Home / Κοινωνια / Η θέση της Αλεξ/πολης στις επόμενες 10ετίες

Η θέση της Αλεξ/πολης στις επόμενες 10ετίες

Η πόλη μεγαλώνει και αναπτύσσεται – Συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι το Λιμάνι – Όμως χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός – Τι εισηγείται ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κ. Ευαγ. Λαμπάκης 

Την προσεχή Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018, ο Δήμαρχος Αλεξ/πολης κ. Ευάγγελος Λαμπάκης, καλεί σε τακτική συνεδρίαση την Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου, για συζήτηση του θέματος “Η Αλεξανδρούπολη στις επόμενες δεκαετίες”.

Η εισήγηση του κ. Λαμπάκη, έχει ως ακολούθως:

***

Η Αλεξανδρούπολη είναι  μία πόλη με εκρηκτικό μείγμα προοπτικών ανάπτυξης.

Οι προοπτικές αυτές δημιουργούν την ανάγκη υλοποίησης υποδομών και προσδιορισμούεπιλογών και  προτεραιοτήτων για την εξέλιξή της.

Η δυναμική της Αλεξανδρούπολης ως γεωπολιτικού σημείου και συνδετικού κρίκου ανεπτυγμένων οικονομιών φάνηκε στο δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα.

Έτσι, άνοιξε ο δρόμος για την ανάπτυξή της, με τη δημιουργία του σιδηρόδρομου, πριν ακόμη σχηματισθεί ως πόλη και απόδειξη της σπουδαιότητάς της ήταν η εγκατάσταση  σε αυτήν τότε,  12 προξενείων.

Πρέπει όμως να συνεχισθεί η ανάπτυξη της πόλης μέσα από το συγκριτικό της πλεονέκτημα, που δεν είναι άλλο από το λιμάνι.

Οι συνεχείς εξαγγελίες για την ανάπτυξή του τα τελευταία χρόνια από πολλές κυβερνήσεις, επιβεβαιώνουν  τη μέγιστη σημασία του.

Οι  συνδυασμένες μεταφορές  καθιστούν το λιμάνι  αντίπαλο δέος έναντι των στενών των Δαρδανελλίων.

Η σύνδεση του  λιμένος Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του BURGAS και η  εξαγγελθείσα ηλεκτροκίνηση  του σιδηροδρόμου από τη Θεσσαλονίκη έως το Ορμένιο και από κει στο Burgas, δημιουργούν μια τεράστια οικονομική προοπτική για την πόλη.

Την Αλεξανδρούπολη αγκαλιάζει η Εγνατία οδός και το αεροδρόμιο, που  βρίσκεται  μόλις σε απόσταση 7 χιλιομέτρων από το κέντρο της.

Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός της μετατροπής της περιοχής  σε ενεργειακό  κέντρο λόγω των αγωγών  και της εξέδρας του LNG, της δίνουν μία τεράστια οικονομική ώθηση.

Η μεγάλη αναπτυξιακήπροοπτική του διευρυμένου Δήμου της Αλεξανδρούπολης συμπληρώνεται από τη μελλοντική δημιουργία διαμετακομιστικού εμπορευματικού κέντρου στη ζώνη λιμένος και στον χώρο της δημοτικής έκτασης των 500 στρεμμάτων, από την ανάπτυξη της γεωθερμίας με τη δυνατότητα θερμοκηπιακών επενδύσεων στην Τραϊανούπολη, από τη μελλοντική αξιοποίηση του Δέλτα του Έβρου και την έναρξη της αγροτικής ανάπτυξης στη Δημοτική Ενότητα Φερών.

Διαπιστώνουμε τη βεβαία πλέον ανάπτυξη και στις τρεις δημοτικές ενότητες που δεν πρέπει να αποσυνδέσουμε  και λαμβανομένων υπόψη των κάτωθι:

α) Την σε εξέλιξη μελέτη του ΓΠΣ

β) Την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης

γ) Την επικείμενη κατασκευή της μεγάλης περιφερειακής οδού που θα συνδέσει το λιμάνι με την Εγνατία οδό και την ΒΙΠΕ

δ) Τη μεταφοράς του ΚΤΕΛ στο ανατολικό τμήμα και τη μεταφορά της σιδηροδρομικής γραμμής έξω από την πόλη

ε) Τη σχεδιαζόμενη μεταφορά της αστυνομικής διεύθυνσης και της Αντιπεριφέρειας στις κτιριακές εγκαταστάσεις του παλαιού νοσοκομείου επί της οδού Δήμητρας

στ) Την απόδοση  της δυτικής χερσαίας ζώνης στον Δήμο Αλεξανδρούπολης όπως αυτή θα προκύψει με την ολοκλήρωση της τροποποίησης του business plan του Οργανισμού  Λιμένος Αλεξανδρούπολης

Έτσι μετά από τις δράσεις μας, που δημιούργησαν το προστάδιο για την αναδημιουργία της Αλεξανδρούπολης (όπως είναι το σχέδιο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης με τα έργα που αυτή περιλαμβάνει), βλέπω ότι έχει  έλθει το πλήρωμα του χρόνου για  να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό και εξωραϊσμό  της Αλεξανδρούπολης για τα επόμενα 50 χρόνια, με έμφαση στο χώρο από την Νέα Χιλή έως το Αεροδρόμιο, προετοιμαζόμενοι για την καλπάζουσα αναπτυξιακή πορεία της περιοχής  και τη δημογραφική έκρηξη.

Αυτός  ο μελετητικός σχεδιασμός πρέπει να λάβει υπόψη του  και τα όσα θα συμβούν στις Φέρες και στην Τραϊανούπολη για να υπηρετήσουμε σωστά την αρχή της ισόρροπης ανάπτυξης.

Ολοκληρώνοντας, εισηγούμαι συνέδριο μέσα από το οποίο εξειδικευμένοι επιστήμονες θα προτείνουν μορφές ανάπτυξης και υποδομών της πόλης  και  του διευρυμένου Δήμου μας λαμβάνοντας υπόψη τους όλα  τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  της περιοχής και ακόμα  διαγωνιστική διαδικασία με τρία χρηματικά βραβεία ύψους  25.000, 15.000 και 10.000 €  για τις καλύτερες τρεις προτάσεις.

Οι όροι του διαγωνισμού θα καθορισθούν από την Τεχνική Υπηρεσία  και το τμήμα Χωροταξίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Οι συμμετέχοντες  στη διαγωνιστική διαδικασία  «για τον σχεδιασμό της Αλεξανδρούπολης του μέλλοντος»,  θα προτείνουν όλα εκείνα που πρέπει να προβλεφθούν  μέσα από δυναμικούς συσχετισμούς δυνατοτήτων υποδομών και ανάπτυξης από την Ν. Χιλή έως το Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης. Τα αποτελέσματα του συνεδρίου και της  διαγωνιστικής  διαδικασίας  θα καθορίσουν την υλοποίηση της οριστικής μας μελέτης με τη συνακόλουθη αντίστοιχη εξασφάλιση  των χρηματοδοτήσεων.

Σημείωση Ε.Θ.:

Δεν είδαμε στην εισήγηση του κ. Δημάρχου να περιλαμβάνεται και η αναγκαιότητα για την δημιουργία χώρων στάθμευσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Ήδη η πόλη ασφυκτιά, και το πρόβλημα παραμένει άλυτο επί δεκαετίες.

Και είναι ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητα των πολιτών της Αλεξανδρούπολης.

Και βέβαια, ούτε λόγος γίνεται για την δημιουργία δικτύου Τραμ, που δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και που θα έπρεπε να λειτουργεί από την Μάκρη μέχρι τα Άνθεια και Λουτρά.

Σ. Κ.