Σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλείο, δισκάδικο και λοταρία έχουν καταντήσει οι Αθηναϊκές εφημερίδες – Αγοράζονται όχι γι’ αυτά που γράφουν, αλλά για τις προσφορές που δίνουν
Το έχουμε επισημάνει αρκετές φορές ότι πλέον οι εφημερίδες έχουν αλλάξει ρόλο.
Έχουν γίνει το χωνί δώρων, για να προσελκύουν τον πελάτη και όχι τον αναγνώστη.
Η πραμάτεια τους πλέον δεν είναι η πληροφόρηση, η αποκάλυψη, ο σχολιασμός, η ενημέρωση του πολίτη, για να μπορεί, έχοντας υπόψη του τι συμβαίνει πίσω από τη βιτρίνα, για την οποία φροντίζει πάντοτε η κάθε εξουσία, να αποφασίζει σωστά για το συμφέρον της χώρας και, φυσικά, και για το δικό του και της οικογένειάς του.
Στον βωμό της κυκλοφορίας, η δημοσιογραφία είναι το δευτερεύον.
Και από μια άποψη δεν κατηγορείς τον εκδότη, αφού αν δεν κατορθώσει να έχεις καλό κυκλοφοριακό δελτίο, διαφήμιση δεν θα έχεις και, κατά συνέπεια, η επιβίωση θα είναι δύσκολη.
Μετράει, όμως, το τι θέλει ο κάθε εκδότης: Αναγνώστη ή αγοραστή;
Αναγνώστη που θα τον υπολογίζει η εκάστοτε κυβέρνηση πριν καταλήξει σε οποιαδήποτε. Απόφαση.
Και εδώ είναι η βασική αποστολή του έντυπου Τύπου, χωρίς να υποβαθμίζει κανείς τον ρόλο του διαδικτύου, που έχει το μεγάλο προνόμιο να φθάνει παντού, σε όλο τον κόσμο, μέσα σε λίγα λεπτά, με τα μείον του βέβαια, που είναι η εγκυρότητα και η διασταύρωση της πληροφορίας.
Η μεγάλη μάχη του πάγκου γίνεται πάντα την Κυριακή.
Οι εφημερίδες απλώνουν την πραμάτεια τους.
Τον τελευταίο καιρό όλο και πιο ελκυστικές οι προσφορές, με στόχο η καθεμία να δελεάσει περισσότεροι πελάτες.
Για την περασμένη Κυριακή οι εφημερία από μέρες διαλαλούσαν το… εμπόρευμα τους.
Τι πρόσφεραν:
Το «Έθνος» δωροεπιταγή του «Βερόπουλου» 10 ευρώ, ρολόγια και βιβλίο του Καζαντζάκη.
Το «Πρώτο θέμα» δωροεπιταγές του «Carrefour», χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα, CD του Σταμάτη Γονίδη και βιβλίο μαγειρικής.
Το «Βήμα» εισιτήρια για θεατρικές παραστάσεις και το Αναγνωστικό.
Η «Real News» 5 επιταγές που δίνουν από 10.000 ευρώ η καθεμία σε όποιους αναγνώστες τις βρουν και ένα CD των Scorpions.
Η «Καθημερινή» το βιβλίο του Τσόρτσιλ «Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος».
Ο «Ελεύθερος Τύπος» κουπόνια των 5 και των 10 ευρώ από το Shop.365.gr, μια ελληνική ταινία, ένα CD του Βασίλη Σκουλά και βιβλίο με συνταγές σοκολάτας.
Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» το βιβλίο «Ο Τσε από τον Γκεβάρα».
Τα «Παραπολιτικά» 500 εισιτήρια για τον αγώνα του Ολυμπιακού με την Άντερλεχτ και CD του Νίκου Ξυλούρη.
Το «Καρφί» χριστουγεννιάτικο πακέτο δώρων.
Βέβαια, όποιος αγοράζει την έκδοση της κυριακάτικης εφημερίδας που έχει τις προσφορές πληρώνει κάτι… παραπάνω, διπλάσια και λίγο πάνω από τα 2 ευρώ που είναι η έκδοση χωρίς προσφορές, ήτοι 4,5 ευρώ.
***
Σημείωση Ε.Θ.
Αυτά γράφει “Το Παρόν” και τα προσυπογράφουμε.
Όμως αυτή είναι μόνον η μία όψη του νομίσματος.
Γιατί από την άλλη υπάρχει ο Ημερήσιος Τύπος της Επαρχίας που οδηγείται σε αφανισμό.
Όμως στο Κράτος των Αθηνών, κανείς δεν νοιάζεται.
Χορός εκατομμυρίων γίνεται στην Αθήνα, με τις καλοπληρωμένες χορηγίες εκδόσεων από Τραπεζικά Ιδρύματα, για διοργάνωση φιλανθρωπικών δράσεων π.χ. συγκέντρωση τροφίμων, παιχνιδιών κ.πλ.
Σίγουρα όμως πρόκειται για κατάντια του τύπου, όταν κίνητρο είναι η πραμάτεια που προσφέρει το πακέτο και όχι το περιεχόμενο της εφημερίδας.
Αλήθεια τί λέγει γι’ αυτό η περίφημη Αρχή Αθέμιτου Ανταγωνισμού;
Σ.Κ.