Πόσα από αυτά είναι σε χρήση και πόσα έχουν υποστεί φθορές; – Ήταν τελικά πετυχημένο το εγχείρημα; – Ας δοθούν οι απαντήσεις

Αντιγράφουμε από τη σελίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης, 1 χρόνο περίπου πριν (Ιούνιος 2024).
«Ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή ενός νέου δικτύου 45 κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Αλεξανδρούπολη, που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και θα συμβάλλει στην αλλαγή του τρόπου μετακίνησης των πολιτών στην πόλη.
Πρόκειται για μια πράσινη ενέργεια, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση45 ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, ειδικής κατασκευής για δημόσια χρήση, 48 ηλεκτρονικών θέσεων ασφάλισης ποδηλάτων και τέλος το απαραίτητο λογισμικό ελέγχου και τιμολόγησης της χρήσης του συστήματος.

Με τον τρόπο αυτό, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης προσφέρει στους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρικά ποδήλατα, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην πόλη, τη διευκόλυνση των υπολοίπων μέσων μαζικής μεταφοράς, τον περιορισμό του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόληκαι τον περιορισμό της μόλυνσης του περιβάλλοντος και του θορύβου. Παράλληλα, το ποδήλατο θα αποτελέσει ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης των τουριστών και της γνωριμίας τους με την πόλη και τα τοπικά αξιοθέατα».
Πολύ ωραία όλα αυτά και ιδιαιτέρως αισιόδοξα. Δεν μπορούμε όμως να μην διερωτηθούμε ως απλοί πολίτες και κάτοικοι αυτής της πόλης: «Πού είναι όλα αυτά τα ποδήλατα; Τα χρησιμοποιεί ο κόσμος και αν ναι, τί έσοδα έχει αποκομίσει ο Δήμος από τη συγκεκριμένη δράση;».
Για αυτά και άλλα ερωτήματά μας, προσπαθήσαμε επανειλημμένως να επικοινωνήσουμε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Γιάννη Ναϊτίδη. Δυστυχώς, η προσπάθειά μας δεν κατέστη εφικτή και τα ερωτήματα πλανώνται αναπάντητα.
Δεν μπορούμε ωστόσο, να αποφύγουμε ορισμένες διαπιστώσεις ως απλοί παρατηρητές και μόνιμοι κάτοικοι της πόλης.
Η Αλεξανδρούπολη είναι μια πόλη επίπεδη, γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα φιλική για τη χρήση ποδηλάτου. Ούσα κάτοικος του κέντρου, βλέπω πολύ κόσμο -συμπεριλαμβανομένων και παιδιών- να χρησιμοποιούν ποδήλατα, όχι όμως τα δημοτικά ηλεκτρικά ποδήλατα. Αυτά πραγματικά αγνοούνται.
Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» επισκέφθηκε ορισμένα από τα σημεία στάθμευσης των ποδηλάτων και δεν αντίκρυσε παρά ελάχιστα.
Επιπλέον, όλο αυτό τον ένα χρόνο που το πρόγραμμα είναι σε λειτουργία δεν έχουμε δει αρκετό κόσμο να κάνει χρήση των συγκεκριμένων ποδηλάτων.
Επομένως, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εύλογα: Γιατί συμβαίνει αυτό; Δεν έχει διαφημιστεί πιθανώς αρκετά η εν λόγω δράση; Ή μήπως κάποια από τα ποδήλατα έχουν υποστεί φθορές και είναι εκτός λειτουργίας;
Να θυμίσουμε εδώ ότι πρόκειται για μια Ευρωπαϊκή δράση που λαμβάνει χώρα σε πολλούς Δήμους ανά την επικράτεια. Αν ανατρέξουμε σε αντίστοιχες σελίδες άλλων Δήμων, θα δούμε ότι δημοσιεύουν επίσημα στοιχεία αναφορικά με τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Γιατί όχι και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης;
Μαρίνα Κωστοπούλου