Home / Κοινωνια / Η… “ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ” ΤΗΣ ΔΕΚΑΟΧΤΟΥΡΑΣ

Η… “ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ” ΤΗΣ ΔΕΚΑΟΧΤΟΥΡΑΣ

dekaoxtoura

Η Αλεξ-πολη, πριν από πολλά χρόνια ήταν πόλη μιας μικρής συμμαζεμένης ιστορίας με έντονο κλίμα μικροαστικού καθωσπρεπισμού.

Διατηρούσε ακόμη το μεταπολεμικό ανέμελο χαρακτήρα της, που φούντωνε ειδικά στα σύντομα διαρκείας νοσταλγικά όνειρα των κατοίκων της.

Ειδικά για τα παιδιά εκείνης της εποχής που είχε διαλείμματα αναπάντεχης σιωπής στους μαχαλάδες και γειτονιές, το μονότονο καθησυχαστικό τραγούδι της απλησίαστης δεκαοχτούρας, είχε τρισδιάστατη ισχύ στα παιδικά και νεανικά αυτιά.

Όλα τότε διαμορφωνόταν με την πραγματικότητα των παραμυθιών που διαβαζότανε με πάθος από την αναγνωστική αδημονία των μικρών.

Σήμερα εποχή της σαλταρισμένης προόδου τα νιάτα μακριά μέσα στο χρόνο, διαφοροποιηθήκαν, με λογική πρεσβυωπίας λόγω πληθώρας ανέσεων και ηλεκτρονικών χρήσεων.

Έτσι έχουμε, ότι τα παλιά χρόνια της νιότης μας το βούρτσισμα των δοντιών ήταν πολυτέλεια και καθαρίζαμε το στοματικό χώρο με αλατόνερο ή με γαργάρες από τις βρύσες της γειτονιάς που βρισκόταν στις γωνιές των οικοδομικών τετραγώνων.

Και αυτό, πολύ σπάνια καθότι το καθημερινό φαγητό ήταν λιτό, νερόβραστο και τις περισσότερες φορές όσπρια και ελάχιστο κρεατικό σε μεγάλες γιορτές και μόνο, οπότε κανένα ζόρι υπόλοιπου τροφής στους κυνόδοντες και κόφτες και η χρήση οδοντογλυφίδας άγνωστη.

Αργότερα που κάπως τα οικονομικά πράγματα άλλαξαν, μας υποχρεώνανε οι γονείς και οι δάσκαλοί μας να χρησιμοποιούμε οδοντόκρεμες.

Σήμερα όλα τα παιδιά ενδιαφέρονται για τα μοντέρνα υγρά των στοματικών πλύσεων με γεύση αβγών, αχινού, φράουλας και εκχυλίσματα από κούμαρα και αβοκάντο. Τώρα βλέπουν διαφημίσεις για οδοντόκρεμες που η φίρμα αναγράφει ότι το εργοστάσιο παράγει οδοντόκρεμες με έρευνες από ειδικούς επιστήμονες για το σώσιμο των δοντιών.

Το ίδιο συμβαίνει με τα διάφορα σαμπουάν για φρεσκάδα και υγιεινή της επιδερμίδας και των μαλλιών. Μιλάμε για εκατοντάδες μάρκες στα ράφια των Σούπερ-Μάρκετ και φαρμακείων.

Παλιά, φροντίζαμε το “κοκκοράκι” του μαλλιού να είναι φουντωτό αλλά Μπάρκουλη με μπόλικη μπριγιαντίνη και λεμονοστούπι για να συγκρατείται στην κορυφή άψογο. Αργότερα ήρθε η επανάσταση του σαμπουάν που το λέγανε Μπρίλ-Κρίλ, που έτσι και ξέχναγες να βάλεις στο μαλλί, έπρεπε να ξαναγυρίσεις στη τουαλέτα του σπιτιού σου, άσχετα αν είχες διανύσει 2-3 χιλιόμετρα μακρυά από τον τόπο σου.

Σήμερα χιλιάδες ζελέ, σαμπουάν, πασπαλισατέρ με χαμομήλι, με αλόη, με γρασίδι, με γκαζόν της αυλής, με χλοοτάπητα Ν. Αμερικής, με μαλεμπί, με μέλι και με δώρο ένα απολυμαντικό και ενίοτε με αντσούγιες και μαύρες σοκολάτες ή ποπ-κορν. Και μη χειρότερα!

Ύστερα με τα εκατομμύρια αφρούς φορμαρίσματος για τα κτενίσματα και περιποίησης της κόμης.

Τζελ τα λένε για το σκληρό κράτημα του μαλλιού και της χωρίστρας, παρασκευασμένα με ανοργάνους χημικούς συνδυασμούς οξέων, βάσεων και αλάτων.

Αυτά βέβαια κινδυνεύουν απλούστατα τις νεανικές ρίζες της κεφαλής με φαλάκρα και αλωπεκίαση αλλά η μόδα λανσάρεται μετέπειτα στη νεολαία ως δείγμα προχωρημένης μόδας.

Διαβάζοντας τη σύνθεση του περιεχομένου αυτών των τζελ, ζελέ και σαμπουάν, διαπιστώνει κανείς κάτι παράξενες χημικές περιγραφές, όπως π.χ. Το XGs που δίνει λάμψη, το άλλο ανομολόγητο SFG Go που κοκκαλώνει το μαλλί χωρίς να το ξεραίνει και άλλα ακατονόμαστα που αφανίζουν την πιτυρίδα.

Να λοιπόν, γιατί η παλιά τρισδιάστατη αφανής δεκαοχτούρα των διαφημίσεων των παλιών αθώων εμπορικών προϊόντων, σήμερα μεταλλάχτηκε σε μονοδιάστατη τραγουδιάρα διαφημιστικών προτροπών με μυκηθμούς (γουργουρίσματα) πληροφοριακά για τα νέα επαναστατικά είδη που κάνουν καλό στις υποδερμικές και επιδερμικές εστίες των ανθρώπων-καταναλωτών.

Αυτό θέλει, νομίζω, να τονίσει το σχετικό τηλεοπτικό σποτ που είδα να προβάλλεται τελευταία σε πολλά κανάλια και αφορά τις δέκα συν οχτώ νέες σειρές σαμπουάν και εκχυλισμάτων περιποίησης του ανθρώπινου σώματος.

Εξάλλου συμφωνεί προς τούτο, το θεωρώ σίγουρα, και ο μέγας καρδερινολόγος-ορνιθολόγος Λουκάς ο συμπολίτης μας.

Υγιαίνετε!

 

Ο ΣΧΟΛ-ιαστής