9.4 C
Alexandroupoli
Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου, 2020

ΦΡΕΝΟ ΣΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΒΑΖΕΙ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

Αποκλεισμένα από την ελληνική αγορά και κατά την φετινή τουριστική περίοδο θα παραμείνουν τα υδροπλάνα – Ούτε μια άδεια έχει εκδοθεί από το Δημόσιο, για λειτουργία Υδροδρομίου – Παραμένουν παγωμένες οι επενδύσεις

YDROPLANO IDROPLANO1

Αποκλεισμένα από την ελληνική αγορά και κατά τη φετινή σεζόν θα παραμείνουν τα υδροπλάνα.

Αιτία; Η ελληνική γραφειοκρατία την οποία ούτε η τετραετία του μνημονίου κατάφερε να «δαμάσει», με αποτέλεσμα, φέτος, στην καλύτερη περίπτωση, να υπάρξουν μόνο ναυλωμένες πτήσεις.

- Advertisement -

Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο καιρό που βρίσκεται σε ισχύ το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα,  δεν εκδόθηκε ούτε μία άδεια για υδατοδρόμιο.

«Το νομικό πλαίσιο είναι ολοκληρωμένο, ενώ τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας όσο και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχουν προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για την υλοποίηση επενδύσεων σε υδατοδρόμια.

Ωστόσο, η κρατική μηχανή κινείται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες επενδύσεις να παραμένουν «παγωμένες», σημειώνει στο Capital.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νίκος Χαραλάμπους.

 

Θα πετάξουν φέτος τα υδροπλάνα;

«Το πιο πιθανό είναι η εταιρεία μας να εκτελέσει μόνο πτήσεις charter, οι οποίες θα εκτελούνται από  ορισμένα αεροδρόμια μέχρι κάποια υδάτινη επιφάνεια.

Για το συγκεκριμένο είδος πτήσεων δεν απαιτούνται έργα κατασκευής υδατοδρομίου» απαντά ο κ. Χαραλάμπους.

Όπως εξηγεί, θα είναι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο  υδατοδρομίων κατά το φετινό καλοκαίρι.

«Είμαστε έτοιμοι. Έχουμε δημιουργήσει σύστημα κρατήσεων, αλλά και πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών.

Ωστόσο, ακόμη δεν έχει εκδοθεί ούτε μία άδεια υδατοδρομίου, ενώ τα στενά χρονικά περιθώρια δεν επιτρέπουν το λανσάρισμα του νέου αυτού μεταφορικού μέσου στην αγορά.

Είναι, λοιπόν, μεγάλος ο κίνδυνος να αδειοδοτηθούν, αποκομμένα μεταξύ τους υδατοδρόμια, όπως π.χ. στη Ζάκυνθο και την Κρήτη, τα οποία δεν θα μπορούν να υποστηρίξουν ένα βιώσιμο δίκτυο πτήσεων» αναφέρει.

 

Αθάνατο Δημόσιο

 

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους, η βασική αιτία του προβλήματος είναι ότι μέχρι σήμερα έχει προωθηθεί η κατασκευή υδατοδρομίων με ανάδοχο το Δημόσιο.

Το έργο της κατασκευής ενός υδατοδρομίου, προϋπολογισμού της τάξης των 50.000- 100.000 ευρώ, περιλαμβάνει, κατά βάση, μία πλωτή εξέδρα και ένα λυόμενο χώρο αναμονής των επιβατών και το κόστος υλοποίησης αναλαμβάνει είτε ο ιδιώτης είτε το Δημόσιο.

Βάσει δηλαδή, του νόμου, οι δήμοι, τα λιμενικά ταμεία ή οι οργανισμοί λιμένος μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου.

Οι συγκεκριμένοι φορείς θα διαθέτουν και την ιδιοκτησία των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν την λειτουργία σε ιδιωτική εταιρεία.

«Ως σήμερα έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων δημόσιου φορέα.

Το Δημόσιο, δηλαδή, θα πρέπει να υποβάλει την αίτηση αδειοδότησης, να κατασκευάσει το υδατοδρόμιο και στη συνέχεια να προκηρύξει καινούργιο διαγωνισμό για την παραχώρηση της λειτουργίας σε ιδιώτη.

Πρόκειται για μία ιδιαίτερα χρονοβόρο διαδικασία.

Για παράδειγμα, στη Ζάκυνθο λειτουργούμε συμβουλευτικά για λογαριασμό του λιμενικού ταμείου του νησιού που έχει αιτηθεί αδειοδότησης για υδατοδρόμιο.

Ωστόσο, η πρόοδος του έργου είναι πολύ μικρή, καθώς η Αποκεντρωμένη διοίκηση δεν έχει εγκρίνει την εκταμίευση ποσού 2.500 ευρώ που απαιτείται για την πληρωμή του απαιτούμενου παραβόλου» σημειώνει.

Κατά τον ίδιο, θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην υλοποίηση υδατοδρομίων με ιδιωτικά κεφάλαια, όπου κάτοχος της άδειας λειτουργίας θα είναι ο ιδιώτης.

«Μόνο στη Σκύρο προωθείται η διαδικασία της δημιουργίας υδατοδρομίου από ιδιώτη, αλλά και εκεί το έργο εμφανίζει σημαντική καθυστέρηση λόγω της εμπλοκής κρατικών υπηρεσιακών παραγόντων» εξηγεί ο κ. Χαραλάμπους.

Το «plan b» που διαθέτουν οι επενδυτές προβλέπει την αναζήτηση χώρων που ανήκουν σε ιδιώτες, όπως, π.χ. τμήμα της μαρίνας μίας ξενοδοχειακής μονάδας.

Πάντως, ο δρόμος για την λειτουργία υδροπλάνων στην ελληνική αγορά είναι ακόμη μακρύς και στρωμένος με αγκάθια, ενώ σημαντικά ζητήματα, όπως η χωροθέτηση υδατοδρομίου στην Αθήνα, τώρα μόλις ανοίγουν…

Δημήτρης Δελεβέγκος

***

Σημείωση Ε.Θ.

Ο Γολιάθ της αντίδρασης και τους σκοταδισμού, παραμένει το Ελληνικό Δημόσιο, που νοιάζεται μόνον για τα … “κεκτημένα” των λογής – λογής συντεχνιών του.

Ποιος τουρισμός και ποια ανάπτυξη της χώρας.

Δεν υπάρχει λύπη ούτε σκασίλα για τις προϋποθέσεις των ιδιωτικών επενδύσεων.

Ιδού η ερμηνεία για την προτίμηση στον ΣΥΡΙΖΑ.

Σ.Κ.

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Τουρκία: Μια διαχρονική προβολή δύναμης και ισχύος στους γειτονικούς λαούς

Το επεισόδιο στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πυθίου,  με τα σημαιοστολισμένα Τουρκικά βαγόνια,  για τον εορτασμό  το 1927 της… ανάκτησης της Αδριανούπολης

Έρχονται αλλαγές στα ΚΤΕΟ

Το Υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει ο έλεγχος των παλαιότερων οχημάτων να γίνεται κάθε χρόνο – Πάμε για νέα «χαράτσια»

Οι Ακρίτες του Έβρου απαντούν «Μολών Λαβέ»

Ο Ελληνισμός βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο τουρκο-ισλαμικής υποδούλωσης – Όμως θυμίζουμε στον Ερντογάν τι έπαθαν οι Ιταλοί στον πόλεμο του 1940 –...

Αυξημένη επαγρύπνηση των μονάδων στον Έβρο

Μεταξύ Λήμνου, Τενέδου και Ίμβρου, ο τουρκικός στόλος – Τουρκικά γυμνάσια, με αμφίβιες δυνάμεις, στην απέναντι πλευρά του Έβρου – Δυναμιτίζει το...

«Στρατηγικός τόπος επενδύσεων είναι η Αλεξανδρούπολη»

Ο Επιτετραμμένος στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, DavidBurger, απάντησε στις ερωτήσεις της Μαρίνας Κονδύλη

More Articles Like This