9.4 C
Alexandroupoli
Σάββατο, 16 Ιανουαρίου, 2021

ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ;

Χρόνια περιμέναμε την ανάπτυξη του τόπου μας, μέσα από την ανάπτυξη του λιμανιού μας – Όταν όμως η ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου λιμένος Θεσ/νίκης, εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ, πόσα θα δώσουν οι ξένοι επενδυτές για το ζημιογόνο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης;

limani-thessalonikis0jpg ALEX-POLI-LIMANI.7

Πριν λίγες μέρες, με αφορμή το 17ο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ που έγινε  στην Αγία Πετρούπολη (PMEF 20-23 Ιουνίου 2013), ελληνικά και ρώσικα  ΜΜΕ,  (ΑΠΕ, οικονομική e-εφημερίδα voria.gr, RIA Novosti, Kommerlant  online κλπ) μετάδωσαν από εκεί, την είδηση  πως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν λάβει από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες τις απαιτούμενες πληροφορίες για την αρχική τιμή των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και του Ο.Λ.Θ Α.Ε, για τον οποίο η αρχική τιμή ορίζεται σε 100 εκατ. ευρώ

Στο δημοσίευμα, βέβαια, δεν διευκρινίζεται εάν το ποσό 100 εκατ. ευρώ  για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης  αφορά αγορά μετοχών και σε ποιο ποσοστό ή για την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης συγκεκριμένων χώρων και χρήσεων, ποιων και για πόσο χρόνο.

- Advertisement -

Σίγουρα όμως, το δημοσίευμα προετοιμάζει καταστάσεις και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. «Καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει».

Η είδηση αυτή, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν θυμηθούμε ότι:

το καλοκαίρι του 2008, στο διαγωνισμό που τελικά απέβη άγονος, η κινεζική Hutchison Port Holdings προσέφερε στον ΟΛΘ ΑΕ, περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση του Σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.

Η Hutchison τότε, αν και  είχε ανακηρυχθεί πλειοδότρια, απέσυρε το ενδιαφέρον της επικαλούμενη οικονομική στενότητα.

Το Μάρτιο του 2013, ο επικεφαλής της ρωσικής κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν είχε δηλώσει ότι η εταιρεία του, μέσω κοινοπραξίας ελληνικών και δυτικοευρωπαϊκών εταιρειών, ενδιαφέρεται για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και λιμανιών στην Ελλάδα που έχουν σύνδεση με το σιδηρόδρομο.

Ακολούθησαν δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία είχε ζητηθεί και η παρέμβαση Πούτιν. (Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ,  στο φύλλο της 7ης Ιουνίου 2013, είχε σχετικό δημοσίευμα με τίτλο  «Ενδιαφέρον Πούτιν για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης»).

Όταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ακόμα και σε περίοδο κρίσης, παρουσιάζει καθαρή κερδοφορία της τάξης των 12-18 εκατ. ευρώ το χρόνο (στοιχεία για 2011 και 2012) ξεπουλιέται, αναλογίζεται κάνεις για το τι θα συμβεί σε άλλα ζημιογόνα λιμάνια  όπως της Αλεξανδρούπολης.

Κι αν είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς την τιμή πώλησής του, είναι εύκολο και ακριβώς μετρήσιμο το τι έχει δαπανηθεί γι αυτό.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, την περίοδο 1994-2013, δαπανήθηκαν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ, χωρίς ωστόσο να έχουμε σήμερα ένα πλήρως λειτουργικό λιμάνι.

από το Β Κ.Π.Σ την περίοδο 1994–1999 13,5 δισεκατομμύρια δραχμές

από το Γ Κ.Π.Σ  την περίοδο 2000 – 2006 23.100.000 ευρώ

από ΣΑΕ 070/3 ΚΑ 2004ΣΕ0730002 21.900.000 ευρώ

από Ε.Π. Μακεδονίας– Θράκης 2007–2013 4.000.000 ευρώ

Χρόνια περιμέναμε την ανάπτυξη του λιμανιού και μέσα από αυτή και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας.

Αυτά τουλάχιστον μας υπόσχονταν με κάθε ευκαιρία, αιρετοί και μη, άρχοντες και υπεύθυνοι του τόπου μας.

Τώρα που προαναγγέλλεται το ξεπούλημα του, τι άραγε έχουν να μας πουν;

***

Τα τελευταία χρόνια, Η Ελλάδα αιμορραγεί ηθικά, πνευματικά και οικονομικά. Κάποια κέντρα εντός και εκτός Ελλάδος, μαζί με τους εγχώριους Εφιάλτες, συνωμοτούσαν και συνωμοτούν για τη διάλυση του Έθνους μας.

Τώρα, με τον κοινοβουλευτικό μανδύα αλλά με πραξικοπηματικά νομοθετήματα (Νόμοι 3845/2010, 3986/2011, 4072/2012, 4081/2012 Αποφάσεις 195/27-10-2011 και 218/13-8-2012  Διυπουργικής Επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 7-9-2012 κλπ), διαλύουν και την εδαφική μας κυριαρχία, ξεπουλώντας, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, τριανταπέντε (35) λιμάνια για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δανειστών  μας και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.

Τώρα, επαληθεύονται τα λόγια της Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη, το Μάρτιο του 2005, όταν υποδεχόμενη τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας  κ. Κάρολο  Παπούλια  μεταξύ άλλων είπε:

«…τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη…»

Κρίμα.

Παπανικολόπουλος Νικόλαος

Υποναύαρχος  Λ.Σ (ε.α)

***

Σημείωση Ε.Θ.

Από την ημέρα που η Ελλάδα έγινε πλήρες μέλος της ΕΟΣ, έρευσε πακτωλός χρημάτων στην χώρα μας για την κατασκευή υποδομών σε λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρόμους, κτηματολόγιο κ.λπ.

Όμως εμείς τα χρήματα που πήραμε, τα κατασπαταλήσαμε σε κομματικές επιδοτήσεις και διορισμούς.

Τώρα το “Ταμείον είναι μείον” και δεν υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να συμπληρώσουμε τις υποδομές μας (όπως π.χ. το λιμάνι της Αλεξ/πολης) με εθνικούς πόρους.

Γιατί “όλα είναι ξένα και εμείς τα χρωστάμε”.

Δυστυχώς στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται λύση πλην των ιδιωτικοποιήσεων.

Όσον αφορά την κοστολόγηση του λιμανιού μας που εύστοχα επισημαίνει ο κ. Ν. Παπανικολόπουλος, είναι πράγματι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα.

Η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία ας το παζαρέψουν, όσο το δυνατόν καλύτερα.

Και ας μην ξεχνούμε ότι το λιμάνι μας, δεν θα φύγει.

Πάλι δικό μας θα ‘ναι.

Ας προχωρήσουμε λοιπόν.

Σ.Κ.

Προηγούμενο άρθροΗ ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΥΛΗ
Επόμενο άρθρο27 Ιουνίου 2013

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Αγώνας δρόμου VIRTUAL σε ζευγάρια

Το Δίκτυο Ορφέας με την υποστήριξη του ΔΡΟΜΕΑ ΘΡΑΚΗΣ και την ΝΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ διοργανώνουν το «COUPLES THRACE RUN» 1- ΤΡΟΠΟΣ:...

More Articles Like This