Home / Κοινωνια / Η ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ ΜΕΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ;

Η ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ ΜΕΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ;

ydroplano_new Γιατί απουσιάζουν τα Υδατοδρόμια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης από την λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα η Εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια”; – Πού σκαλώσαμε πάλι; – Γιατί μένουμε στο περιθώριο; – Έτσι θα αναπτύξουμε την τουριστική μας κίνηση;

 

Θέλουμε η εφημερίδα μας να γράφει ευχάριστα πράγματα για τον τόπο μας.

Δεν μας ενθουσιάζουν οι δυσάρεστες ειδήσεις.

Και εκεί που γράφαμε τις τελευταίες ημέρες για τις Διεθνείς Αθλητικές διοργανώσεις που γίνονται στην Αλεξ/πολη, και εκεί που γράφαμε ότι η πληρότητα των ξενοδοχείων μας, ξεπέρασε το 100%, έρχεται η λίστα για την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων της χώρας, που μας δημιουργεί την αίσθηση “ανώμαλης προσγείωσης” στην πραγματικότητα.

Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια»,μετά την ψήφιση του νόμου 4146/13, την 27 Αυγούστου 2014, παρουσίασε τα δεκατέσσερα (14) Υδατοδρόμια για τα οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία αδειοδότησής τους.

Ειδικότερα είναι τα κάτωθι:

1) Κέρκυρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

2) Παξών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

3) Ερείκουσας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

4) Οθωνών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

5) Πάτρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας)

6) Ρεθύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου)

7) Λαυρίου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου)

8) Ηρακλείου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου)

9) Λίμνης Βεγορίτιδας (ιδιοκτησίας Δήμου Αμυνταίου)

10) Ραφήνας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας)

11) Χερσονήσου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χερσονήσου Κρήτης)

12) Σίφνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Σίφνου)

13) Πόρου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Πόρου)

14) Χανίων (ιδιοκτησίας του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων)
Την 19-2-2014, για το θέμα υδατοδρομίου στον λιμένα Αλεξανδρούπολης, από τον ΟΛΑ ΑΕ, είχαν ανακοινωθεί τα εξής :

Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει αναφορικά με την εγκατάσταση υδατοδρομίου στον λιμένα Αλεξανδρούπολης, κρίνεται σκόπιμο να γίνει μία σύντομη αναφορά στο ισχύον νομικό καθεστώς; που διέπει την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων και να αποσαφηνιστούν διάφορα διαδικαστικά ζητήματα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα, εξειδικεύοντας στην περίπτωση των λιμένων της περιοχής μας.

Με τη νομοθετική ρύθμιση του Ν.4146/2013 τον Απρίλιο του 2013,άνοιξε ο δρόμος για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων αόριστης διάρκειας και υπήρξε άμεση εκδήλωση ενδιαφέροντος για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων σε σημαντικό αριθμό λιμένων της ελληνικής επικράτειας, μεταξύ των οποίων και σε αυτά της Αλεξανδρούπολης, και Καμαριώτισσας Σαμοθράκης.

Στο πλαίσιο ωστόσο υποβολής και εξέτασης αιτήσεων αδειοδότησης, έγινε άμεσα αντιληπτό ότι η υιοθέτηση και πιστή εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4146/2013 απαιτεί τη συντονισμένη και αποτελεσματική συνεργασία πολλών εμπλεκόμενων φορέων και προέκυψαν κενά σε σχέση τόσο με την έκδοση ΚΥΑ που προβλέπονται από τον ανωτέρω νόμο, όσο και με διευκρινίσεις που έπρεπε να δοθούν σε διαδικαστικά ζητήματα χωροθέτησης, αδειοδότησης και διοικητικής λειτουργίας των υδατοδρομίων.

Σε αυτό το διευκρινιστικό πλαίσιο του νομοθετικού κενού κινείται πρόσφατη Εγκύκλιος του Γεν Γραμ. Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΠΝΕ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στις 5/2/2014, που απευθύνεται προς τους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων και διασαφηνίζει ζητήματα που εμπίπτουν στις θεσμικές αρμοδιότητες της ΥΝΑ/ΓΓΛΠΝΕ.

Το νομοθετικό κενό αφορούσε κυρίως την συμβατότητα του «Master Plan κάθε λιμένα με την χορήγηση άδειας υδατοδρομίου, καθώς κανένα Master Plan δεν προβλέπει την λειτουργία υδατοδρομίου!

Αυτό το πρόβλημα πλέον το ξεπερνά εν μέρει η παραπάνω εγκύκλιος: και ανοίγει ο δρόμος για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Με άλλα λόγια είτε κατέθεσε κανείς αίτηση πριν ένα έτος είτε καταθέσει τώρα, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα καθώς οι παλαιότερες αιτήσεις δεν μπορούσαν να αξιολογηθούν χωρίς την παράκαμψη του Master Plan.

Αναγνωρίζοντας τη σημαντική αναπτυξιακή προοπτική που δημιουργεί η λειτουργία υδατοδρομίων στην περιοχή της Περιφέρειας ΑΜΘ και ειδικότερα στη ζώνη αρμοδιότητας του, ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και τη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, όπως αυτό αναλύεται παραπάνω.

Σε επίπεδο χωροθέτησης και στα πλαίσια της διαβούλευσης για τη διαμόρφωση του Περιφερειακού Σχεδιασμού, έχει εγκαίρως επισημάνει το σχετικό ζήτημα, προτείνοντας τη χωροθέτηση υδατοδρομίων τόσο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όσο και σε αυτό της Καμαριώτισσας Σαμοθράκης.

Επίσης, κατά την πρόσφατη αναθεώρηση του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμένα Αλεξανδρούπολης, έχουν προβλεφθεί οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις ασφαλείας στην περιοχή όπου προβλέπεται η χωροθέτηση υδατοδρομίου.

Μετά την αποσαφήνιση των διαδικαστικών θεμάτων που δόθηκαν μέσω της πρόσφατης Εγκυκλίου της ΥΝΑ/ΓΓΛΠΝΕ και σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, αναζητείται πλέον το κατάλληλο σχήμα διοικητικής λειτουργίας, βάσει του οποίου θα προκύψει η απαιτούμενη διαδικασία αδειοδότησης της εγκατάστασης, ενώ παράλληλα προχωρά ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων και η ενσωμάτωση τους στα Master Plan των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καμαριώτισσας. –

Μετά από όλα αυτά, η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ καλοπροαίρετα θέτει το ερώτημα, ποιος θα μας απαντήσει υπεύθυνα γιατί απουσιάζει η Αλεξανδρούπολη από τον πρόσφατα ανακοινωθέντα χάρτη των υδατοδρομιων;

Έτσι θα αναπτύξουμε την Τουριστική κίνηση της Αλεξ/πολης και της Σαμοθράκης;

Τί έφταιξε πάλι και μένουμε “εκτός νυμφώνος”;

Βρε μπας και μας έχουν για ξεπούλημα;

Σ.Κ.