9.4 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 2 Ιουνίου, 2020

ΠΩΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ

Θαυμάσια η πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, να πραγματοποιήσει έρευνα, για το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών που επισκέφθηκαν προχθές την πόλη μας

salamis krouazier.meg

Με αφορμή την διήμερη παραμονή του κρουαζιερόπλοιου «SALAMIS FILOXENIA» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Έβρου, διεξήγαγε έρευνα για τον προσδιορισμό του βαθμού ικανοποίησης των επισκεπτών από την πόλη και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν.

Η έρευνα διεξήχθη στον χώρο υποδοχής του κρουαζιερόπλοιου, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, από 21.09.2013 έως 22.09.2013, σε τυχαίο δείγμα 93 επιβατών.

- Advertisement -

Στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου απαντήσανε τόσο τουρίστες που επιβαίνουν στο καράβι (77,42%), όσο και άνθρωποι του πληρώματος (22,58%).

Το σύνολο των ερωτηθέντων, πραγματοποίησε τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εμπορική επιχείρηση στην αγορά, σε κατάστημα καφέ ή σε κατάστημα εστίασης.

Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση για την εικόνα της πόλης, η απόλυτη σχεδόν πλειοψηφία (97,35%)  απάντησε πως την βρίσκει Καλή ή Πολύ καλή, με 7,5 στους 10 να την θεωρούν Πολύ καλή, ενώ μόνον το 2,15% την βρίσκει Μέτρια.

Στην ερώτηση για τον βαθμό ικανοποίησης από την εξυπηρέτηση των εμπόρων της πόλης, 7 στους 10 που πραγματοποίησαν αγορές έμειναν Πολύ ικανοποιημένοι, το 27,96% Ικανοποιημένο ενώ μόνον το 1,08% των ερωτηθέντων έμεινε Λίγο ικανοποιημένο.

Στην αντίστοιχη ερώτηση για την εξυπηρέτηση που έτυχαν στα καφέ και τα εστιατόρια, το 74,19% των ερωτηθέντων έμεινε Πολύ ικανοποιημένο, το 24,73% Ικανοποιημένο ενώ μόνον το 1,08% έμεινε Λίγο ικανοποιημένο.

Σχετικά με τον γενικότερο προσδιορισμό της Αλεξανδρούπολης αναφορικά με την τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών, το 13,98% των ερωτηθέντων θεωρεί την Αλεξανδρούπολη ως Φθηνή πόλη, το 17,20% ως Ακριβή, ενώ περίπου 7 στους 10 (68,82%) την θεωρούν ως Μέτρια-Φυσιολογική.

Στην συγκεκριμένη ερώτηση οι απαντήσεις τουριστών και πληρώματος διαφοροποιούνται σημαντικά, αφού για τους μεν πρώτους το 75% αυτών θεωρεί την πόλη ως Μέτρια-φυσιολογική σε σχέση με το ύψος των τιμών που διέκρινε στα καταστήματα, το 15,3% την βρίσκει Φθηνή και μόνον το 9,7% την θεωρεί Ακριβή, το δε πλήρωμα πιστεύει σε ποσοστό 47,6% ότι η Αλεξανδρούπολη είναι Μέτρια-φυσιολογική, ενώ 4 στους 10 βρίσκουν την πόλη Ακριβή.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές είναι οι απαντήσεις σχετικά με την πιθανότητα να επισκεφτούνε εκ νέου την Αλεξανδρούπολη στο άμεσο μέλλον. 3 στους 10 ερωτώμενους απάντησαν με βεβαιότητα ότι θα επαναλάβουν την επίσκεψή τους, το 63,44% δήλωσε πως μάλλον θα επισκεφτεί ξανά την πόλη, ενώ μόλις το 6,45% εξέφρασε την πιθανότητα να μην την επισκεφτεί ξανά.

Όσον αφορά τον αριθμό των τουριστών & πληρώματος που πραγματοποίησε δαπάνες στην Αλεξανδρούπολη καθώς και το ύψος της κατανάλωσης, 451 ξένοι επισκέπτες κατανάλωσαν στην πόλη σε επιχειρήσεις εμπορίου, καφέ και εστίασης, «αφήνοντας» συνολικά 74.316,72€.

Για τους μεν επιβάτες,349 άνθρωποι βγήκαν στην πόλη και δαπανήσανε 166,32€ κατ’ άτομο ενώ   με αναγωγή προκύπτει ότι το συνολικό ποσό δαπάνης τους ανήλθε στις 58.045,68€.

Παράλληλα 102 άνθρωποι, μέλη του πληρώματος, πραγματοποίησαν δαπάνες σε προϊόντα και φαγητό της τάξεως των 159,52€ κατ’ άτομο με το ποσό δαπάνης τους στην πόλη να φτάνει συνολικά τα 16.271,04€.

Υπολογίζεται επίσης ότι 277 από τους 451 καταναλωτές-επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο πραγματοποίησαν αγορές από τα εμπορικά καταστήματα της Αλεξανδρούπολης.

Λαμβάνοντας δε υπόψιν το κόστος των εκδρομών που πραγματοποίησε μέρος των 688 επισκεπτών και το ύψος των κομίστρων της μεταφοράς με taxi, εκτιμάται ότι ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων της Αλεξανδρούπολης για το περασμένο Σαββατοκύριακο ανέρχεται κατά προσέγγιση (+/- 3%) στο ποσό των 105.000,00 €.

Συμπερασματικά, το γεγονός της κατάπλευσης ενός κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί μία αισιόδοξη εξέλιξη για τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής. Στόχος όλων των αρμόδιων φορέων θα πρέπει να είναι ανάλογες δράσεις να αποκτήσουν συνέχεια και διάρκεια.

Είναι βέβαια προφανές ότι, δεδομένων των συνθηκών και των υφιστάμενων υποδομών, στην παρούσα φάση δεν μπορεί να είναι ασφαλής μία συνολική αξιολόγηση αποκλειστικά βασισμένη στο στοιχείο της καταναλωτικής συμπεριφοράς των επισκεπτών, η οποία πάντως αν και όχι ιδιαίτερα έντονη, αποδεικνύεται υπαρκτή και με συγκεκριμένες τάσεις.

 

Ο Πρόεδρος Χατζημιχαήλ Κωνσταντίνος

Ο Γενικός Γραμματέας Μιχαηλίδης Νικόλαος

***

Σημείωση Ε.Θ.

Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ συγχαίρει εγκάρδια τη νέα Διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης για τις καινοτόμες πρωτοβουλίες της,

α) Να ζητήσει τα καταστήματα να είναι ανοιχτά το Σαββατοκύριακο προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών του κρουαζιερόπλοιου και

β) Να πραγματοποιήσει την τόσο χρήσιμη έρευνα – εργαλείο για τον τρόπο που μας βλέπουν και μας βαθμολογούν οι ξένοι επισκέπτες μας.

Εάν πραγματικά μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή μας, το μήνυμα είναι συγκεκριμένο:

Περισσότερο χαμόγελο.

Ή απλώς αυτό του λέμε, “καλώς τον πελάτη”

Σ.Κ.

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Η δικαιοσύνη στη Θράκη μετά την ενσωμάτωση

Παραμένει διαχρονικό το έλλειμμα Δικαστικού Μεγάρου στην Αλεξανδρούπολη – Το 1920, ο Δικηγορικός Σύλλογος Έβρου αριθμούσε μόλις...

Εξοικονόμηση ενέργειας με τοποθέτηση λαμπτήρων LED

Αντικαταστάθηκαν 850 λαμπτήρες φθορισμού – Το κόστος των 700 λαμπτήρων LEDκάλυψε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 3ουΓυμνασίου Αλεξανδρούπολης

Στην Αλεξανδρούπολη το “ValiantEnergy”

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες δεμένο το πλοίο ValiantEnergy. Πρόκειται για...

Ετοιμάζουν την κάθοδο στο Υπουργείο Παιδείας

Τι αποφάσισε, σε ευρεία σύσκεψη, η Επιτροπή Αγώνα, για τη Νοσηλευτική Σχολή Διδυμοτείχου Ευρεία...

Εμπρός, τώρα, στα δώδεκα ν. μίλια

Γιατί αδρανεί η Ελληνική Πολιτεία και δεν προχωρά άμεσα στην επέκταση των χωρικών μας υδάτων; - Έχουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα να το...

More Articles Like This