Εξασφαλίσθηκε χρηματοδότηση για το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης – Ενισχύονται τα Βόρεια Λιμάνια της χώρας, Ηγουμενίτσα-Βόλος-Αλεξανδρούπολη

Την πίστη ότι πρέπει η χώρα να επενδύσει στους σιδηρόδρομους εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στην προχθεσινή δημοσιογραφική ενημέρωση.
Μίλησε για την χρηματοδότηση των έξι μεγάλων σιδηροδρομικών έργων μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία αλλά και για την ανάγκη η χώρα να προχωρήσει το διακρατικό έργο με Βουλγαρία και Ρουμανία για να συνδεθούν σιδηροδρομικά τα λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα.
Σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ, όπως ενημέρωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, χρηματοδότηση έχει εξασφαλίσει το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες και η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.

Παράλληλα, το νέο έτος θα επανυποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας στο Connecting Europe Facilities (CEF).
Πρόκειται για έργο που περιλαμβάνει υπογειοποίηση σε 5,1 χιλιόμετρα και το κόστος του ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Για τα υπόλοιπα έργα εξετάζεται η χρηματοδότηση τους από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία. Αυτά αφορούν το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης, από Θεσσαλονίκη μέχρι Νέα Καρβάλη και την αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Χρηματοδότηση αναζητείται και για την επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας αλλά και για την σύνδεση του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο, αλλά και τον Δυτικό Προαστιακό.
Η χώρα μας συμμετέχει στην διευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι αυτός που συνδέει «Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο – Αιγαίο Πέλαγος», προωθούμε το έργο της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε», που πέρα άλλων οφελών εξετάζεται και η εναλλακτική όδευση των εξαγωγών των ουκρανικών σιτηρών.
Στόχος είναι να καταφέρει η χώρα να αποσπάσει χρηματοδότηση για τα δύο εμβληματικά έργα Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο ύψους σχεδόν 3 δισ. ευρώ.
Παράλληλα ο υπουργός ΥΠΟΜΕ σημείωσε πως πρέπει να ενισχυθούν και τα λιμάνια. «Ουσιαστικά πρέπει να βρούμε χρηματοδοτήσεις και πρέπει να ενισχύσουμε τα βόρεια λιμάνια της χώρας, δηλαδή Ηγουμενίτσα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη. Οι πόροι θα είναι ευρωπαϊκοί, είναι ευκαιρία για την Ελλάδα να αναδείξει την δυνατότητα της για μεταφορά εμπορευμάτων», σημείωσε.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com