Home / Κοινωνια / Ανεξάρτητη Αρχή για την Ελληνική γλώσσα

Ανεξάρτητη Αρχή για την Ελληνική γλώσσα

Έχουμε σήμερα 80.000 δασκάλους, 90.000 καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, 11.500 καθηγητές πανεπιστημίου και 11.000 καθηγητές Τ.Ε.Ι. – Όμως τα Ελληνόπουλα, δεν μαθαίνουν Ελληνικά 

images-267

Βασικό στοιχείο της εθνικής ταυτότητάς μας αποτελεί η ελληνική γλώσσα, που ομιλείται επί 4.000 χρόνια και γράφεται επί 3.500 χρόνια, παρουσιάζοντας μία συνέχεια, αφού λέξεις που βρίσκονται στα έπη του Ομήρου, χρησιμοποιούνται και σήμερα, βασικά με την ιδία σημασία που είχαν και τότε.

Η συνέχεια της ελληνικής γλώσσας αποδεικνύει τη συνέχεια του ελληνισμού, από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας, στα πλαίσια μιας εξελικτικής πορείας, όπως συνέβη με όλες τις γλώσσες και όλους τους λαούς.

Ο ελληνισμός επιζεί ανά τους αιώνες, κυρίως γιατί κράτησε ζωντανή την ελληνική γλώσσα, προφορική και γραπτή, ενώ άλλοι λαοί που έχασαν τη γλώσσα τους, αφομοιώθηκαν από άλλους ισχυρούς γειτονικούς λαούς ή από τους κατακτητές τους και χάθηκαν από το προσκήνιο της ιστορίας.

Όλοι οι κατακτητές για να εξαφανίσουν τους κατακτηθέντες, κατέφευγαν στη γενοκτονία, ενώ για να τους αφομοιώσουν τους επέβαλαν τη γλώσσα τους, ή τους μυούσαν βίαια στη θρησκεία τους, τακτική που ακολούθησαν επί αιώνες οι οθωμανοί μουσουλμάνοι.

Ακόμη και στον 20ό αιώνα, οι Ιταλοί κατακτητές της Δωδεκανήσου, για να εδραιώσουν την κυριαρχία τους, προσπάθησαν να αφελληνίσουν τους κατοίκους, επιβάλλοντες υποχρεωτικά τη χρήση της ιταλικής γλώσσας και μόνο, βάσει προγράμματος που ξεκινούσε από τη δημόσια εκπαίδευση και την κρατική διοίκηση και έφτανε στην επαγγελματική και κοινωνική ζωή των πολιτών, μέχρι την καθημερινότητά τους.

Ο κίνδυνος για τον λαό μας και την ιστορική του επιβίωση, προέρχεται από την κακοποίηση και εξαφάνιση της γλώσσας μας και όχι βέβαια από την εκμάθηση άλλων γλωσσών, που είναι χρήσιμες ή και απαραίτητες από επαγγελματική και κοινωνική άποψη.

Όταν ο Μέγας Αλέξανδρος παράλληλα με την κατάκτηση του τότε γνωστού κόσμου, διέδιδε τη γλώσσα και τον πολιτισμό των Ελλήνων, δεν τα επιτύγχανε αυτά με βίαιους τρόπους, αλλά με βάση την ανωτερότητά τους.

Άλλωστε η ελληνική γλώσσα επιβλήθηκε ως η κοινή γλώσσα όλου του τότε γνωστού κόσμου, χωρίς να θιγούν ή να απαγορευθούν οι άλλες ομιλούμενες, οι μητρικές.

Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όχι μόνο επέτρεψαν την είσοδο του κομματισμού και στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, αλλά και τον υποβοήθησαν με νομοθετικές ρυθμίσεις, για να επιτύχουν ευτελή κομματικά κέρδη.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν να κομματικοποιηθεί πλήρως το εκπαιδευτικό σύστημα, να επικρατήσει πνεύμα αδιαφορίας και μη προσπάθειας μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων, να καταργηθεί κάθε ιεραρχία του διδακτικού προσωπικού, κάθε έλεγχος και επομένως επιβράβευση του ζήλου ή τιμωρία της αδιαφορίας.

Το εκπαιδευτικό σύστημα αφέθηκε να καταρρέει και να καθίσταται αναποτελεσματικό, ενώ άρχισαν να ευδοκιμούν οι απεργίες των διδασκόντων, οι καταλήψεις των σχολείων και των πανεπιστημίων από τους διδασκομένους, οι αναρχικοί και οι κουκουλοφόροι που συνήθως καταστρέφουν και λεηλατούν σχολικά και πανεπιστημιακά κτίρια.

Η παιδεία διαλύθηκε και αυτό το μαρτυρούν οι χιλιάδες των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών, καθώς και εκείνων που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα.

Η δωρεάν παιδεία, κατάντησε δωρεάν αμάθεια. Έτσι έχουμε, 80.000 δασκάλους, 90.000 καθηγητές μέσης, 11.500 καθηγητές Πανεπιστημίου και 11.000 καθηγητές ΤΕΙ, αλλά εκπαίδευση δεν έχουμε.

Τα παιδιά δεν μαθαίνουν ούτε την ελληνική γλώσσα στα σχολεία και αυτό είναι το πιο οδυνηρό.

Πραγματικά η ελληνική γλώσσα κινδυνεύει βασικά από το εκπαιδευτικό σύστημα, που δεν καταφέρνει να τη διδάξει στα παιδιά, ώστε να την κάνουν κτήμα τους σε ικανοποιητικό βαθμό και με αυτή να μπορούν να καλύψουν επιστημονικές, επαγγελματικές και κοινωνικές ανάγκες, γραπτής και προφορικής επικοινωνίας.

Περαιτέρω, την ελληνική γλώσσα κακοποιούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κυρίως η τηλεόραση, η διαφήμιση και η δημόσια διοίκηση.

Το χειρότερο είναι το γεγονός, ότι δεν υπάρχει κάποια αρμόδια Αρχή για την παρακολούθηση της πορείας και της εξέλιξής της, η οποία να μπορεί να επεμβαίνει σε περιπτώσεις κακοποίησής της, π.χ. όταν τηλεοπτικοί σταθμοί παρουσιάζουν υπότιτλους χωρίς τόνους, ή διαφημιστικές καταχωρήσεις χρησιμοποιούν χωρία από αρχαία κείμενα σε μονοτονικό, ή έντυπα προσφέρουν βιβλία που γράφηκαν στην καθαρεύουσα, σε μονοτονικό σύστημα, παραβαίνοντας κάθε δεοντολογία.

Η Ακαδημία Αθηνών που θεωρητικώς τουλάχιστον θα έπρεπε να νοιάζεται για την ελληνική γλώσσα, αδιαφορεί.

Πρέπει, επομένως, να ιδρυθεί από την κυβέρνηση μία Ανεξάρτητη Αρχή για την προστασία της ελληνικής γλώσσας, η οποία θα είναι αρμόδια για την ορθή διδασκαλία της με σεμινάρια και φυλλάδια, καθώς και για την παρακολούθηση της ορθής χρήσης της και την επιβολή προστίμων όταν διαπιστώνονται περιπτώσεις ηθελημένης ή μη κακοποίησής της.

Είναι πολύ σημαντική υπόθεση η διαφύλαξη της γλώσσας μας και η ορθή διδασκαλία της σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο εσωτερικό και σε τρίτες χώρες.

Παναγιώτης Μποκοβός