Δεν φθάνει το άθλιο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο του Έβρου που ταλαιπωρεί και σκοτώνει ανθρώπους, έχουμε και τους οικολόγους που καθυστερούν την εκτέλεση των οδικών έργων της παραεγνατίας, στο τμήμα Λυκόφης – Κορνοφωλιάς
Είναι γνωστή η άθλια κατάσταση του οδικού δικτύου του Νομού Έβρου που όχι μόνον ταλαιπωρεί τους οδηγούς και τα οχήματά τους, αλλά και προκαλεί κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων.
Για την αθλιότητα των οδοστρωμάτων που βασανίζουν τους Εβρίτες (και όχι μόνον) δεν πρέπει να ρίχνουμε τους “λίθους του αναθέματος” στην Αθήνα, που δεν φταίει πάντοτε αυτή γαι τα χάλια μας, αλλά στους τοπικούς μας αιρετούς Άρχοντες (Νομάρχες κ.λπ.) που είχαν την δυνατότητα παρεμβάσεων, τότε που το χρήμα έρεε άφθονο, ώστε το οδικό δίκτυο του νομού μας να βελτιωθεί και να εκσυγχρονισθεί.
Τώρα στην εποχή των ισχνών αγελάδων, η κατασκευή των καθέτων αξόνων της Εγνατίας οδού καρκινοβατεί και πηγαίνει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση.
Δυστυχώς όμως, δεν είναι μόνον οικονομικοί οι λόγοι που τα οδικά έργα στον τόπο μας, δεν προχωρούν.
Είναι και οι παρεμβάσεις των οικολόγων που δημιουργούν προσκόμματα και καθυστερήσεις στην εκτέλεση των οδικών κατασκευών.
Όπως μας πληροφορεί ο συνεργάτης της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ κ. Βασίλειος Μιχαηλίδης, το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρεμποδίζεται με μηνύσεις η Εταιρεία ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ που κατασκευάζει το τμήμα του δρόμου Λυκόφης – Κορνοφωλιάς.
Οι μηνύσεις υποβάλλονται από τους οικολόγους, γιατί τα σκαπτικά μηχανήματα συλλέγουν από τους αμμόλοφους της διπλανής περιοχής, μπάζα για την στρώση του υπό κατασκευήν δρόμου της παραεγνατίας.
Όπως επισημαίνει ο κ. Β. Μιχαηλίδης, το πρόβλημα ξεκινά από το 1991, όταν η παραεγνατία, χαράχθηκε χωρίς σωστή μελέτη και πολλές ατέλειες.
Έτσι σήμερα καθυστερεί η εκτέλεση του έργου προκειμένου να γίνει παράκαμψη του Ηφαιστειακού Λόφου που δημιουργήθηκε πριν από 40 εκατ. χρόνια από ποτάμια, που μετά σκεπάσθηκαν και άλλαξε η μορφή του εδάφους, μ’ αυτή που υπάρχει σήμερα.
Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το εξής:
Που έπρεπε να δίνουμε προτεραιότητα;
Πρώτη φροντίδα όλων μας δεν πρέπει να είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής;
Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες, δεν αποτελούν μονοπώλιο των οικολογούντων, γιατί όλοι οι άνθρωποι νοιάζονται για το φυσικό περιβάλλον, που το φροντίζουν και το προστατεύουν με τον τρόπο τους, κάθε μέρα, είτε στον κήπο του σπιτιού τους, είτε στον γύρω περιβάλλοντα χώρο.
Πάντοτε όμως η προστασία αυτή γίνεται με την επίκληση της λογικής και τις προτεραιότητες που πρέπει να δίδονται την κάθε στιγμή.
Είναι γνωστό και το έχει καταγράψει πολλές φορές η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, πως εξ αιτίας των παρεμβάσεων των οικολόγων, χάθηκαν πολλές ανθρώπινες ζωές σε τροχαία ατυχήματα, από την καθυστέρηση της κατασκευής της νέας γέφυρας του Νέστου, στην Εγνατία οδό, για να μην πειραχτούν τα… φίδια της περιοχής!!!
Ανάλογες παρεμβάσεις εξ άλλου εμποδίζουν και την διαπλάτυνση της στενής γέφυρας στην στροφή, στον επαρχιακό δρόμο Αλεξανδρούπολης – Άβαντος, προκειμένου να μην κοπούν μερικά πλατάνια.
Κι όμως από αυτό το άκρως επικίνδυνο στενό γεφυράκι, περνούν κάθε μέρα μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα που πηγαίνουν στην Βιομηχανική Περιοχή Αλεξανδρούπολης.
Το αν θα υπάρξει κανένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα και θρηνήσουμε ζωές, πέφτει σε δεύτερη μοίρα.
Δεν είναι παράλογο;
Επαναλαμβάνουμε: Ναι στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή.
Και αυτός ο κανόνας πρέπει να εφαρμοσθεί και στην κατασκευή των οδικών έργων της παραεγνατίας, στο Νομό Έβρου.
Σ.Κ.