Οι αριθμοί δείχνουν την αλήθεια – Ποιο όφελος από τις Τουριστικές Εκθέσεις – Τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών

Η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» έχει γράψει επανειλημμένως για τα προβλήματα της Αλεξανδρούπολης. Πολλές φορές μάλιστα, γίνεται δυσάρεστη. Όμως, γράφει την αλήθεια. Και αυτήν την αλήθεια ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα από το Τουριστικό Βαρόμετρο 2025, για την πρωτεύουσα του Έβρου.
Από τον Αύγουστο λοιπόν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 492 επισκεπτών (άνδρες & γυναίκες), άνω των 17 ετών.
Η μέθοδος της έρευνας βασίστηκε σε προσωπικές (face-to-face) συνεντεύξεις με επισκέπτες της πόλης της Αλεξανδρούπολης με χρήση συστήματος CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing).
Το μέγιστο στατιστικό σφάλμα είναι στο ±4,4% με διάστημα εμπιστοσύνης 95%.
Πριν αναφερθούμε όμως στα μεγάλα προβλήματα της πόλης, θα σταθούμε στο πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας.
Αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός πως όσοι επισκέπτες ήρθαν στην Αλεξανδρούπολη, δεν πήραν καθόλου πληροφορίες για τον προορισμό τους από κάποια Έκθεση Τουρισμού.
Για του λόγου το αληθές, η κάρτα Νο 25 αναφέρει τα εξής: «Από πού πήρατε πληροφορίες για την Αλεξανδρούπολη;».
Οι πολίτες απάντησαν ως εξής:
- Από φίλους/γνωστούς/συγγενείς 66%
- Internet 39%
- Τουριστικό γραφείο 6%
- Ειδικές τουριστικές ιστοσελίδες 4%
- Έντυπα 2%
- Έκθεση τουρισμού 0%
- Άλλο 5%

Είναι αξιοσημείωτο πως και πέρσι (το 2024), η πληροφόρηση των επισκεπτών για την Αλεξανδρούπολη από κάποια έκθεση τουρισμού ήταν πάλι στο 0%.
- Τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών
Όσοι έρχονται στην Αλεξανδρούπολη πάντως, το κάνουν για διακοπές (72%), για να δουν φίλους και συγγενείς (15%), για επαγγελματικούς λόγους ή συνέδρια (7%) ή για άλλο λόγο (6%).
Κάποιοι επισκέπτονται για πρώτη φορά την πόλη, άλλοι πάλι όχι, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν μόνοι τους (χωρίς δηλαδή, κάποιο τουριστικό πακέτο).
Ωστόσο, το 59% όσων ήρθαν Αλεξανδρούπολη για το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2025, δήλωσαν πως δεν επισκέφθηκαν κάποιες περιοχές εκτός πόλης.
Τα ενοικιαζόμενα καταλύματα και τύπου AIRBNB «κονταροχτυπιούνται» στα ίσα με τις ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής, στις προτιμήσεις των επισκεπτών, όπως φαίνεται και στο σχετικό γράφημα.

Φυσικά και οι παραλίες της Αλεξανδρούπολης αποτελούν το Νο 1 συγκριτικό πλεονέκτημα, ουσιαστικά τον κύριο λόγο που έρχονται οι ξένοι επισκέπτες στην περιοχή μας, με τα εστιατόρια και τα ψώνια να ακολουθούν.
Το 92% των επισκεπτών δήλωσαν πως θα σύστηναν την Αλεξανδρούπολη σε φίλους/γνωστούς/συγγενείς ως τουριστικό προορισμό.

Ο Φάρος Αλεξανδρούπολης αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο «βασιλιά» σε επισκεψιμότητα, σύμφωνα με τις απαντήσεις των τουριστών.

- Έλλειψη πάρκινγκ: τι ταλαιπωρία!
Όπως ήταν αναμενόμενο, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης αποτελεί και για τους ξένους επισκέπτες (πέρα από τους ντόπιους) το Νο 1 πρόβλημα στην Αλεξανδρούπολη.
Τα ποσοστά στις απαντήσεις είναι χαρακτηριστικά, αφού η έλλειψη πάρκινγκ έρχεται πρώτο ως αδυναμία της πόλης (12%).
Ακολουθεί το γεγονός πως η Αλεξανδρούπολη είναι ακριβή (12%), οι περιορισμένες εκδηλώσεις/διασκέδαση/ψυχαγωγία (10%) το κυκλοφοριακό/κατάσταση οδικού δικτύου/πεζοδρομίων (9%), οι υψηλές τιμές και το κόστος ζωής (7%), τα ζητήματα διέλευσης συνόρων (7%), κ.ά.

Όλα τα παραπάνω, σαφώς και δεν προκαλούν εντύπωση, καθώς είναι καταγεγραμμένα προβλήματα που και οι Αλεξανδρουπολίτες έχουν εντοπίσει εδώ και πολύ καιρό στην καθημερινότητά τους.
Στο διά ταύτα: για μια πιο βιώσιμη και λειτουργική Αλεξανδρούπολη – με βάση και τα αποτελέσματα της έρευνας από την Palmos Analysis – τόσο για τους ντόπιους, όσο και για τους ξένους επισκέπτες, ο Δήμος Αλεξ/πολης πρέπει να μεριμνήσει άμεσα τόσο για την δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης, όσο και για την βελτίωση της κατάστασης των δρόμων, των πεζοδρομίων και των διαβάσεων.
Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων…
Μ.Κ.



