9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, June 29, 2025

H ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ

Και εμείς εδώ στην Αλεξανδρούπολη, απλώς παρακολουθούμε τις εξελίξεις, αντί να κινητοποιηθούμε σύσσωμοι, όλοι οι φορείς και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ δυναμικά το δίκιο μας, για να ζωντανέψει ξανά το λιμάνι μας – Ως πότε θα μένουμε στο περιθώριο;

voreio epivatiko-ploio ploio-nel

Οι εξελίξεις τρέχουν και εμείς εδώ στην Αλεξανδρούπολη απλώς τις παρακολουθούμε.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα (24 Αυγούστου 2014), η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ δημοσίευσε άρθρο με τον τίτλο: “Και να θέλαμε, πώς θα ερχόμασταν στην Λέσβο;”.
Το άρθρο έκανε λόγο για την απάντηση του πρώην Δημάρχου Σαμοθράκης, Γ. Χανού, στην πρόσκληση που του απηύθυναν οι διοργανωτές του Συνεδρίου για την ακτοπλοΐα του Βορείου Αιγαίου, που γινόταν στην Μυτιλήνη.
Και το άρθρο μας έκανε λόγο, για μια φορά ακόμη, για την συνεχιζόμενη ακτοπλοϊκή απομόνωση του Έβρου, από τα νησιά του Βορ. Αιγαίου, στα οποία εάν κανείς χρειάζεται να ταξιδέψει, θα πρέπει να μεταβεί στην Καβάλα ή στην Θεσσαλονίκη, για να πάρει από εκεί το πλοίο.
Κατ’ επανάληψιν έχουμε αναφέρει ότι οι παραδοσιακοί εμπορικοί, τουριστικοί και οικογενειακοί ακόμα δεσμοί που συνέδεαν την Αλεξανδρούπολη με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, έχουν εδώ και χρόνια διαρραγεί, με τεράστιες ζημιές για την οικονομία του τόπου μας.
Και όμως οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και των φορέων του Έβρου γι’ αυτή την συνεχιζόμενη απομόνωση υπήρξαν “χλιαρές”, ελάχιστες, έως ανύπαρκτες.
Το μόνο για το οποίο διαδηλώναμε ήταν για να φύγουν τα χρυσωρυχεία.
Για το λιμάνι της Αλεξ/πολης που φυτοζωεί καμμία διαδήλωση, καμμία διαμαρτυρία.
Έτσι, σήμερα, το λιμάνι Αλεξανδρούπολης εξακολουθεί να βρίσκεται υπό την ηγεμονία των λιμένων της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Και η ηγεμονία αυτή (ελλείψει αντιδράσεων) θα συνεχισθεί.
Και να γιατί:
***
Την ανάδειξη των γραμμών της σε «άγονες γραμμές», για τη διευκόλυνση των μεταφορών στα νησιά, αλλά και για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος από και προς τη Θεσσαλονίκη, ζητά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης από την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό.
Συγκεκριμένα, σε υπόμνημα που έδωσε στον Αντώνη Σαμαρά ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μαξίμου, μεταξύ άλλων τίθεται ακριβώς το ζήτημα ως εξής:
Να ληφθεί μέριμνα για την άρση της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της Θεσσαλονίκης με την ανάδειξη των γραμμών της σε «άγονες γραμμές», για τη διευκόλυνση των μεταφορών στα νησιά, αλλά και για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Στο ίδιο υπόμνημα ξεχωρίζει το αίτημα της επιτάχυνσης των έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία», για τη στήριξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και του τουρισμού, αλλά και των έργων κατασκευής του μετρό με κάθε κόστος και μάλιστα με «κάλυψη της καταστροφής που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στον άξονά του», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
***
Με αφορμή τα παραπάνω, (γνωρίζοντας ότι για μια ακόμη φορά η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ θα γίνει δυσάρεστη) ρωτούμε:
Τι σκοπεύουν να πράξουν οι τοπικοί μας άρχοντες;
Πώς σκέπτονται να ξεπεράσουν την ακτοπλοϊκή απομόνωση του Έβρου από τα νησιά του Βορ. Αιγαίου;
Υποτίθεται πως έχουμε και τρεις (3) Υφυπουργούς σήμερα στην Κυβέρνηση.
Το δίκιο μας ποιος θα το διεκδικήσει;
Τα συμφέροντα του τόπου μας ποιος θα τα υπερασπισθεί;
Σ.Κ.

Aegean
Sunday, June 29, 2025

Latest News

Ο ΘΡΑΚΗ FM ακούγεται δυνατά έως την Φινλανδία!

Το σήμα του ραδιοφωνικού σταθμού έφτασε από τον Έβρο μέχρι το Πόρβο, δηλαδή 2.100 χιλιόμετρα μακριά! - Μήνυμα του...

More Articles Like This