Home / Κοινωνια / Τα χαράτσια της “ΑΕΠΙ” οδηγούν σε λουκέτο τα ραδιόφωνα του Έβρου

Τα χαράτσια της “ΑΕΠΙ” οδηγούν σε λουκέτο τα ραδιόφωνα του Έβρου

Ποιός θα συντηρήσει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς στην ακριτική μας περιοχή; – Μήπως έχουμε εργοστάσια και τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες; – Ανήθικη και εκβιαστική η είσπραξη των δικαιωμάτων

RADIOFONO-NOTESradio-station2-2-thumb-large

Για τα καμώματα της ΑΕΠΙ, της περίφημης Ανώνυμης Εταιρείας Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, έχει κατ’ επανάληψη αναφερθεί η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, καταγγέλλοντας δημοσίως τις ανήθικες πρακτικές που εφαρμόζει αυτή η Εταιρεία, σε κάθε κατάστημα και σε κάθε καφενείο κ.λπ., που ακούσει μουσική από το Ραδιόφωνο.

Σήμερα δημοσιεύουμε μια φωνή διαμαρτυρίας από της Ορεστιάδα.

Διαβάστε την:

***

Όλο τρελά πράγματα συμβαίνουν στην εποχή μας και ειδικά τα τελευταία χρόνια.

Όλοι γνωρίζουμε την ΑΕΠΙ. Γιατί σχεδόν όλοι πληρώνουμε πνευματικά δικαιώματα σε στιχουργούς, συνθέτες, δημιουργούς.

Όσοι παίζουμε μουσική σε δημόσιο χώρο καταβάλουμε τον οβολόν μας τιμώντας την καλλιτεχνική δημιουργία τους.

Πληρώνουν λοιπόν ΑΕΠΙ τα μπαρ, τα cafe, τα σουβλατζίδικα, τα καφενεία σε χωριά των 30 κατοίκων, τα ξενοδοχεία, κι εμείς βεβαίως, τα ραδιόφωνα.

Για τα ραδιόφωνα δε, έχουν ταρίφα. Ούτε και ξέρουμε πως βγάζουν το ποσό που πρέπει να πληρώσουμε. Το ποσοστό είναι 2,2 επί του τζίρου. Πώς πάντα βγαίνει ένα χιλιάρικο, κανείς δεν καταλαβαίνει.

Εμείς που έχουμε πολύ μικρούς τζίρους στα ραδιόφωνά μας, κανονικά θα έπρεπε να πληρώνουμε ένα αρκετά μικρό ποσό. Μας στέλνουν το τιμολόγιο, τους πληρώνουμε κι εμείς. 1.000 ευρώ τον χρόνο. Και εξηγήσεις δε μας δίνουν.

Από το 1992 που λειτουργούν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, έχουν πάρει χιλιάρικα αβέρτα… Και αν δεν τους πληρώσεις (διότι αδυνατείς) κάθε τρεις και λίγο σε τραβάνε στα δικαστήρια.

Κι άντε να βρεις το δίκιο σου…

Δε μας έφτανε λοιπόν η ΑΕΠΙ, εμφανίστηκαν και οι αγαπημένοι μας καλλιτέχνες, (τραγουδιστές, ηχολήπτες, μουσικοί παραγωγοί, συνθέτες, στιχουργοί κλπ.), οι οποίοι ζητούν κι αυτοί συγγενικά δικαιώματα.

Αυτοί μάλιστα, έχουν στήσει και μία εταιρία, πλήρως εξοπλισμένη, και διεκδικούν από όσους παίζουν μουσική σε δημόσιο χώρο, ένα σωρό λεφτά.  Ε, εννοείται ότι ζητούν και από τα ραδιόφωνα.

Και άκουσον-άκουσον: ενώ αυτή η εταιρία η «GAIA» έχει ημερομηνία ίδρυσης και δημοσίευσης 30 Δεκεμβρίου του 2011, μας στέλνουν αγωγές και ασφαλιστικά μέτρα και ζητούν το 5% επί του τζίρου μας από το 2000 έως το 2012! Ενώ στο ΦΕΚ, επαναλαμβάνω, έχει έτος ίδρυσης το 2011!!! Αναδρομικά τα συγγενικά δικαιώματα.

Μια αγωγή δε, τόμος, ολόκληρο βιβλίο! Και ούτε λίγο ούτε πολύ στην αγωγή αναγράφεται ο τζίρος των ραδιόφωνων με εξωπραγματικά ποσά. Τουλάχιστον για το Ράδιο ΜΕΘΟΡΙΟΣ που γνωρίζουμε, τα ποσά είναι προϊόν επιστημονικής φαντασίας τους!

Έτσι, για κάθε χρόνο έχουμε τζίρο από το 2000 έως το 2012: 35.000€ τον χρόνο, 38.000€, 41.000€, 45.000€..! Μάλλον μπερδεύτηκαν… θεωρούν ότι το Ράδιο ΜΕΘΟΡΙΟΣ βρίσκεται στην Αθήνα, άντε στη Θεσσαλονίκη!!!

Ζητάνε μάλιστα και το ανώτατο ποσοστό που έχουν στον τιμοκατάλογο, το 5%, γιατί αρχίζει από 1%. Σ’ αυτούς λοιπόν τους τζίρους που φαντάστηκαν, αυτά που πρέπει να πληρώσουμε σύμφωνα με την αγωγή είναι 21.550€!!! Και επιπλέον Φ.Π.Α. και τις δικαστικές δαπάνες!!!

Δηλαδή ζητούν κάπου 35.000€.

Οι πραγματικοί τζίροι του ραδιοφώνου είναι 8.000€, 7.000€, 5.000€, 3.000€, 2.700€ (εν μέσω κρίσης). Είμαστε δηλαδή «μέσα με τα τσαρούχια»!!!

Για να τα κρατήσουμε δε, τα ραδιόφωνα σε λειτουργία, καλύπτουμε τρύπες από άλλους πόρους!!!

Έτσι κι αλλιώς καταλήγουμε να κλείσουμε. Σε ποια αγορά απευθυνόμαστε; Πόσων κατοίκων δηλαδή και πόσων εταιρειών;;;

Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να διαθέσουν ποσά για να διαφημιστούν;

Και πόσο νομίζουν ότι κοστίζει δηλαδή η διαφήμιση στην Ορεστιάδα, αναρωτήθηκαν; Οι πολλές πολυεθνικές εταιρείες που έχουμε στην περιοχή, οι μεγάλες εταιρείες ή τα εργοστάσια!

Αυτή λοιπόν η αγωγή και τα ασφαλιστικά μέτρα θα συζητηθεί 14/11/2013 παρακαλώ, σε ένα μήνα! Γιατί εμείς αυτά τα χρήματα τα έχουμε στα ντουλάπια και βιάζονται να τα πάρουν!

Και βέβαια μπαίνει και ένα άλλο ερώτημα: πώς ξέρουν αυτοί οι «ευυπόληπτοι», οι «αξιόλογοι», οι «ευαίσθητοι» τραγουδιστές, που εκπροσωπούνται από τη GAIA, τι μουσική παίζουν τα ραδιόφωνα της δικής μας περιοχής;

Έτσι λοιπόν, όπως πάμε, το λουκέτο δεν το γλυτώνουμε.

Αλλά οι δισκογραφικές τους εταιρείες μας έπαιρναν κάθε λίγο και λιγάκι να επιβεβαιώσουν αν παίζουμε τα τραγούδια τους..! Γιατί πρέπει να τους ενημερώσουν και να βγάλουν στατιστικά. Και να τους προβάλουμε.

Με την ίδια λογική, αυτοί δεν πρέπει να μας πληρώσουν για τη προβολή που τους κάνουν τα ραδιόφωνα;;; Να ζητήσουμε κι εμείς δικαιώματα προβολής ή ποσοστά από τα κέρδη τους;

Εκτός βέβαια από τα ραδιόφωνα, άρχισαν να στέλνουν αγωγές σε καφέ, σε μπαρ… στο ίδιο έργο (της ΑΕΠΙ) θεατές! Απογοητεύεται κανείς με το επίπεδό τους… αφού όλοι τους έχουμε σε εκτίμηση για την δήθεν ευαισθησία τους και την κουλτούρα τους!!!

Αλλά τους έπιασε η κρίση (πιο πολύ εμάς βέβαια) και θυμήθηκαν να ζητήσουν από τα πλούσια ραδιόφωνα της Ορεστιάδας χρήματα.

Θα αναμεταδίδουμε κι εμείς τούρκικα ραδιόφωνα, αφού τις περισσότερες συχνότητες τις έχουν Τούρκοι να ησυχάσουν αυτοί κι εμείς!!! Γιατί τα λεφτά που ζητούν, τελείως αυθαίρετα… «δεν υπάρχουν»!!!

Και 1.500€ που ζητούν το χρόνο, επίσης αυθαίρετα… «και αυτά δεν υπάρχουν»!!!

Εμείς βέβαια θα κλείσουμε, γιατί δεν παλεύεται η κατάσταση έτσι κι αλλιώς. Ήρθαν και οι καλλιτέχνες – τραγουδιστές να μας αποτελειώσουν! Που χωρίς τα ραδιόφωνα η φωνή τους δε θα έμπαινε σε κανένα σπίτι.

Να είναι πολύ περήφανοι. Αφού μας χρησιμοποίησαν για την προβολή τους, μας κλείνουν…

 

Εμμανουηλίδου Χρυσή

Ράδιο ΜΕΘΟΡΙΟΣ

***

Σημείωση Ε.Θ.

Με αφορμή και το παραπάνω δημοσίευμα η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ ζητά, για μια ακόμη φορά, να πάρουν θέση όλοι οι βουλευτές της Θράκης γαι να μπει τέρμα σ’ αυτό το “χαράτσι – νταβατζιλίκι” των Εταιρειών που βρήκαν φάμπρικα, να καλοπερνούν από τον ιδρώτα των άλλων, χωρίς κεφάλαιο και βέβαια χωρίς κανένα επιχειρηματικό ρίσκο.

Και αν από τα “χαράτσια” κλείνουν μαγαζιά, σκασίλα τους μεγάλη.

Η φάμπρικα των Πνευματικών και συγγενικών Δικαιωμάτων, πολύ τράβηξε.

Δεν πάει άλλο.

Σ.Κ.