Μέσα στο καλοκαίρι ο Διαγωνισμός – Θα έχει μήκος 3,5 χλμ., θα λειτουργεί ως κλειστή οδός, με 3 ισόπεδους κόμβους και τέσσερις γέφυρες

Μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο του Έβρου που αφορά στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό που θα συνδέει το Λιμάνι με την Εγνατία Οδό.
Αυτό ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνάντηση εργασίας που είχε με τον αντιπεριφερειάρχη Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς. Ο υπουργός σημείωσε πως η καθυστέρηση στην δημοπράτηση του έργου οφείλεται στην πανδημία.
Το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ σε αυτό το διάστημα προχώρησε την ωρίμανση του έργου και πιο συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν και επικαιροποιήθηκαν οι μελέτες, συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και η περιβαλλοντική μελέτη.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου. 60 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι τα πρώτα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2022 και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2024. Με το έργο προχωρά σημαντικά η ολοκλήρωση του Περιφερειακού.
Το έργο εκτιμάται πως θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων της χώρας. Πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη προστιθέμενη αξία για το λιμάνι αλλά και την πόλη της Αλεξανδρούπολης, η οποία γίνεται επίκεντρο ενεργειακών και μεταφορικών επενδύσεων λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Η υλοποίηση του νέου μεγάλου έργου δεν είναι τυχαία και συνδέεται άμεσα με την ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης από το ΤΑΙΠΕΔ, με τον διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν ήδη διευθετηθεί θέματα όπως ο καθορισμός του δικαιώματος διαχείρισης και εκμετάλλευσης ακινήτων του ΟΣΕ εντός χερσαίας ζώνης λιμένος, όπως και η διαδικασία απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων 200 στρεμμάτων, εντός της χερσαίας ζώνης.
Ποιο είναι το έργο
Η Ανατολική Περιφερειακή Οδός με μήκος 3,6 χλμ. θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό και τον κάθετο άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένινο κάνοντας πολύ πιο γρήγορη την διακίνηση εμπορευμάτων ενώ ταυτόχρονα θα ανακουφίζει την επιβαρυμένη λόγω του λιμανιού κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Το έργο θα έχει εκτιμώμενο κόστος γύρω στα 60 εκατ.ευρώ.
Περιλαμβάνει τυπική διατομή διαχωρισμένης κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα πλάτους 4 μέτρων (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 17μ.). Έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί ως κλειστή οδός με παράπλευρο δίκτυο, με μήκος 3 χλμ. συν 0,6 χλμ. ο συνδετήριος κλάδος με την οδό προς το λιμάνι, 3 ισόπεδους κόμβους και τέσσερις 4 γέφυρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή πέντε κόμβων, από τους οποίους οι τέσσερις θα είναι ισόπεδοι και ο ένας (στην περιοχή της γέφυρας Μαΐστρου) ανισόπεδος. Θα κατασκευαστούν επίσης δύο υπόγειες διαβάσεις πεζών στο δρόμο της Παλαγίας και του Άβαντα.




