Home / Πολιτικη / ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ

Χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση 26,3 δις ευρώ για δίκτυα μεταφορών – Η Αλεξανδρούπολη είναι απούσα – Μήπως γιατί από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης παραπληροφορούσαν την Ε.Ε. ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν στο λιμάνι μας; – Ποιος θα δώσει απάντηση;

xartis-limania limani_alexandroupolis

Πέρασαν περισσότερα από 20 χρόνια, από τότε που ξεκίνησαν, έργα και μεγαλόστομες υποσχέσεις, για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και της Θράκης μας.
Αισίως φτάσαμε στο τέλος του 2014.
Τα έργα, παρά την υπερδεκαετή χρονοκαθυστέρηση, είναι ανολοκλήρωτα και η ανάπτυξη ακόμη το ζητούμενο. Κανένας δεν μπορεί να πει μετά βεβαιότατος αν και πότε θα ολοκληρωθούν για να αξιοποιηθεί το λιμάνι. Όποιοι το επιχείρησαν διαψεύστηκαν παταγωδώς.
Η Ε.Ε, η οποία την περίοδο 1994-2004 διέθεσε πακτωλό χρημάτων για αυτό το λιμάνι, περίμενε….
Περίμενε, μέχρι που το διέγραψε από το χάρτη των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Είναι λυπηρό να βλέπεις σήμερα, στον επίσημο χάρτη της Ε.Ε με τα εννέα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, να ενώνεται η Σόφια με τη Θεσσαλονίκη και το Μπουργκάς, το βέλος να παρακάμπτει τη Θράκη με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και να κατευθύνεται προς την Τουρκία, μέσω Βουλγαρίας.
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/09_01_2014SchematicA0_EUcorridor_map_outlined.pdf
***
Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, χρόνια τώρα, επεσήμαινε τον κίνδυνο, να μείνουν στο περιθώριο των εξελίξεων το λιμάνι και η Θράκη, εξ αιτίας των καθυστερήσεων στα έργα υποδομής.
…Τον Οκτώβριο του 2011, έγραφε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T) πρότεινε 319 ευρωπαϊκά λιμάνια, υψηλών επιδόσεων, μεταξύ των οποίων 25 ελληνικά αλλά όχι της Αλεξανδρούπολης .
Το Νοέμβριο του 2013, έγραφε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε στις 19-11-2013, την πιο ριζική αναθεώρηση πολιτικής της ΕΕ στο θέμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), δίνοντας την τελική έγκριση για εννέα μεγάλους διαδρόμους – άξονες που θα λειτουργούν ως σπονδυλική στήλη για τη μεταφορά στην ενιαία αγορά της Ευρώπης και θα φέρουν επανάσταση στη σύνδεση Ανατολής – Δύσης και Βορρά – Νότου. Έγραφε ότι από τους εννέα διαδρόμους – άξονες, απουσίαζε η Θράκη.
Μάλιστα δημοσίευσε και τους σχετικούς χάρτες από την επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε
Ρωτούσε γιατί το λιμάνι μας να χάσει μέρος της χρηματοδότησης που για την περίοδο 2014-2020 θα ανέλθει σε 26,3 δισεκατομμύρια €;
Ρωτούσε γιατί η ΕΕ αγνοεί τη Θράκη ;
Μήπως δεν μπορούσε να περιμένει άλλο την περιβόητη ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης – η όποια δεν ολοκληρώθηκε με δική μας ευθύνη – και έτσι αναγκάστηκε να αλλάξει «ρότα»;
Η μήπως από την παραπληροφόρηση και τα δελτία τύπου της Περιφέρειας ΑΜΘ νόμιζε ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν και το λιμάνι μας δεν έχει ανάγκη από άλλα έργα;
Άραγε ποιος θα δώσει την απάντηση; ….
Αυτά έγραφε τότε και φυσικά απάντηση δεν πήρε.
***
Πριν λίγες μέρες, στις 11 Σεπτεμβρίου 2014, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάλεσε τα κράτη – μέλη της, να προτείνουν σχέδια για την απορρόφηση, σε πρώτη φάση, 11,9 δισ. ευρώ από τη χρηματοδότηση της ΕΕ για τη βελτίωση των δικτύων μεταφορών (αεροδρόμια, λιμάνια, οδικούς άξονες).
Συνολικά, μέχρι το 2020, η Ε.Ε. θα προχωρήσει σε συνολική χρηματοδότηση 26,3 δισ. ευρώ για τις μεταφορές.
Η χρηματοδότηση αυτή, είναι η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ από την ΕΕ και προορίζεται για υποδομές στον τομέα των μεταφορών.
Όμως, τα έργα υποδομών που θα απορροφήσουν τα κεφάλαια της Ε.Ε, πρέπει (ι) Να είναι ενταγμένα στους εννέα άξονες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2013 και (ιι) Να συγχρηματοδοτούνται από τα κράτη μέλη.
Με αυτές όμως τις δεσμεύσεις, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μένει εκτός ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
Τα έργα που θα ενταχθούν στη χρηματοδότηση, από ελληνικής πλευράς, είναι :
Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σόφια.
Η χρηματοδότηση αφορά τόσο τη σύνταξη μελετών όσο και εργασίες για σιδηροδρομικό άξονα.
Τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας για αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομών – διασυνδέσεων συνδυασμένων μεταφορών.
Τα λιμάνια Πειραιά, Ηράκλειου και Λεμεσού για επέκταση και διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών
Το λιμάνι Πάτρας για ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών.
Αθήνα – Πάτρα. Σιδηροδρομικός άξονας
Κλειδί – Πολύκαστρο – Εύζωνοι. Αναβάθμιση οδικών έργων.
Σέρρες – Προμαχώνας – Ελληνοβουλγαρική μεθόριος. Αποπεράτωση των υπό εκτέλεση οδικών έργων.
Ιωάννινα – Κακαβιά – Ελληνοαλβανική μεθόριος .Μελέτες στο οδικό τμήμα.
Αλεξανδρούπολη – Κήποι – Ελληνοτουρκική μεθόριος. Μελέτες και έργα στο οδικό δίκτυο.
Σιδηροδρομική Εγνατία. Μελέτες υπό εκτέλεση.
Ηράκλειο – Καστέλι. Μελέτες και έργα κατασκευής, αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομών, διατροπικές συνδέσεις.
***
Σήμερα, δυστυχώς, για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνεται η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ αλλά δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, βλάπτονται τα συμφέροντα του τόπου μας. Γιατί;
Διότι, με απλά λόγια, για την Ευρωπαϊκή Ένωση, λιμάνι Αλεξανδρούπολης δεν υπάρχει.
Ποιος φταίει;
Παπανικολόπουλος Νικόλαος
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)