Home / Πολιτικη / Στο Μαξίμου για το Λιμάνι Αλεξ/πολης

Στο Μαξίμου για το Λιμάνι Αλεξ/πολης

Ο Πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας σε ευρεία σύσκεψη υπό τον Υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη – Το ζητούμενο η δημιουργία ελεύθερης Ζώνης  

 Ο στρατηγικός ρόλος που μπορεί να παίξει στο κομμάτι των σχεδιασμένων μεταφορών το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ήταν το κύριο θέμα συζήτησης της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη, παρουσία του προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης κ. Χρήστου Δούκα.

Η συνάντηση αυτή ήρθε να επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον και από πλευράς της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του λιμανιού της γειτονικής πόλης, το οποίο πολλάκις έχει κατατεθεί δημοσίως και δια στόματος του ίδιου του πρωθυπουργού. Να θυμίσουμε άλλωστε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτέλεσε πρώτο σταθμό της πρόσφατης περιοδείας του στην Θράκη όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ανάγκη σημαντικών παρεμβάσεων που θα καταστήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έναν ισχυρό διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο, που θα αναπτύξει την οικονομική δυναμική της Θράκης και συνολικά της βόρειας Ελλάδας.

Χρήστος Δούκας «Οι ανολοκλήρωτες υποδομές, η μεγαλύτερη αδυναμία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης»

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Δούκας υπογράμμισε πως η συνάντηση αυτή επιβεβαίωσε την επιθυμία όλων των εμπλεκομένων για τη γρηγορότερη δυνατή εκκίνηση των διαδικασιών που θα αναδείξουν τα πλεονεκτήματα εκείνα του λιμανιού και θα καταστήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι «το οποίο ιδιαίτερα στο κομμάτι των μεταφορών, θα μπορέσει  να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο». Βασικό εργαλείο στην αξιοποίηση των υποδομών αυτών σύμφωνα με τον ίδιο θα  είναι οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), προγράμματα leader, αλλά και ενδιαφερόμενοι επενδυτές, οι  προθέσεις των οποίων , σύμφωνα με τα όσα έχουν έως τώρα καταγραφεί, που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο κομμάτι της Αλεξανδρούπολής είναι ιδιαίτερα θερμές.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Δούκας έκανε σαφές ότι ανάμεσα στις προτάσεις του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης «κυρίαρχο ρόλο παίζει η αναγκαιότητα της λειτουργίας μιας ελεύθερης ζώνης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για την οποία ωστόσο  παρόλο που δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες, οι ενδείξεις λένε ότι είναι το απόλυτο, το πιο σημαντικό εφαλτήριο πάνω στο οποίο θα πατήσει η ανάπτυξη του λιμανιού».

Η μεγαλύτερη αδυναμία για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης αυτή τη στιγμή όπως εξήγησε άλλωστε και ο ίδιος είναι οι ανολοκλήρωτες υποδομές. «Για να ολοκληρωθούν» τόνισε «είναι προφανές ότι πρέπει να γίνουν συνέργειες,  να μπουν και επενδυτικά κεφάλαια, που θα έρθουν φυσικά μέσω διαγωνισμών, για να κάνουν τα κομμάτια που δεν μπορεί το κράτος στη φάση που είναι».

«Είμαστε στη φάση που από κοινού – το ακούσαμε και δια στόματος του πρωθυπουργού-  θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, το λιμάνι αυτό να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην προοπτική μιας γενικότερης ανάπτυξης της περιοχής, πράγμα που είναι επιθυμία όλων, και των τοπικών φορέων, και των πολιτών» συνέχισε για να επισημάνει πως «είναι μία πολύ καλή στιγμή για το λιμάνι να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε του χρόνου να έχουμε ένα διαφορετικό λιμάνι και πάντα βέβαια με μία θετική προοπτική».

Ερωτηθείς σχετικά με ενδεχόμενες αντιδράσεις σε ό,τι αφορά το σχέδιο αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ο κ. Δούκας τόνισε πως δεν υπάρχουν ιδεολογικές αντιπαραθέσεις. «Όταν πια δεν χάνεις τον χαρακτήρα σου σαν διαχειριστής, σαν δημόσιο, να είσαι ο φορέας διαχείρισης ενός λιμένα, οφείλεις να κάνεις άλλους παρόχους υπηρεσιών, είτε γιατί δεν έχεις τα αναγκαία χρήματα είτε γιατί δεν έχεις τη γνώση και την ικανότητα να κάνεις καλά μια δουλειά, μια λιμενική υπηρεσία την οποία άλλοι την ξέρουν καλύτερα. Άρα μια τέτοια συνεργασία είναι επιθυμητή. Απ’ όλη την κοινωνία. Θα ανοίξει δουλειές, θα ανοίξει νέα επαγγέλματα και κάτω από δημόσιο έλεγχο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό» υπογράμμισε.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης επεσήμανε επίσης και στην ανάγκη άμεσης εκκίνησης των διαδικασιών που θα αφορούν στις υποδομές του λιμανιού που θα στηρίξουν ενεργειακά projects, όπως ο αγωγός ΤΑΡ ή ο σταθμός υγροποιημένου αερίου (LNG). Ο ίδιος υπενθύμισε πως πέρυσι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης χρησιμοποιήθηκε σαν χώρος μεταφόρτωσης και αποθήκευσης των σωλήνων του αγωγού ΤΑΡ, ενώ αναμένεται φέτος να χρησιμοποιηθεί  για τις ανάγκες της μονάδας συμπίεσης που θα γίνει στους Κήπους, ένα έργο που θα ξεκινήσει την άνοιξη και αφορά  περίπου 300 στρέμματα. «Πρόκειται για ένα project που πάλι δίνει μια ενεργειακή προτεραιότητα στην περιοχή και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, εξ ου και  έχουμε κατά νου ότι γρήγορα θα προχωρήσουμε σε εκείνες τις υποδομές που πρέπει να έχει το λιμάνι για να στηρίξει τέτοιου είδους ενεργειακά project τα οποία προφανώς είναι επιθυμητά και στο βαθμό που δεν έχουν βέβαια περιβαλλοντικές επιπτώσεις» τόνισε.   Σε ό,τι αφορά τον LNG όπως εξήγησε δεν υπάρχει ιδιαίτερη απαίτηση σε υποδομές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, «ωστόσο είναι  εξαιρετικά χρήσιμο να δούμε και το βλέπουμε με πολύ σοβαρό τρόπο, να δημιουργήσουμε μια εφοδιαστική αλυσίδα με φυσικό αέριο που να τροφοδοτεί τη νέα πια κίνηση των πλοίων με καύσιμο που θα είναι το LNG».

Νατάσσα Βαφειάδου