Home / Πολιτικη / ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΠΟΥ… ΞΕΧΑΣΑΝ

ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΠΟΥ… ΞΕΧΑΣΑΝ

Από το 1990 που συντάχθηκε το Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής για την Θράκη, φθάσαμε στο 2014 – 25 χρόνια μετά έγινε μια “τρύπα στο νερό” – Ποιος άραγε φταίει που υλοποιήθηκε μόλις το 20% από τα απαιτούμενα έργα υποδομής;

VOULI-EKSO vouli_esoteriko

Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Κομοτηνή, την Πέμπτη 19-6-2014, ο βουλευτής ΝΔ Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης, ανακοίνωσε ότι σε συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Βουλής Ευάγγελο Μεϊμαράκη, ζήτησε τη σύσταση διακομματικής επιτροπής της Βουλής με στόχο την εκπόνηση ολοκληρωμένου προγράμματος ανάπτυξης και ανάδειξης της Θράκης.

Πέρασαν 24 χρόνια αφότου, το 1990 πάρθηκε στη Βουλή, για πρώτη φορά, η απόφαση συγκρότησης  Διακομματικής Επιτροπής για να μελετήσει τα προβλήματα της Θράκης και να υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξή της

Η Διακομματική Επιτροπή, αφού ολοκλήρωσε τις εργασίες της, στις 14 Φεβρουαρίου 1992, δημοσιοποίησε το πόρισμά της, σε πανηγυρική ατμόσφαιρα,  μέσω της Βουλής των Ελλήνων.

Το πλήρες κείμενο του πορίσματος είναι αναρτημένο  στην ιστοσελίδα http://www.ipet.gr/vouli/porisma.cfm   και  κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να το μελετήσει.

Σήμερα, (Ιούνιος 2014), και πριν ξεκινήσουμε πάλι από το μηδέν για νέα Διακομματική, καλό είναι να ρίξουμε μια γενική ματιά στις θέσεις του τότε πορίσματος, αλλά  και στο τι ακριβώς  ανέφερε το κεφάλαιο  6. ‘’ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ’’.

***

Π Ο Ρ Ι Σ Μ Α

ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ. ΑΙΓΑΙΟ

 

1 . ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ

Συμφωνούμε όλοι ότι είναι, απολύτως αναγκαίο να διαμορφωθεί μια μόνιμη εθνική αναπτυξιακή στρατηγική για τη Θράκη και το Αν. Αιγαίο που αποτελούν σήμερα τον πιο νευραλγικό και κρίσιμο χώρο της επικράτειας…………..

2 . ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

Για μας υπάρχει ένα νήμα που συνδέει και θα συνδέει πάντοτε τη Θράκη με το Ανατολικό Αιγαίο και την Κύπρο. Μια νοητή γραμμή που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο μιας εθνικής στρατηγικής για τον ελληνισμό…………

Η ακεραιότητα, η κυριαρχία και η ασφάλεια της χώρας μας εδώ αποκτούν κρίσιμη σημασία. Ιδιαίτερα στη δεκαετία που διανύουμε αυτή ακριβώς η περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο της εξωτερικής απειλής καθώς εμπεριέχει τα κεντρικά ζητήματα που προβάλλει η Άγκυρα ως παράλογες και προκλητικές διεκδικήσεις………

Η Ευρώπη πρέπει να αποκτήσει συνείδηση μιας ιστορικής αλήθειας. Ότι η Θράκη και το Αν. Αιγαίο είναι το φυσικό ανατολικό της σύνορο. Όχι μόνο γεωγραφικό αλλά κυρίως οικονομικό, πολιτιστικό και ιδεολογικό. Η ευρωπαϊκή άμυνα με την ευρύτερη έννοια του όρου ταυτίζεται εδώ με την εθνική μας άμυνα και γι’ αυτό η κοινότητα οφείλει να αντιμετωπίσει την περιοχή ως ευρωπαϊκό σύνορο……..

3. ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

Η ποιοτική αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων για την αμυντική θωράκιση της περιοχής αποτελεί πάγια πολιτική για πολλά ακόμη χρόνια και μέχρι να εξαλειφθούν οι απειλές………

4 . ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Μια μεγάλη και μόνιμη πολιτική πρέπει να κατευθυνθεί στο στόχο να αναδείξουμε τόσο στον τόπο μας, όσο -κυρίως- διεθνώς την ελληνικότητα της Θράκης και του Αιγαίου…….

5 . ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ισομερής και ιεραρχημένη περιφερειακή ανάπτυξη και η διαμόρφωση όρων που θα καθιστούν την τοπική οικονομία ανταγωνιστική είναι οι δύο πόλοι της αναπτυξιακής στρατηγικής………

6 . ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Ι. Για την περιοχή της ΘΡΑΚΗΣ οι γενικές κατευθύνσεις είναι οι ακόλουθες:

* ολοκλήρωση του δικτύου οδικών συγκοινωνιών με προτεραιότητα τους αυτοκινητόδρομους Θεσσαλονίκης – Γέφυρας Κήπων και Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου, καθώς και το οδικό δίκτυο των ορεινών περιοχών.

* εκσυγχρονισμός και επέκταση του σιδηροδρομικού  δικτύου Θεσσαλονίκης – Ορμένιου

* διεθνοποίηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, αξιοποίηση του λιμένα του Πόρτο – Λάγος, εκσυγχρονισμός των τελωνείων και άνοιγμα του τελωνείου Νυμφαίας.

* επέκταση και ενίσχυση του αερολιμένα Αλεξανδρούπολης και δημιουργία μικρού δικτύου ελικοδρομίων στις πρωτεύουσες των επαρχιών και τη Σαμοθράκη

* σύνταξη Κτηματολογίου Θράκης και υποχρεωτικός ποτιστικός αναδασμός που θα ορθολογικοποιήσει την ανάπτυξη της περιοχής και θα οριοθετήσει αγροτικές, βιομηχανικές, Τουριστικές και πολιτιστικές ζώνες.

* αρδευτικό δίκτυο σε πλήρη επάρκεια με την προώθηση του αναπτυξιακού τμήματος του έργου του, θησαυρού Νέστου, του φράγματος Δερείου και Ιάσμου – Δειλινών, μιας σειράς μικρότερων φραγμάτων και υδροταμιευτήρων καθώς και έργα εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά.

* Η οριστική επίλυση του ενεργειακού προβλήματος με την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου και στους τρεις νομούς, με την ταχύρρυθμη εφαρμογή επενδυτικού προγράμματος της ΔΕΗ για ηλεκτρική ενέργεια υψηλής τάσεως και γεωργικό εξηλεκτρισμό, με την αξιοποίηση γεωθερμικών πηγών

* εκσυγχρονισμός τηλεπικοινωνιών με ψηφιακό επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ

* βελτίωση της τουριστικής υποδομής με την κατασκευή μαρίνων (π.χ. Σαμοθράκη) αξιοποίηση ιαματικών πηγών (π.χ. Τραϊανούπολη – Σαμοθράκη – Θέρμα – Αλεξανδρούπολη – Ποταμιά – Σπήλαιο Μαρώνειας)

* δημιουργία πρόσθετης πολιτιστικής υποδομής με την κατασκευή μικρών μουσείων και βιβλιοθηκών, ανάδειξη αρχαιολογικών και βυζαντινών χώρων (Άβδηρα. Μαρώνεια, Διδυμότειχο κ.ά.), των οικισμών φυσικού κάλλους

* κατασκευή του πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Αλεξανδρούπολης

* γρήγορη αποπεράτωση των Πανεπιστημιουπόλεων Κομοτηνής και Ξάνθης

7. ΜΕΤΡΑ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Κανένα πρόγραμμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί και καμιά ανάπτυξη να επιτευχθεί χωρίς τους αναγκαίους πόρους. Ένα σημαντικότατο ποσοστό απ’ αυτούς καλύπτουν τα δύο Ειδικά Προγράμματα που χρηματοδοτούνται και από την ΕΟΚ. Το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Θράκης που είναι ήδη σε εφαρμογή και το ειδικό Πρόγραμμα για το Αιγαίο που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο 1992……

8 . ΘΕΣΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο προσδιορισμός εξειδικευμένων στόχων, και η διαμόρφωση συγκεκριμένων επενδυτικών προγραμμάτων, απαιτεί και αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο που να ενισχύει την αναπτυξιακή προσπάθεια. Η ουσιαστική αναβάθμιση των Υπουργείων Μακεδονίας – Θράκης και Αιγαίου με τη δημιουργία δυο αντιστοίχων περιφερειακών ταμείων όπου συγκεντρώνονται, οι πόροι από όλα τα προγράμματα, Κοινοτικά, Εθνικά, Νομαρχιακά, είναι η πρώτη προτεραιότητα…..

9 . ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ

Ιδιαίτερης εθνικής σημασίας είναι η πολιτική μας απέναντι στις θρησκευτικές μειονότητες που ζουν στην περιοχή, όπως είναι η μουσουλμανική μειονότητα της Ροδόπης και της Ξάνθης….. Οι μουσουλμάνοι, της περιοχής αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του έμψυχου δυναμικού της χώρας. Είναι Έλληνες πολίτες σε πλήρη ισονομία και ισοπολιτεία έναντι των χριστιανών Ελλήνων πολιτών……..

* Για να υλοποιηθούν οι στόχοι:

Πρέπει να προχωρήσουν τα αναγκαία μέτρα όπως η ίδρυση Ινστιτούτων Ιστορικών Ερευνών στη Θράκη και το Αιγαίο……..

10 . ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Εμείς, οι βουλευτές της Διακομματικής Επιτροπής , θεωρούμε ότι με τη διατύπωση αυτού του Πορίσματος επιτελέσαμε ένα αναγκαίο εθνικό έργο.

Θέτουμε τα συμπεράσματά μας υπ’ όψη του Εθνικού Κοινοβουλίου.

Καλούμε την Κυβέρνηση, την Αξιωματική Αντιπολίτευση, όλα τα κόμματα, αλλά και τους φορείς της πολιτείας και της λαϊκής εκπροσώπησης στη Θράκη και το Αν. Αιγαίο να ενστερνιστούν την πολιτική που ομόφωνα αποφασίσαμε και εισηγούμαστε.

Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα νομοθετικού και κυβερνητικού χαρακτήρα που να επιτρέπουν την εφαρμογή της.

Και να κινητοποιηθούμε όλοι οι Έλληνες με όλες μας τις δυνάμεις για να κάνουμε την κρίσιμη αυτή μεθοριακή γραμμή, χώρο αντίστασης απέναντι σε κάθε επιβουλή και για τους κατοίκους της πηγή δύναμης, πλούτου και ευημερίας.

***

Μετά την παραπάνω παρουσίαση, και για να κυριολεκτούμε, την αντιγραφή ενός επισήμου κειμένου,  φαίνεται καθαρά ότι στη Θράκη και μάλιστα στον Έβρο, από τα απαιτούμενα έργα υποδομής, έχουν υλοποιηθεί, μετά από ένα τέταρτο του αιώνα (25 χρόνια) μόνο το 20% (Εγνατία οδός, Νοσοκομείο, Πανεπιστήμιο, Αεροδρόμιο, Εκσυγχρονισμός τηλεπικοινωνιών).

Για τα υπόλοιπα  80%  που δεν έχουν υλοποιηθεί ποιος φταίει ;

Μήπως φταίει η Διακομματική Επιτροπή του 1990  και μας χρειάζεται να συγκροτήσουμε  καινούργια ;   ή

Μήπως αυτοί που μας κυβερνούσαν τόσα χρόνια και σήμερα μας συγκυβερνούν ;

Παπανικολόπουλος Νικόλαος

Υποναύαρχος  Λ.Σ (ε.α)