Home / Κοινωνια / Ανάγκη αναβίωσης της Σιδ/κής Σύνδεσης Πυθίου-Κων/πολης

Ανάγκη αναβίωσης της Σιδ/κής Σύνδεσης Πυθίου-Κων/πολης

Το αίτημα της Θράκης και του Έβρου ανέπτυξε στην Βουλή, ο Βουλευτής Έβρου κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης – Από το 1874 λειτουργούσε η Γραμμή Παρίσι-Κωνσταντινούπολη, μέσω Πυθίου

Για τη πολλαπλή χρησιμότητα της αναβίωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης Πυθίου – Διδ/χου – Κων/πολης μίλησε (26/10) στη Βουλή ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης στη συζήτηση της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης στην οποία απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών  Ν. Μαυραγάνης.

Συγκεκριμένα τόνισε ότι:

·Η δυσλειτουργία των Σημείων Εισόδου και Εξόδου Κήπων και Καστανέων έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία σε όσους εισέρχονται μέσω αυτών των Σημείων στο Ν. Έβρου

·Η μείωση του προσωπικού αλλά και των υπηρεσιών στο Σταθμό του Πυθίου προκάλεσε την απαξίωση των μεταφορών, γεγονός που έχει οδηγήσει σε οικονομικό τέλμα το Πύθιο, το Διδ/χο κι όλο τον Έβρο γενικά.

·Η Τουρκία, κινούμενη πιο γρήγορα, έχει υποβάλλει αίτημα επανέναρξης της συγκεκριμένης γραμμής.

·Εναλλακτική λύση για τις ουρές αυτοκινήτων που παρατηρούνται σε Καστανιές και Κήπους αποτελεί η αναβίωση της σιδηροδρομικής γραμμής Πυθίου – Διδ/χου-Κων/πολης, που θα βοηθήσει στην πρόοδο και την ανάπτυξη του Έβρου και της Θράκης.

· Η Ν. Εγνατία είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη, που δεν έχει κυκλοφοριακούς φόρτους κατά στίχους, εξαιτίας των δυσλειτουργιών στα Σημεία Εισόδου – Εξόδου κι έτσι ενισχύεται η λεγομένη παρα-Εγνατία.

·Χάνονται τουρίστες, χάνονται «πελάτες», οι οποίοι θέλουν να έρθουν στη χώρα μας να αφήσουν τα λεφτά τους κι εμείς τους ταλαιπωρούμε !!!

 

Αναλυτικά η πρωτολογία

«Κύριε Υφυπουργέ, τα οδικά σημεία εισόδου-εξόδου Κήπων και Καστανεών του Νομού Έβρου σε σχέση με τη γειτονική χώρα δυσλειτουργούν. Η διακίνηση είναι αυξημένη και σε πρόσωπα και σε οχήματα και σε πράγματα. Δυστυχώς, όμως, λόγω δυσλειτουργίας, όπως προείπα, έχουμε ανάσχεση της κυκλοφορίας και δεν έχουμε ταχεία εξυπηρέτηση όλων αυτών που διακινούνται μέσω των δύο σημείων του Νόμου Έβρου.

Το 1874 λειτούργησε η σιδηροδρομική γραμμή Παρίσι-Κωνσταντινούπολη, τμήμα της οποίας αποτέλεσε η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Διδυμότειχο-Πύθιο-Μακρά Γέφυρα-Κωνσταντινούπολη. Το σιδηροδρομικό σημείο εισόδου-εξόδου μεταξύ Ελλάδος-Τουρκίας είναι το Πύθιο και μάλιστα έχει συμπεριληφθεί και στη Συμφωνία Σένγκεν, διότι είναι και το μόνο σημείο εισόδου-εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την Ανατολή και αντίστοιχα.

Το 2011 σταμάτησαν τα δρομολόγια μεταφοράς προσώπων και πλέον εκτελούνται μεταφορές συγκεκριμένων εμπορευμάτων. Η μείωση του προσωπικού, αλλά και των υπηρεσιών, στον συγκεκριμένο σταθμό προκάλεσε απαξίωση των μεταφορών που οδήγησε σε οικονομικό τέλμα και το Πύθιο και το Διδυμότειχο, αλλά και όλο τον Έβρο, εξαιτίας κι αυτού του προβλήματος. Σημαντικές ελλείψεις παρουσιάζονται στις υποδομές, σε ότι αφορά τον σταθμό, ενώ αναγκαία είναι και η αντιπλημμυρική θωράκιση.

Οι γείτονες μας έχουν κινηθεί πιο γρήγορα από ό,τι εμείς και έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα επανέναρξης αυτής της γραμμής και αυτών των δρομολογίων. Θέλω να μας πείτε: Εξετάζετε το αίτημα της Τουρκίας; Έχετε προχωρήσει σε συζητήσεις; Σκέφτεστε να ανακαινίσετε τα απεριορίστου ιστορικού και αρχιτεκτονικού κάλλους κτήρια του σιδηροδρομικού σταθμού Πυθίου και τι ενέργειες θα κάνετε, ώστε να έχουμε την αντιπλημμυρική θωράκιση όλων των εγκαταστάσεων του σταθμού;

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε».

 

Αναλυτικά η δευτερολογία

«Κύριε Υφυπουργέ, η γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου και ο ενδιάμεσος σταθμός αυτής, που είναι το Πύθιο, έχει ανακαινιστεί. Η γραμμή Πυθίου-Μακράς Γέφυρας-Ραιδεστού-Καλλίπολης-Κωνσταντινούπολης έχει απόλυτα εκσυγχρονιστεί από το γειτονικό κράτος. Αυτή τη στιγμή έχουμε ουρές στους Κήπους και ακόμη περισσότερες τους θερινούς μήνες. Το ίδιο και στις Καστανιές. Εγώ μιλάω για εναλλακτική λύση προς αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρατηρούνται στα δύο σημεία εισόδου-εξόδου διότι κάποια στιγμή αυτοί, οι οποίοι θέλουν να έρθουν στην πατρίδα μας, θα αναζητήσουν άλλους δρόμους. Και θα πρέπει το κράτος να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει αυτή τη διακίνηση είτε προσώπων είτε και πραγμάτων με οχήματα πάσης φύσεως.

Επίσης, έχουμε μια νέα Εγνατία, έναν αυτοκινητόδρομο, κύριε Πρόεδρε, από τους Κήπους μέχρι την Ηγουμενίτσα. Είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται. Και τι εννοώ: Είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης που πραγματικά δεν έχει κυκλοφοριακούς φόρτους κατά στίχους. Γιατί; Γιατί δεν λειτουργούν τα σημεία εισόδου-εξόδου, γιατί δεν λειτουργεί το σιδηροδρομικό σημείου Πυθίου-Διδυμότειχου προς την Κωνσταντινούπολη, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η παρα-Eγνατία από το σημείο της Αδριανούπολης, του Καπετάν Αντρέεβο προς την πλευρά της Κεντρικής Ευρώπης.

Θέλουμε, λοιπόν, να μας πείτε συγκεκριμένα: Θα αναβιώσετε αυτή τη σιδηροδρομική διασύνδεση με τη γειτονική χώρα και κυρίως σε ό,τι αφορά την Κωνσταντινούπολη; Γιατί το λέμε αυτό; Ζητούν οι άνθρωποι, αντί να έρχονται οδικώς με τις οικογένειές τους και με τα οχήματά τους, να έρχονται και σιδηροδρομικώς. Υπάρχουν βαγόνια ειδικώς διασκευασμένα, ώστε μπορεί κανείς να φορτώνει το αυτοκίνητό του μέσω ράμπας και κατευθείαν με τα πολυτελή κουπέ να φθάνει στον προορισμό του: στην Αλεξανδρούπολη, στην Καβάλα, στη Θεσσαλονίκη.

Να το πω, δηλαδή, ωμά: Χάνουμε πελάτες. Τους θέλουμε, ναι ή όχι; Και για να τους κρατήσουμε στη χώρα μας θα πρέπει να διευκολύνουμε τα πράγματα. Εμείς θέλουμε την πρόοδο και την ανάπτυξη του Νομού. Και θέλουμε προς την κατεύθυνση αυτή να κινηθείτε για να βοηθήσετε. Σε λίγο τα αιτήματα εκ μέρους των θεσμικών παραγόντων και των φορέων του Νομού θα είναι πιεστικά. Έχετε ετοιμαστεί να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε».