Οι ανταγωνιστικοί λιμένες Καβάλας και Θεσσαλονίκης μας έχουν αρπάξει τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια – Τώρα οι Δήμαρχοι του Βορείου Αιγαίου ζητούν την γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ρόδου – Μόνο που εδώ επικρατεί πλήρης αδιαφορία, ως συνήθως…
Εμείς θα τα γράφουμε κι ας γινόμαστε δυσάρεστοι σε μερικούς – μερικούς αυτού του τόπου, που νομίζουν ότι έχουν το αλάθητο του… Πάπα!!!
Άλλωστε αυτή είναι η γραμμή, η δύσκολη γραμμή που διάλεξε η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, από την πρώτη ημέρα της εκδόσεώς της το 1945.
Καλύτερα να γινόμαστε δυσάρεστοι, εξυπηρετώντας το Κοινωνικό Σύνολο, παρά να χαϊδεύουμε αυτιά.
Ο λόγος πάλι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που ενώ κάποτε ήταν γεμάτο με καράβια, σήμερα μένει παντελώς άδειο γιατί έχει μείνει εκτός δρομολογίων των ακτοπλοϊκών σκαφών.
Σήμερα τα δρομολόγια αυτά εκτελούνται από τα ανταγωνιστικά λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Η δε επαφή του Έβρου με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, που αποτελούσαν τον κύριο καταναλωτή των αγροτικών προϊόντων του τόπου μας, έχει προ πολλού διακοπεί, προς όφελος βεβαίως άλλων περιοχών.
Δυστυχώς αυτό το καθεστώς λόγω της αδράνειας μας, δεν κατέστη δυνατόν να ανατραπεί.
Εμείς εδώ περί άλλων τυρβάζουμεν…
Ενώ κατά τα άλλα μιλούμε για οικονομική ανάπτυξη και αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
Αφήνοντας τους κτηνοτρόφους των Φερών χωρίς σφαγεία και ρίχνοντας πρόστιμα στις… καφετέριες για δήθεν ηχορρύπανση!!!
Θέλουμε μάλλον τουρισμό στον τόπο μας για … “καλόγερους”.
Έτσι λοιπόν έχουμε τους Δημάρχους του Βορείου Αιγαίου να ζητούν την λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ρόδου, ενώ εδώ γι’ αυτό το κρίσιμο θέμα, δεν ασχολείται κανείς.
***
Κοινό υπόμνημα απέστειλαν στον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη δήμαρχοι του Β. Αιγαίου, κάνοντας λόγο για έλλειμμα ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Το υπόμνημα έχει ως εξής:
***
“Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου ιδίως με τη Βόρεια Ελλάδα συνεχώς επιδεινώνονται παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν το τελευταίο διάστημα προκειμένου να υποχρεωθεί η εταιρεία που μονοπωλιακά τις εξυπηρετεί να τηρήσει τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι την Δευτέρα 22 Απριλίου 2013, το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», τροποποίησε το δρομολόγιο του με αναχώρηση από την Θεσσαλονίκη την 23:59 αντί της προγραμματισμένης 15:00 ενώ οι 296 επιβάτες με προορισμό τη Λήμνο, την Μυτιλήνη, την Χίο και την Σάμο (μεταξύ αυτών και μαθητές σχολείων που επέστρεφαν από σχολικές εκδρομές) αναγκάστηκαν να περιμένουν 9 ώρες για να ξεκινήσουν το ταξίδι τους.
Λίγες ημέρες αργότερα, το βράδυ της Πέμπτης 25 Απριλίου 2013, το πλοίο «Ταξιάρχης» σύμφωνα με το πρόγραμμα του ξεκινούσε από την Σάμο για να εκτελέσει το δρομολόγιο του προς Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο και Καβάλα.
Ενώ αναμενόταν να ξεκινήσει από την Μυτιλήνη στις 06:00 το πρωί, αναχώρησε τελικά στις 13:30 για να δέσει στο ενδιάμεσο λιμάνι της Λήμνου στις 22:00 το βράδυ, δηλαδή μετά από 9 ώρες.
Μετά από ακόμα μια ώρα καθυστέρηση στο λιμάνι της Μύρινας απέπλευσε για τον τελικό προορισμό του, στον οποίο και έφτασε στις 6:30 το πρωί του Σαββάτου.
Δηλαδή οι σχεδόν 600 επιβάτες του πλοίου «Ταξιάρχης » χρειάστηκαν 33 ώρες από την Σάμο, 29 ώρες από την Χίο, 19 ώρες από την Μυτιλήνη και 7 ώρες από την Λήμνο, με ατελείωτες ώρες αναμονής στο λιμάνι για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Μετά τον καθυστερημένο κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι της Καβάλας διενεργήθηκε έκτακτη επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων και διαπιστώθηκε μηχανική βλάβη «λόγω υπερθέρμανσης», ενώ στο Λιμεναρχείο Λήμνου δεν είχε δηλωθεί καμιά βλάβη καθώς η καθυστέρηση αποδόθηκε σε άλλη αιτία.
Τελικά το πλοίο κατευθύνθηκε κενό φορτίου στο Λαύριο για επισκευή και αντικαταστάθηκε από το μικρότερο πλοίο «Άκουα Μαρία» με συνέπεια να μείνουν στην Καβάλα περισσότερα από 12 φορτηγά που είχαν προορισμό τη Λήμνο και να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας της αγοράς του νησιού ενόψει του Πάσχα.
Η μονομερής ματαίωση, από την πλευρά της εταιρείας του εγκεκριμένου δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ, που σύμφωνα με το πρόγραμμα θα πραγματοποιούνταν την Μεγάλη Δευτέρα ματαιώνει προγραμματισμένες αφίξεις επισκεπτών από την Β. Ελλάδα με συνέπεια ακυρώσεις κρατήσεων και τεράστια οικονομική ζημιά στις τουριστικές επιχειρήσεις των νησιών.
Παράλληλα ενώ η εταιρεία, ως όφειλε ανακοίνωσε τα δρομολόγια της Καλοκαιρινής περιόδου, η ανακοίνωση αυτή έμεινε μόνο στα χαρτιά, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου.
Η απαίτηση και του Υπουργείου να καταθέσει η Ναυτιλιακή εταιρεία Λέσβου τα δρομολόγια εξυπηρέτησης της άγονης γραμμής για την καλοκαιρινή περίοδο δεν ικανοποιείται, εφόσον μέχρι και σήμερα όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει στα νησιά μας μπορεί μόνο να δει τα εγκεκριμένα δρομολόγια και όχι να κλείσει θέση με προφανείς αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συνεχίσουν να «εξυπηρετούνται» με αυτόν τον τρόπο, ειδικά την εορταστική περίοδο του Πάσχα αλλά και το Καλοκαίρι.
Μοναδικό αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η περαιτέρω υποβάθμιση και απομόνωση και η τεράστια ζημιά στον τουρισμό σε μία περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για την επιβίωση των νησιών μας.
Με την ευκαιρία θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι είναι αναγκαία η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Β. Αιγαίου και με τα Δωδεκάνησα ( Αλεξανδρούπολη-Ρόδος) προκειμένου να διασφαλίζεται η ενδοπεριφερειακή και διαπεριφερειακή σύνδεση των νησιών μας.
Σας καλούμε να αναλάβετε άμεσα πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης αυτής κατάστασης καθώς δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στα όποια συμφέροντα να καταδικάσουν τα νησιά μας σε οικονομικό μαρασμό και να μας στερήσουν στοιχειώδη δικαιώματα αυτονόητα για κάθε Έλληνα πολίτη”.
metaforespress.gr
***
Αυτά συμβαίνουν σε άλλες περιοχές της χώρας γιατί στην δική μας κανείς δεν ασχολείται με αυτά τα θέματα. Βλέπετε άλλες είναι οι προτεραιότητες στον τόπο μας…
Παχιά λόγια και έργα μηδέν.
Μόνο που από τα λόγια χορτάσαμε πια.
Ερώτημα: Θα διεκδικήσει ο Δήμαρχός μας την γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ρόδου;
Αυτό είναι το ζητούμενο.
Σ.Κ.