Home / Κοινωνια / ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ

ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ

limani_treno_kolaz STAVRAKOGLOU_STAVROS(150) kamariotissa1Μαζί με τα έργα ηλεκτροκίνησης του Σιδηροδρομικού δικτύου και επέκτασής του στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης – Υπογράφεται την άλλη εβδομάδα, μνημόνιο συνεργασίας του ΟΛΑ με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Για τα οφέλη, καθώς και τη σκοπιμότητα των έργων που πρόκειται να υλοποιηθούν στην περιοχή της Θράκης και τον νομό Έβρου ειδικότερα μίλησε ο πρόεδρος του ΟΛΑ Σταύρος Σταυράκογλου.

Όπως είπε, τα οφέλη που αποτυπώνονται μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού την προηγούμενη εβδομάδα από την Αλεξ/πολη, είναι πολλά αναφορικά με την οδική σύνδεση λιμανιού με Εγνατία οδό , τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω ηλεκτροκίνησης από τον Στρυμόνα μέχρι το Ορμένιο του Έβρου, τη σιδηροδρομική παράκαμψη της Αλεξ/πολης, αλλά και αυτό της επέκτασης του Λιμένα της Καμαριώτισσας στη Σαμοθράκη.

Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ Σταυράκογλου, πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο στο νησί, με την υλοποίηση του οποίου θα μπορεί να υποδεχθεί το λιμάνι, μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό έργο και ταυτόχρονα ν ανταποκρίνεται επιτυχώς στις ανάγκες που έχει θέσει ο οργανισμός για την επόμενη 10 ετία.

Πρόκειται για ένα πλάνο ρεαλιστικής ανάπτυξης του λιμανιού, όπως τόνισε ο κ Σταυράκογλου με έργα που ενισχύουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της θέσης του, καθώς και της μοναδικής, σε ευρωπαϊκό και πανελλαδικό επίπεδο, δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών με 4 μέσα, θαλάσσια, οδικά, σιδηροδρομικά και εναέρια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΑ, σε οδικό επίπεδο, υπολειπόταν το έργο της σύνδεσης με την Εγνατία, αφού δεν γίνεται όπως υπογράμμισε, ένα λιμάνι σαν αυτό της Αλεξ/πολης, με τις προοπτικές του μεταφορικού και όχι μόνο έργου που πρέπει να αναπτύξει, μέχρι σήμερα να γίνονται οδικές συνδέσεις μέσα από το κέντρο της πόλης.

Όπως είπε, το γεγονός αυτό δεν είναι επιτρεπτό για τις διεθνείς ανάγκες στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, αφού το μόνο που επιτυγχάνεται είναι να δημιουργούνται παθογένειες και να το καθιστούν προβληματικό.

Αναφερόμενος ο κ. Σταυράκογλου στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με την ηλεκτροκίνηση, θα ενισχύσει όπως είπε περισσότερο τη στρατηγική και εθνική επιλογή για την ανάδειξη της ανάπτυξης ενός διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών για τη σύνδεση του αιγαίου με τη μαύρη θάλασσα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, έρχεται να λειτουργήσει ως το κυριότερο συγκριτικό πλεονέκτημα μετά και το πέρας της υλοποίησης της εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και του διαύλου, ως επιπλέον ανταγωνιστικό, πάντα όπως τόνισε σε συνδυασμό με το κοντέινερ τέρμιναλ που θα υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου του 2016.

Επιπλέον ο κ. Σταυράκογλου, έκανε λόγο στην απόλυτη μελετητική ωριμότητα που υπάρχει εκ μέρους του ΟΛΑ, στην υλοποίηση των προδιαγραφών του διεθνούς κώδικα ασφάλειας, που αναμένεται το νέο ΕΣΠΑ, για αναζήτηση ένταξης σε συγκεκριμένη πηγή χρηματοδότησης ώστε το λιμάνι της Αλεξ/πολης στο μεταφορικό και εμπορευματικό του έργο, να μην έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τα μεγάλα λιμάνια του εξωτερικού.

Παράλληλα, σε διακρατικό επίπεδο συνεργασίας, ο ΟΛΑ, στις 4 και 5 Δεκέμβρη θα υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το λιμάνι της Αλεξάνδρειας, στην 8η μεικτή διυπουργική επιτροπή στο Κάιρο και με τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και Νταμιέτα.