Home / Κοινωνια / ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο Ν. ΕΒΡΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ;

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο Ν. ΕΒΡΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ;

“Κομπάρσος” της Καβάλας, από πρωταγωνιστής, γίνεται το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης – Πρόταση για σιδηροδρομική σύνδεση της Κομοτηνής με Ποντκόβα Βουλγαρίας – Οι τοπικοί φορείς του Έβρου πιάνουν το μήνυμα;  

Δεν σας κρύβουμε ότι «Ψύλλοι μπήκαν στ’ αυτιά μας», από την πρώτη στιγμή που η Κυβέρνηση επέλεξε την Καβάλα ως τόπο, για την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος-Βουλγαρίας για την λεγόμενη “Σιδηροδρομική Εγνατία”.

Σε δημοσίευμά της η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, με τίτλο “ΚΟΜΠΑΡΣΟΣ” ΕΓΙΝΕ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (βλέπε φύλλο 6 Σεπτεμβρίου 2017) χαρακτήρισε το γεγονός ως οπισθοδρόμηση για τον τόπο μας, ενώ σε άλλα δημοσιεύματα ζήτησε η συμφωνία για την μεταφορά εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, να ξεκινήσει άμεσα, καθώς το Σιδηροδρομικό δίκτυο Έβρου-Βουλγαρικών συνόρων, είναι πανέτοιμο και ανακαινισμένο, σε άμεση σύνδεση με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Δεν χρειάζεται ηλεκτροκίνηση  για να μεταφερθούν τα εμπορεύματα. Αυτό και με μία παλιά ατμομηχανή ή ντηζελομηχανή, μπορεί να γίνει, ακόμα και αυτή την στιγμή.

Η Εφημερίδα μας ζήτησε δε, την άμεση εφαρμογή της Συμφωνίας, Ελλάδος-Βουλγαρίας, όσον αφορά το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Όπως όμως πληροφορηθήκαμε, υπάρχει μία τελείως διαφορετική οπτική των πραγμάτων από πλευράς Καβάλας που θέλει σιδηροδρομική σύνδεση με Δράμα και Σέρρες, προτείνοντας ακόμη την κατασκευή κάθετου άξονα μήκους 35 μόλις χιλιομέτρων Κομοτηνής-Ποντκόβα Βουλγαρίας.

Οπότε δηλαδή ο Νομός Έβρου και η Αλεξανδρούπολη, μπαίνουν στο Περιθώριο οριστικά.

Διαβάστε την εισήγηση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Καβαλάς “Ο τόπος η Ζωή μας”.

***

Προτεραιότητά μας στα δίκτυα μεταφορών παραμένουν η σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλη – Τοξότες και ο οδικός άξονας Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε, που εξαγγέλθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τους πρωθυπουργούς της Ελλάδας και της Βουλγαρίας από την πόλη μας, ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, θα συνδέει με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και τον Δήμο Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη, τη Βουλγαρία, τη Βαλκανική και την ευρύτερη ενδοχώρα προς τα βόρεια και τα ανατολικά.

Τα οφέλη που θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα θα είναι σημαντικά, όμως ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα παρακάτω προβλήματα:

Σέρρες και Δράμα μένουν εκτός Σιδηροδρομικής Εγνατίας, όπως έμειναν και έξω από την οδική Εγνατία. Η εξέλιξη αυτή παρεμποδίζει την ανάπτυξη στενότερων οικονομικών, εμπορικών και τουριστικών σχέσεων ανάμεσα στα τρία ιστορικά κέντρα της Ανατολικής Μακεδονίας.

Δεν προωθείται ο κάθετος σιδηροδρομικός άξονας Κομοτηνή – Ποντκόβα (Βουλγαρία), ο οποίος μπορεί να υλοποιηθεί με μόλις 35 χλμ σιδηροδρομικού δικτύου και θα μπορούσε να συνδέσει ΑΜΕΣΑ και απευθείας την Κομοτηνή με το Ρούσε (λιμάνι της Βουλγαρίας στον Δούναβη) μέσα από το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της Βουλγαρίας.

Με αυτά τα δεδομένα:

Η Καβάλα πρέπει να ασκήσει πίεση να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα Καβάλας με τους Τοξότες Ξάνθης.

Το έργο αυτό αποτελεί πλέον τμήμα της σχεδιαζόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και βρίσκεται στην τελευταία φάση ωρίμανσης των μελετών του. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.

Η Καβάλα πρέπει να επιμείνει για τη σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνής – Ποντκόβα, η οποία μπορεί εύκολα και άμεσα να λειτουργήσει ως ο βασικός κάθετος άξονας στη Σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά και ως ο βέλτιστος εμπορικός και μεταφορικός άξονας προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και όχι μόνο.

Η Καβάλα, σε συνεργασία με τη Δράμα και τις Σέρρες, πρέπει επίσης να επιμείνει για την ωρίμανση και τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα Ε61(Καβάλα-Δράμα-Σέρρες), ο οποίος θα εξασφαλίζει την εμπορική και τουριστική σύνδεσή μας με Δράμα, Σέρρες, Προμαχώνα, Σόφια, Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΕ ΚΟΜΒΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕ ΑΙΧΜΗ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΜΑΣ (ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ και ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ) ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Σε μία περίοδο όπου υπάρχει έντονη πολιτική και οικονομική κινητικότητα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, που οι γειτονικές μας πόλεις παίρνουν πρωτοβουλίες για να εξασφαλίσουν σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!

***

Σημείωση Ε.Θ.:

Αν καταλάβατε καλά, το πνεύμα που επικρατεί είναι η Καβάλα υπεράνω όλων.

Και ο Έβρος μπαίνει στο Περιθώριο.

Οι τοπικοί φορείς και οι αιρετοί μας Άρχοντες, πιάνουν το μήνυμα;

Σ. Κ.