9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, November 2, 2025

ΑΠΟΜΕΙΝΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ… ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΙΝΑ!!!

Η Αλεξανδρούπολη, η πόλη των «Χαμένων Ευκαιριών», έχει Αεροδρόμιο χωρίς Αεροπλάνα, Λιμάνι χωρίς Καράβια και Σιδηροδρομικές γραμμές ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΙΝΑ – Αυτή είναι η κατάντια μας

Δεν γνωρίζουμε αληθινά, αν πρέπει να φάνε ξύλο οι Αιρετοί μας Άρχοντες (όχι μόνον οι σημερινοί), αλλά και όλοι εμείς οι κάτοικοι αυτού του ευλογημένου τόπου, που λέγεται Αλεξανδρούπολη, και που όμως δεν μπορεί να προκόψει.

Για μία φορά ακόμη η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» γίνεται δυσάρεστη με αυτά που γράφει, αλλά οι διαπιστώσεις για την πόλη των «Χαμένων Ευκαιριών» επιβεβαιώνονται για μία ακόμη φορά.

- Advertisement -

Συμπερασματικά, στην Αλεξανδρούπολη έχουμε (όπως έχουμε γράψει κι άλλες φορές) Αεροδρόμιο χωρίς Αεροπλάνα (δεν έχουμε βυτία για τον ανεφοδιασμό τους) και Λιμάνι χωρίς Καράβια.

Το «Ρεζιλίκι», όπως έγραψε και προχθές η εφημερίδα μας, αποκαλύφθηκε πλήρως και από τον 8ήμερο αποκλεισμό του ακριτικού νησιού της Σαμοθράκης.

Τώρα όμως, στον κατάλογο προστίθεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Έτσι λοιπόν, Σιδηροδρομικές γραμμές έχουμε, αλλά τραίνα δεν έχουμε.

Διαβάστε την απάντηση που έδωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην βουλευτή Έβρου, κα. Νατάσα Γκαρά:

Τα τεχνικά προβλήματα στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη και η μη εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, οδήγησαν την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στο να διακόψει τα δρομολόγια τρένων και να υποκαταστήσει αυτά με λεωφορεία μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αυτό προκύπτει από την απαντητική επιστολή  της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε προς την βουλευτή Ν. Γκαρά. Υπενθυμίζεται ότι η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Γκαρά, είχε αποστείλει προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., κ. Τσαλίδη, λίγες ημέρες πριν, επιστολή, με την οποία του ζητούσε να μην ισχύσει η απόφαση αναστολής των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών από και προς την Θράκη και τον Έβρο για διάστημα 2 μηνών, χαρακτηρίζοντας την συγκεκριμένη απόφαση προβληματική και προσβλητική για τους κατοίκους της Θράκης συνολικά.

Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αξιότιμη κυρία Γκαρά, σε απάντηση της επιστολής που μας αποστείλατε την 1η Αυγούστου 2019, σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι: Η εν λόγω γραμμή (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη) συντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ.

Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγια της με λεωφορεία. Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ’ εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και όχι επιβατάμαξες με επικεφαλής ντηζελάμαξες AD tranz.

Πέραν των μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποίοι είναι AMEA. Από 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονικη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχείριση της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, πριν την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λεπτά και των απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών (από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες και 38 λεπτά.

Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5 ώρα στα απλά δρομολόγια και προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια 1C. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία.

Είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή στη μεταφορά επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α,Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμενιο (και αντιστρόφως), αλλά υποκατάσταση -τμήματος αυτής- με λεωφορεία, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκειμένου να αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.

Σε κάθε περίπτωση, δεσμευόμαστε ότι θα επανεξετάσουμε την απόφαση μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής.

Σημείωση Ε.Θ.

Με αφορμή τα παραπάνω, θυμήθηκα ένα βράδυ στο HOTEL ASTIR Aλεξανδρούπολης, που ο τότε Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Παλαιοκρασσάς, μας ρωτούσε αστειευόμενος:

«Ξέρετε τι θα πει ΔΕΗ; Και η απάντηση που έδινε ήταν, ΔΕΗ θα πει “ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ”».

Ύστερα πάλι, μας ρωτούσε: «Ξέρετε τι θα πει ΟΤΕ; Και η απάντηση ήταν, ΟΤΕ σημαίνει “OYTE THΛΕΦΩΝΟ ΕΧΕΙ”».

Έτσι λοιπόν, η δόλια Αλεξανδρούπολη έχει σήμερα Αεροδρόμιο χωρίς Αεροπλάνα, Λιμάνι χωρίς Καράβια και Σιδηροδρομικές γραμμές, χωρίς Τραίνα.

Αυτή είναι η κατάντια μας…

Σ.Κ.

Sunday, November 2, 2025

Latest News

Μέτρα ασφαλείας στις οικοδομές: Κλειδί για την προστασία των εργαζομένων

Ο πολιτικός μηχανικός Γιώργος Γεωργιάδης τονίζει την ανάγκη τήρησης των κανόνων και εκπαίδευσης για ασφαλή εργασία Η ασφάλεια στις οικοδομές...
spot_img

More Articles Like This