Οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι, όχι μόνον δεν κάνουν τίποτα για να διατηρήσουν το κύρος τους, αλλά διαλύουν και τα λίγα
ψήγματα που υπάρχουν
Η πρώτη ανακοίνωση για απώλεια του εξαμήνου στους φοιτητές, εκδόθηκε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στην συνεδρίαση των καθηγητών και της διοίκησης της Σχολής αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία ότι «το κύρος της Νομικής Σχολής πρέπει να περισωθεί και κατ’ επέκταση δεν είναι δυνατόν να “βαφτιστεί” εξάμηνο το χρονικό διάστημα που απέμεινε ως τον Φεβρουάριο».
Εκ πρώτης όψεως, πρόκειται για απόφαση εναρμονισμένη πράγματι με την διατήρηση του κύρους της Σχολής, επειδή θα επρόκειτο για κοροϊδία να θεωρηθεί ως εξάμηνη η φοίτηση, αυτή 2-3 εβδομάδων.
Δεν θα επιρρίψω ευθύνες στην μια, στην άλλη ή και στις δυο πλευρές, οι οποίες οδήγησαν τα πράγματα έως εδώ. Ούτε θα ασχοληθώ με τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται στις οικογένειες των φοιτητών, οι οποίες με στερήσεις συντηρούσαν τα παιδιά στις πανεπιστημιακές πόλεις, για να κάνουν τουρισμό, αφού δεν μπορούσαν να σπουδάσουν.
Εκείνο που τράβηξε ιδιαίτερα την προσοχή μου, είναι η αιτιολογία της απόφασης των καθηγητών της Νομικής, που κάνει λόγο για «διατήρηση του κύρους της Νομικής Σχολής».
Είναι καλό που το σκέφτηκαν αυτό οι κύριοι καθηγητές, μήπως όμως απαιτείται να δώσουν απάντηση στο ερώτημα «ποιού κύρους;».
Πιστεύουν στ’ αλήθεια πως τα σχολεία και οι δάσκαλοι -όποιας βαθμίδας- έχουν κύρος; Γιατί να έχουν κύρος; Τι κάνουν για να το αποκτήσουν;
Το κληρονόμησαν βέβαια οι εκπαιδευτικοί από τις παλαιότερες γενιές, αλλά πιστεύουν πως το διατήρησαν (δεν μιλάμε φυσικά για τις εξαιρέσεις, που παντού υπάρχουν);
Δηλαδή, είχαν κύρος και θα το έχαναν, αν αποφάσιζαν πως δεν θα χαθεί το εξάμηνο;
Και μόνο το γεγονός της τοποθεσίας, όπου έγινε η συνεδρίαση, θα ήταν αρκετό για να καταδείξει την ανυπαρξία κύρους. Τι λέγει η είδηση; Ότι «Το τμήμα Νομικής συνεδρίασε μυστικά, καθώς υπάρχουν συχνά εισβολές φοιτητών που διακόπτουν τη λήψη αποφάσεων». Αυτό κύριοι εκπαιδευτικοί, αποτελεί ένδειξη κύρους ή ανυποληψίας;
Σας «φτύνουν» πρόσωπα που φέρουν τον τίτλο του φοιτητή ή και χωρίς αυτόν, κι εσείς αντί αντιδράσετε όπως ταιριάζει σε υπερήφανους με κύρος άνδρες, κρύβεστε -σαν παράνομοι, σε γιάφκες- για να πάρετε αποφάσεις; Κι ενώ πράττετε αυτό, μιλάτε για κύρος; Προφανώς, δεν ξέρετε τι σημαίνει αυτή η έννοια.
Θα μπορούσα να σας συστήσω, να ρωτήσετε κάποιον καθηγητής της Φιλοσοφικής. Αλλ’ ίσως κι εκεί θα υπάρχουν πολλοί που αγνοούν την λέξη. Επειδή, μια άλλη είδηση ήρθε να προστεθεί.
Πολλοί φοιτητές της Φιλοσοφικής πήγαν στην Σχολή με την ελπίδα πως επιτέλους θα λειτουργήσει, όπως είχε ανακοινωθεί, αλλά οι έξι πόρτες του κτιρίου ήταν κλειδωμένες. Ανοικτή ήταν μια πλαϊνή είσοδος, αλλά υπήρχαν 20 περίπου φοιτητές που δήλωσαν «καταληψίες» και απαγόρευσαν την είσοδο.
Κανείς καθηγητής, κανένα μέλος της Διοίκησης δεν εμφανίστηκε για να απαιτήσει την εφαρμογή του νόμου.
Ποιος θα τολμούσε να αντιπαρατεθεί με τους «καταληψίες», που κανείς δεν τους εμποδίζει να εφαρμόζουν τους δικούς τους νόμους;
Στο κάτω-κάτω και ο κ. Τσίπρας από παράνομες καταλήψεις άρχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στην πολιτική. Γιατί όχι και άλλοι;
Πάει και το εξάμηνο στην Φιλοσοφική. Και κανείς δεν γνωρίζει σε πόσες άλλες σχολές.
Οι κύριοι δάσκαλοι, όχι μόνον δεν κάνουν τίποτε για να διατηρήσουν το κύρος του δασκάλου, αλλ’ απεναντίας διαλύουν και τα λίγα ψήγματα που υπάρχουν.
Άλλοτε επειδή φοβούνται τις αντιδράσεις των «προοδευτικών», άλλοτε επειδή υπηρετούν κομματικές ή συνδικαλιστικές σκοπιμότητες, άλλοτε -ελπίζω λίγοι- επειδή έχουν προσωπικούς ιδιοτελείς λόγους, το άλλοτε «λειτούργημα με κύρος» το κατάντησαν «ανυπόληπτο επάγγελμα», στα μάτια πολλών.
Και είναι κρίμα για τους πραγματικούς δασκάλους που βρίσκονται στις τάξεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ενώ προσφέρουν, υφίστανται κι αυτοί τα επίχειρα της συμπεριφοράς συναδέλφων τους.
Για κατακλείδα, άφησα το θέμα της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος, στο πλαίσιο του PISA (Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών).
Σύμφωνα μ’ αυτήν, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ.
Συγκεκριμένα, ενώ σε γενικές γραμμές διατηρούμε την ίδια περίπου βαθμολογία, η κατάταξή μας πέφτει στην 42η, από την 25η θέση που κατείχαμε το 2009, επειδή οι άλλες χώρες μας ξεπέρασαν.
Σύμφωνα με την έρευνα του 2012, ενώ το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας στις προηγούμενες μετρήσει βρισκόταν στην ίδια κατάταξη μαζί με χώρες όπως η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Γαλλία, τώρα κατατάσσεται με αυτό της Ρουμανίας, της Σερβίας και της Τουρκίας!