Διεύρυνση άγονων γραμμών αναγγέλλει το Υπουργείο Ναυτιλίας – Όμως ο Έβρος παραμένει μακριά από τα νησιά του Ανατ. Αιγαίου – Τώρα για να ταξιδέψεις, θα πρέπει, αντί για την Καβάλα, να μεταβείς στην… Θεσσαλονίκη !!!

Στη διεύρυνση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών, αυξάνοντας την ετήσια επιδότηση κατά 40 εκατ. ευρώ προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας.
Ειδικότερα, δέκα οκτώ νέους απομακρυσμένους προορισμούς, οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βόρειου – Ανατολικού και Νοτιο-Ανατολικού Αιγαίου και οι οποίοι εντάχθηκαν στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών, μετά την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί είναι οι εξής:
-Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος.
-Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος.
-Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο).
-Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος.
-Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι.
-Ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Β.Α. Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας.
Οι παραπάνω προορισμοί αποτελούν την Α’ Φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει και Β’ Φάση.
Μετά από εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ετήσια αποζημίωση για την κάλυψη άγονων γραμμών αυξήθηκε κατά 40 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι από τα 90 στα 130 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της κάλυψης του αυξημένου κόστους των νέων καυσίμων κίνησης των πλοίων η οποία με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε.
***
Σημείωση Ε.Θ.:
Σε πανηγυρικό τόνο είναι οι Ανακοινώσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, για τις νέες συνδέσεις, στις Άγονες Ακτοπλοϊκές Γραμμές.
Τα δικά μου ερωτήματα όμως, έχουν να κάνουν με την σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Για μία ακόμη φορά βγαίνουν πιστώσεις για άγονες γραμμές και απουσιάζει από το πρόγραμμα η Αλεξανδρούπολη, δηλ. ο Έβρος που διατηρούσε παραδοσιακές οικονομικές και πολιτιστικές σχέσεις με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Αυτές οι εμπορικές συναλλαγές έχουν εδώ και δεκαετίες νεκρωθεί, εις βάρος της οικονομίας του ακριτικού μας Νομού.
Το πλέον χειρότερο όμως, είναι το γεγονός ότι από την Αλεξανδρούπολη, εάν θέλεις να ταξιδέψεις, θα πρέπει να πας στη Θεσσαλονίκη.
Γιατί το δρομολόγιο σύνδεσης με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, φεύγει από την Καβάλα και πηγαίνει στην Θεσσαλονίκη.
Δεν γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των Καβαλιωτών για την υποβάθμιση του Λιμανιού τους, γνωρίζουμε όμως και είμαστε σίγουροι γι’ αυτό, ότι από τον Έβρο, δεν θα υπάρξει η παραμικρή αντίδραση.
Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Και το μεγάλο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα εξακολουθήσει να είναι άδειο.
Σ. Κ.




