Την ίδια ώρα, η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη διαβεβαιώνει ότι τα κενά σε εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζονται με στοχευμένες προσλήψεις

Για τα κενά σε εκπαιδευτικούς, αλλά και την κατάσταση των σχολικών υποδομών, μίλησε χτες η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
«Θα είναι δύσκολο να μην έχεις μια χρονιά με κενά. Είναι σύνθετη άσκηση. Αν και έγιναν 10.000 διορισμοί, μπήκαν 5.600 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, 3.196 εκπαιδευτικοί στη ειδική αγωγή, καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα σχολεία τα ειδικά. Είναι και 993 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικές ομάδες στα κέντρα αξιολογήσεων. Οι αναπληρωτές που έλαβαν το SMS είναι 24.500, αλλά και ακόμα υπάρχουν ανάγκες. Από το 2019 και μετά έχουν γίνει 48.500 διορισμοί. Από το 2019 διορίστηκαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί άνω των 48.000 συναδέλφων», είπε μιλώντας στο OPEN.

«Σε κάποια Περιφέρεια καλέσαμε 336 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη μέρα που πήγαν, πήραν άδεια οι 100, μόνιμοι. Για διάφορους λόγους, όταν κάποιος μονιμοποιείται, μπορεί να κάνει ενεργοποίηση μίας άδειάς του, δεν θα πάει στο σχολείο για την περίοδο που του επιτρέπει η άδειά του. Εκείνη την στιγμή πρέπει να ενεργοποιηθεί αναπληρωτής. Στην 1η Σεπτεμβρίου ενεργοποιείται η καταγραφή των κενών. Θα προσπαθήσουμε φέτος η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών να μην γίνει Οκτώβριο που συνήθως γίνεται, να γίνει μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου. Μία λύση για το στεγαστικό των εκπαιδευτικών είναι έπειτα από καλή συνεννόηση με τις τοπικές αρχές,να βρεθούν λύσεις. Μπορεί να έχουμε 8.000 κενά, αλλά να μην είναι μόνο σε ένα πράγμα, μπορεί να είναι κενά σε κοινωνικούς λειτουργούς ή για παράλληλη στήριξη. Έχουμε 150.000 εκπαιδευτικούς και στο σύνολο 180.000 μαζί με τους ιδιώτες εκπαιδευτικούς. Για την επόμενη χρονιά εξετάζουμε ένα ζήτημα να δοθεί βοήθημα στους αναπληρωτές και άλλους εκπαιδευτικούς που καλούνται ιδιαίτερα σε δυσπρόσιτες περιοχές», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη. […]
Πολλές φορές ενεργοποιούνται χρηματοδοτικά εργαλεία μέσα από τις Περιφέρειες και μέσα από τους Δήμους που παίρνουν χρηματοδοτήσεις από το υπ. Εσωτερικών αλλά συγχρόνως και με τα ΣΔΙΤ. Υπάρχουν προβλήματα ετών. Έχουν βαφτεί και ανακαινιστεί 431 σχολεία με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου». Γίνεται προσπάθεια με χτίσιμο νέων σχολείων, πράγματι έχουμε πολλές ανάγκες».
Για τα ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο διεπιστημονικής αξιολόγησης-συμβουλευτικής και υποστήριξης):
«Έχει μεγάλη εκκρεμότητα λόγω του μεγάλου όγκου αιτημάτων. Ένα από τα θέματα είναι το στεγαστικό, το ζήτημα μαθησιακών αναγκών των παιδιών θα είναι ένα βασικό θέμα το οποίο δεν θα αντιμετωπίσει η τωρινή υπουργός Παιδείας αλλά και όλοι οι επόμενοι. Για αρχή έχουμε αυξήσει τον πληθυσμό, τους ανθρώπους που δουλεύουν εκεί. Συστήσαμε οργανικές θέσεις. Θα γίνει ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα αιτήματα για να τα παρακολουθούμε πιο εύκολα και να είναι πιο εύκολη η διαδικασία», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη.
- 200 λιγότερα παιδιά στα σχολεία του Έβρου φέτος
Με 200 λιγότερους μαθητές ξεκίνησε φέτος η σχολική χρονιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Έβρου, σε σύγκριση με την περσινή. Όπως δήλωσε στον Status Radio, ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας ΕκπαίδευσηςΈβρου, Μαρίνος Κωνσταντινίδης, η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στην υπογεννητικότητα και τη μετανάστευση, φαινόμενα που επηρεάζουν σταθερά τον μαθητικό πληθυσμό της περιοχής.
Η έλλειψη μαθητών οδήγησε στο κλείσιμο του μειονοτικού σχολείου στην Αύρα και του νηπιαγωγείου στη Σιδηρώ, με τα παιδιά να μεταφέρονται σε γειτονικά δημόσια σχολεία.
Μέχρι στιγμής έχουν τοποθετηθεί 163 αναπληρωτές και 71 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ωστόσο τα κενά παραμένουν, κυρίως στην παράλληλη στήριξη. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, αναμένεται νέα φάση προσλήψεων στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Στο μέτωπο των κτιριακών υποδομών, συνεχίζουν να καταγράφονται προβλήματα, ιδιαίτερα σε ενοικιαζόμενα νηπιαγωγεία, αν και βρίσκεται σε εξέλιξη η ανέγερση του 13ου και 16ου Νηπιαγωγείου Αλεξανδρούπολης,καθώς και του 13ου Δημοτικού Σχολείου.
Ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα κυμαίνεται στους 16–20, αριθμός που εμφανίζει πτωτική τάση χρόνο με τον χρόνο.