Θα είχε πολλαπλάσια αξία, εάν προ της πωλήσεώς του, είχε προηγηθεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση με τα Λιμάνια της Βουλγαρίας στην Μαύρη Θάλασσα – Όμως γιατί καθυστερούμε και αυτή η σύνδεση δεν γίνεται;
Όπως έγραψε προχθές η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» (βλέπε φύλλο Τετάρτης 17 Ιουνίου 2020) πλησιάζει η ώρα της Προκήρυξης των Διαγωνισμών για τα Λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Στο δημοσίευμά μας, κάναμε λόγο για το ενδιαφέρον Αμερικανικών Ομίλων να επενδύουν στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζαμε το γεγονός ότι το Λιμάνι μας, παραμένει δυστυχώς ο «πτωχός συγγενής» με κέρδος μόλις εκατό (100) χιλιάδες ευρώ, δηλαδή όσο μια μεγάλη καφετέρια.
Με αυτά λοιπόν τα οικονομικά μεγέθη του ισολογισμού του Οργανισμού Λιμένος Αλεξ/πολης (ΟΛΑ) βγαίνει το Λιμάνι μας προς πώληση με δημοπρασία.
Τούτων δοθέντων, δεν πρέπει να θεωρούνται «δυσοίωνες» οι προβλέψεις μας, ότι το μεγάλο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πωληθεί, αντί «πινακίου φακής» εφόσον η κίνηση πλοίων και φορτίων, είναι σχεδόν μηδενική, όπως αποτυπώνεται και από τα ισχνά κέρδη του ΟΛΑ, που πρέπει να έρχονται «ίσα βάρκα, ίσα πανιά» για την πληρωμή μισθοδοσίας της Διοίκησης, του προσωπικού και άλλων λειτουργικών δαπανών.
Όμως, πόσο διαφορετική θα ήταν η αξία του Λιμένος μας, εάν είχε προηγηθεί η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τα Λιμάνια της Βουλγαρίας, στην Μαύρη Θάλασσα;
Προχθές ακόμη, τον Φεβρουάριο, στη Σύνοδο που έγινε στην Αλεξανδρούπολη, ο Βούλγαρος Πρωθυπουργός κ. Μπόϊκο Μπορίσοφ επανέλαβε στον Έλληνα Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, την βούληση επίσπευσης των δράσεων για την μεταφορά Εμπορευμάτων, από τα Λιμάνια της Βάρνας και του Μπουργκάς, στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Μέχρι στιγμής πάντως, μένουμε στα ευχολόγια.
Η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ», η εφημερίδα που αγωνίζεται εδώ και 75 χρόνια για το καλό του τόπου μας, έχει διατυπώσει το ερώτημα.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ;
Εξ όσων γνωρίζουμε, οι Σιδηροδρομικές γραμμές είναι πλήρως ανακαινισμένες μέχρι το Ορμένιο.

Κι αν δεν υπάρχει δίκτυο ηλεκτροκίνησης των συρμών, ας βάλουμε ατμομηχανές, ας βάλουμε ντιζελάμαξες.
Τα Σιδηροδρομικά «Δαρδανέλια» μπορούν να λειτουργήσουν ακόμη και τώρα, δεδομένου, εκτός των άλλων, του χαμηλού κόστους μεταφορά που εξασφαλίζει ο Σιδηρόδρομος.
Όπως μας έλεγε παλαιότερα Καπετάνιος, τα τέλη διελεύσεων των Δαρδανελίων που πληρώναμε στην Τουρκία, ισούνται με το κόστος των καυσίμων για να φθάσει το πλοίο μας στην… Αργεντινή.
Ποιος λοιπόν και τί μας εμποδίζει μέχρι σήμερα για την ενεργοποίηση των Συμφωνιών με την Βουλγαρία, ώστε να ζωντανέψει το Λιμάνι μας;
Ένα Λιμάνι που όπως έχουμε επισημάνει εδώ και πολλές δεκαετίες μπορεί να ταΐσει την μισή Αλεξανδρούπολη.
Πωλείται λοιπόν το Λιμάνι μας.

Και πωλείται χωρίς της ΥΠΕΡΑΞΙΑ του, που είναι η εξασφάλιση σταθερής και μεγάλης κίνησης εμπορευμάτων και πλοίων.
Θα πουληθεί για ένα κομμάτι ψωμί;
Μακάρι να διαψευστούμε.
Σ.Κ.




