Στην “γειτονιά” μας, στο μισό της διαδρομής Αλεξανδρούπολης – Κωνσταντινούπολης, κτίζεται γιγάντιος Τερματικός Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, που θα είναι έτοιμος σε ένα χρόνο – Έρχονται “φουρτούνες” και για τον Πειραιά – Εμείς εδώ πότε θα ξυπνήσουμε;
Στη «γειτονιά» μας, στη βόρεια ακτή της Θάλασσας του Μάρμαρα, στο μέσον της διαδρομής Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη, βρίσκεται η Ραιδεστός (σήμερα Tekirdag).
Δυτικά της Ραιδεστού, στην ακτή Barbaros, από το 2009, η “Asyaport Liman SA” κατασκευάζει ένα τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων τον ΑSYAPORT.
Το έργο, ύψους 413 εκατομμυρίων USD, χρηματοδοτήθηκε κυρίως από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) και προβλέπεται να είναι πλήρως λειτουργικό περίπου σε ένα χρόνο.
Στο έργο αυτό, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η εταιρεία Mediterranean Shipping Company (MSC) με έδρα τη Γενεύη, η οποία παγκοσμίως είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πρώτη είναι η China Ocean Shipping Company (COSCO) με έδρα το Πεκίνο. Και οι δυο εταιρείες είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες στο λιμάνι του Πειραιά.
Μερικά από τα χαρακτηριστικά του “Asyaport”
* θα λειτουργεί αποκλειστικά ως Conteiner terminal.
* θα αρχίσει να λειτουργεί με διακίνηση 1,0 εκατ. TEU ετησίως και προοπτική 2,5 εκατ. TEU.
* θα δέχεται και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Super Post Panamax Containers Ship).
* έχει ήδη συμφωνία με την MSC για διακίνηση 500.000 TEU ετησίως.
* θα διαθέτει σύστημα έλεγχου εμπορευματοκιβωτίων X-Ray.
* συνδέεται με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο κλπ
Αν λάβουμε υπόψη
* την εμπλοκή (9/2013) της Τρόικα στο θέμα του ΟΛΠ – COSCO.
* τις οχλήσεις (7/2013) της ΕΕ, στην ελληνική κυβέρνηση για τον φιλικό διακανονισμό με τους Κινέζους.
* την έκθεση (8/2013) της ‘’Drewry Maritime Research’’ Ανεξάρτητης συμβουλευτικής αρχής για θέματα ναυτιλίας ότι το λιμάνι (Asyaport) της Τουρκίας θα ανταγωνιστεί τον Πειραιά.
* Τις πολυετείς (2008-2013) καθυστερήσεις στην αποκρατικοποίηση ή παραχώρηση μέρους των ελληνικών λιμανιών.
είναι σχεδόν σίγουρο, ότι έρχονται φουρτούνες στα ελληνικά λιμάνια και μαύρα σύννεφα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
***
Ανεξάρτητα όμως από όλα αυτά, τα οποία αφορούν κυρίως το Αθηνοκεντρικό κράτος, η υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο και πάλι το λιμάνι μας.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που σαν άλλο «γεφύρι της Άρτας» επί είκοσι χρόνια φτιάχνεται και ακόμα γίνεται.
Κι αν κινδυνεύει ο Πειραιάς από την επικείμενη λειτουργία του Asyaport, τι θα συμβεί με την Αλεξανδρούπολη;
***
Καλή η υπογραφή «Συμφωνίας καλής θελήσεως» μεταξύ λιμένων Αλεξανδρούπολης και Σμύρνης (Οκτώβριος 2010).
Καλές οι συζητήσεις για συνεργασία των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Αίνου (Αύγουστος 2013).
Καλή η σύνδεση Σαμοθράκης και Ίμβρου, στα πλαίσια “Φεστιβάλ Ελληνοτουρκικής Φιλίας’’ (Σεπτέμβριος 2013).
Αλλά, μήπως όταν αφυπνιστούμε και φτιάξουμε το λιμάνι μας – αν το φτιάξουμε – θα ‘ναι αργά ;
Μήπως θα μας έχουν «φάει» άλλοι στη στροφή και ας ξεκινήσαμε πρώτοι το 1995 ;
Δεν έχει κανένας ευθύνη γι αυτό;
Παπανικολόπουλος Νικόλαος
Υποναύαρχος Λ/Σ (ε.α)
***
Σημείωση Ε.Θ.
Κι εμείς εδώ, “οι μοιραίοι και άβουλοι” τί κάνουμε;
Σε ένα χρόνο θα είναι έτοιμος ο Σταθμός Containers στην Ραιδεστό.
Σε ένα χρόνο εμείς αναμένεται να πετύχουμε την σύνδεση του Σιδηροδρόμου με το λιμάνι μας. Και πανηγυρίζουμε γι’ αυτό την στιγμή που οι γραμμές του τραίνου, είναι δίπλα στο λιμάνι.
Όμως εμείς οι προκομμένοι, ξεχάσαμε να αφήσουμε αναμονές στο μπετόν της προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων, ώστε οι ράγες του τραίνου να βρίσκονται στο ίσιο επίπεδο με την επιφάνεια.
Τέτοια προκομμένα!!!
Αλήθεια, πότε θα γίνει ένα μεγάλο συλλαλητήριο στην Αλεξανδρούπολη για το λιμάνι μας;
Που ενώ μπορεί να ταΐσει τον μισό πληθυσμό της, το αφήνουμε να μαραζώνει;
Αλλά εδώ στην πόλη των χαμένων ευκαιριών και του ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ, περί άλλων τυρβάζουμε.
Μόνο που αυτή η ηλιθιότητα δεν μπορεί άλλο να συνεχισθεί.
Οι εκλογές έρχονται.
Σ.Κ.