9.4 C
Alexandroupoli
Monday, June 30, 2025

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ… ΛΕΦΤΑ !!!

Μπορεί η Ελλάδα να βγήκε ξανά στις “Αγορές” για άντληση κεφαλαίων, όμως αυτό δεν αρκεί  – Χρειάζεται πλήρης αλλαγή της νοοτροπίας του οικονομικού επιτελείου, για μείωση των φορολογικών συντελεστών και κατάργηση των ηλίθιων τεκμηρίων

ekthesi-aftokiniton fouskoto GIAPI-OIKODOMIS-1

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ αναφέρεται σε θέματα φορολογίας.

Θυμίζουμε στους τακτικούς αναγνώστες μας τα δημοσιεύματά μας για καθιέρωση ενιαίου φορολογικού συντελεστή 15% ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και τις αλλεπάλληλες αναφορές μας στην καμπύλη LAFERT που δείχνει την μείωση εσόδων του Κράτους, από την αύξηση των φορολογικών συντελεστών.

- Advertisement -

Σήμερα επανερχόμαστε στο θέμα, με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στην Βουλή.

“Από τις 25.000 σκάφη που φιλοξενούσαμε το 2009 έχουμε πέσει στα 17.000.

Τα έσοδα από τον Φ.Π.Α., από εκτελωνισμούς των σκαφών αναψυχής, με όλους τους φόρους πολυτελείας τους οποίους πάνε να βγάλουμε σήμερα, πέσανε από τα 6.000.000 ευρώ το 2007 στα 140.000 ευρώ το 2013. Μηδέν έσοδα.

Κανένας δεν εκτελωνίζει σκάφος στη χώρα.

Όταν έχει τη δυνατότητα να το εκτελωνίσει στη Μάλτα με 3%, 4% ή 5% ή και στην Κύπρο.

Στην Ελλάδα έχουμε Φ.Π.Α. 23% και φόρο πολυτελείας 10% από πάνω, δηλαδή, σύνολο 33%.

Γι’ αυτό και τα έσοδα κατέρρευσαν” είπε ο υπ. Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης στη Βουλή αναλύοντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για το yachting, φέρνοντας στη μνήμη  τους εραστές των φόρων και του πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως είναι ο υπ. Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.

Και βέβαια μιλούμε για την Ελλάδα, με τα χιλιάδες μίλια των ακτογραμμών, την Ελλάδα που είναι η μισή σχεδόν, νησιωτική χώρα.

Στην οποία δεν μπορεί να θεωρείται στοιχείο πλούτου η κατοχή ενός φουσκωτού ή άλλου μικρού σκάφους.

Λάθος της Πολιτείας η άγρια φορολόγηση, που αποτρέπει την ενασχόληση των Ελλήνων με την θάλασσα (αναλογίζεστε πόσες κατασκευαστικές βιοτεχνίες σκαφών θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στην χώρα μας) αλλά και στερεί έσοδα από το Κράτος.

Ας έλθουμε τώρα στο θέμα της φορολόγησης των αυτοκινήτων.

Με τα παράλογα φορολογικά μέτρα, πάνω από 1,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων, έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Τεράστια η απώλεια εσόδων για το Κράτος που κατάλαβε το λάθος και δίνει την δυνατότητα επιστροφής πινακίδων με καταβολή τελών κυκλοφορίας, για το υπόλοιπο του έτους.

Ποιος έχασε από την ανόητη αύξηση των τελών στα Ι.Χ.; (βάλτε εδώ και την απώλεια εσόδων, από την μη κατανάλωση καυσίμων, αγορά ανταλλακτικών κ.λπ.).

Σημειώνουμε ότι το Κράτος κάθε χρόνο είχε παλαιότερα, έσοδα ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, από την πώληση και μόνον των αυτοκινήτων χωρίς να διαθέτει εργοστάσια και χωρίς να βάζει, ούτε μια βίδα!!!

Προσθέστε ακόμα και την αθλιότητα του τεκμηρίου… πολυτελείας (!!!) ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα και θα αντιληφθείτε το νόημα των γραφομένων μας όταν μιλούμε για “κακό και ηλίθιο Κράτος”.

Τα ίδια ισχύουν βέβαια και για τον τομέα των καυσίμων θέρμανσης, που αυξήθηκαν παράλογα, με αποτέλεσμα να παγώνουν οι Έλληνες χωρίς να εισρέουν έσοδα στα ταμεία  του Κράτους.

Τα παραδείγματα που παραθέτουμε, είναι ενδεικτικά της αρπακτικής νοοτροπίας που επικρατεί στα φορολογικά επιτελεία.

Έχουμε τρελαθεί στους φόρους, που κατέστρεψαν τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας μας.

Χιλιάδες τα καταστήματα και επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο, με αποτέλεσμα η ανεργία στον ιδιωτικό τομέα να εκτοξευτεί στα ύψη.

Σήμερα όμως πληρώνουμε φόρους για να “ψωνίζεται” ο Δημόσιος τομέας.

Για τον ιδιωτικό, δεν υπάρχει οίκτος και πόνεση.

Αυτή η κατάσταση όμως, δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο.

Μπορεί η χώρα μας να βγήκε ξανά στις αγορές (είναι όντως ένα μεγάλο επίτευγμα της Κυβέρνησης του Α. Σαμαρά) αλλά αυτό δεν αρκεί.

Η λύση για μας, είναι η κατάργηση των τεκμηρίων.

Μόνον έτσι θα ζωντανέψει ο πεθαμένος τομές της οικοδομής, που αποτελεί τον κύριο μοχλό της οικονομίας μας.

Το Κράτος επί τέλους, πρέπει να μάθει πως μπορεί να βγάζει λεφτά, χωρίς να στύβει τους πολίτες.

Ενώ μπορεί να μαζέψει περισσότερα, παίρνοντας λίγα από τους πολλούς, παρά πολλά από τους λίγους.

Σ.Κ.

Aegean
Monday, June 30, 2025

Latest News

Σύσκεψη ελαιοπαραγωγών στα Δίκελλα Αλεξανδρούπολης

Οργή και αγανάκτηση επικρατεί στον αγροτικό κόσμο του Έβρου, με τους ελαιοπαραγωγούς να στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν θα...

More Articles Like This