9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, June 29, 2025

ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

Ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ., Αθανάσιος Καραμπίνης, ομιλεί για το σχεδιασμό που θα κάνει ανταγωνιστικό το Πανεπιστήμιο Θράκης και θα βοηθήσει τις τοπικές ανάγκες – Να αξιοποιηθεί το Επιστημονικό δυναμικό που υπάρχει, για τους αγωγούς ενέργειας – Χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για ολοκλήρωση των υποδομών του Δημοκριτείου

karampinis-86 d-p-th nomiki

Λίγες μέρες μόνο από την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης και τις εξαγγελίες περί ριζικών αλλαγών στον τομέα της παιδείας από το αρμόδιο υπουργείο, ο «Παρατηρητής της Θράκης» συνομίλησε με τον πρύτανη του Δημoκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Αθανάσιο Καραμπίνη, σε μία εκ βαθέων και εφ όλης της ύλης συνέντευξη.
Ο κ. Καραμπίνης, συνομιλώντας με την κ.Τζένη Κατσαρή-Βαφειάδη, αναφέρθηκε στο όραμά του για το Δημοκρίτειο, ήτοι να καταστεί ανταγωνιστικό, χωρίς να είναι επαίτης κανενός, και να προσελκύει φοιτητές και καθηγητές.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με τον κ. Καραμπίνη, έχουν τεθεί στόχοι και υπάρχει συγκροτημένος σχεδιασμός.
Ένας από τους πρώτους, ο εκσυγχρονισμός των λειτουργιών του με τη χρήση ηλεκτρονικών δικτύων και μέσων, που θα επιτρέψουν να υφίσταται τηλεδιοίκηση αλλά και τηλεκπαίδευση π.χ., και άμεσο αποτέλεσμα του οποίου θα είναι η εξοικονόμηση χρόνου και αποφυγή κατασπατάλησης ανθρώπινων πόρων. Όπως δε αποκάλυψε, ήδη υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής, από τον ίδιο και τους αντιπρυτάνεις του Δημοκριτείου, ενώ μέσα στο τρέχον έτος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, για την εξάλειψη, έστω και μέρους, από την δυσλειτουργικότητα της γραφειοκρατίας.
Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της σχέσης τοπικής κοινωνίας-Πανεπιστημίου, τόνισε ότι «πρέπει να γνωριστούμε από την αρχή», ώστε και η κοινωνία να γνωρίσει τις δυνατότητες του Πανεπιστημίου αλλά και το Πανεπιστήμιο να θεραπεύσει τις ανάγκες του τόπου, μεταβαλλόμενο, τη συναινέσει όλων, στον βασικό μελετητικό και ερευνητικό φορέα των προβλημάτων της περιοχής μας.
Ειδικότερα αναφερόμενος, στο ζήτημα των αγωγών ενέργειας που θα περνάνε από την περιοχή, στηριζόμενος στη γνωστική υπερεπάρκεια του Δημοκριτείου, επεσήμανε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν επιστήμονες από πολλά τμήματά του, τόσο κατά τις μελέτες όσο και κατά την κατασκευή και λειτουργία των αγωγών.
Επιπλέον, ο κ. Καραμπίνης δήλωσε ότι κατά τη Σύνοδο των Πρυτάνεων συζητήθηκε να αιτηθούν τα ελληνικά πανεπιστήμια δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να ολοκληρώσουν τις υποδομές τους, ζήτημα στο οποίο συναινεί και το οποίο, σε ό,τι αφορά το Δημοκρίτειο, θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να κατασκευαστούν δύο μεγάλα κτίρια για τα τμήματα Ελληνικής Φιλολογίας και Κοινωνικής Διοίκησης, νέες φοιτητικές εστίες και να αναβαθμιστούν οι ήδη υπάρχουσες.
Τέλος, ο κ. Καραμπίνης, εστίασε στην πολύ καλή δουλειά που γίνεται σε ό,τι αφορά στις κλασικές και ανθρωπιστικές σπουδές στο Δημοκρίτειο, ενώ αναφέρθηκε και στην επιτυχία του Πανεπιστημίου να εκπροσωπείται από την επίκουρη καθηγήτρια Φυσικής Ανθρωπολογίας, κ. Χριστίνα Παπαγεωργοπούλου στη μελέτη των οστών του τύμβου Καστά της Αμφίπολης.
«Θέλουμε όλοι μας ένα δυνατό και ανταγωνιστικό Πανεπιστήμιο, που να μην είναι επαίτης κανενός, ούτε της πολιτείας, ούτε του τακτικού προϋπολογισμού»

ΠτΘ:κ. Καραμπίνη, το όραμά σας για το Δημοκρίτειο είναι στη διαδικασία της σύνθεσης;
Α.Κ.: Επειδή είμαι πολλά χρόνια στο Δημοκρίτειο, έχω εικόνα αλλά και όραμα για τη στοχοθεσία, δεν το φτιάχνω τώρα, απλά το βελτιώνω. Θέλουμε όλοι μας ένα δυνατό και ανταγωνιστικό Πανεπιστήμιο, που να μην είναι επαίτης κανενός, ούτε της πολιτείας, ούτε του τακτικού προϋπολογισμού. Να εκμεταλλεύεται τη θέση του, τους ανθρώπους και τις υποδομές και να έχει διεθνείς συνεργασίες. Νομίζω ότι αυτά είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο για να είναι ανταγωνιστικό αλλά και να προσελκύει προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και καθηγητές. Θα πρέπει λοιπόν από τη μία μεριά να δούμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία και από την άλλη ποια είναι εκείνα τα οποία χρήζουν βελτίωσης.
Αυτούς τους τέσσερις μήνες, έχουμε ξεκινήσει να βελτιωνόμαστε σε πολλά και, παράλληλα, να φτιάχνουμε τις δομές μας ώστε να εξυπηρετήσουμε και το μέλλον. Παραδείγματος χάριν, δεν έχουμε τις υποδομές που θα θέλαμε στις τηλεπικοινωνίες για να κάνουμε τηλεκπαίδευση, μαθήματα εξ αποστάσεως δηλαδή, που είναι και ένας από τους στόχους μας. Όπως είναι ένας από τους στόχους μας, και το ξεκινάμε σιγά σιγά, να κάνουμε διοίκηση εξ αποστάσεως. Χρειάζεται διοίκηση εξ αποστάσεως για ένα Πανεπιστήμιο που λειτουργεί σε τέσσερις πόλεις, και με προσωπικό ίδιο κατά 45% με αυτό του 2009. Μας αναλογούν 140 φοιτητές ανά διοικητικό υπάλληλο, όταν στο Καποδιστριακό αντιστοιχούν 45 και στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια από 15 μέχρι 20.
«Θα έβλεπα στο μέλλον τη δημιουργία σεμιναρίων ειδικής εκπαίδευσης επαγγελματιών, ταχύρυθμα και αποκλειστικά με τηλεκπαίδευση»

- Advertisement -

ΠτΘ: Αυτές οι ελλείψεις μπορούν να καλυφθούν σύντομα; Και, ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την εκπαίδευση και τη διοίκηση εξ αποστάσεως;
Α.Κ.: Κατ’ αρχάς, ορισμένες από αυτές τις δράσεις πρέπει να θεωρούνται ανταποδοτικές. Για παράδειγμα, μια τηλεκπαίδευση μπορεί να είναι τόσο ανταποδοτική, που όχι μόνο να αποσβέσει την επένδυση που θα κάνει το Πανεπιστήμιο αλλά να αποφέρει και επιπλέον έσοδα. Όπως επίσης, η οργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών ώστε να γίνεται μία εξ αποστάσεως διοίκηση, επίσης αποφέρει ανταποδοτικά οφέλη γιατί δεν χρειάζεται να μετακινείται ο κόσμος ούτε να πληρώνεις ταχυδρομεία και πολλά άλλα και, στο τέλος, εκτός από το ότι είσαι κερδισμένος, έχεις και μία πολύ καλύτερη διοικητική λειτουργία.
Με αυτά τα λίγα χρήματα που έχουμε, με πόρους που είτε παράμεναν αδρανείς είτε βρήκαμε από αδιάθετα κονδύλια ή κονδύλια για απρόβλεπτες δαπάνες και θα επιστρεφόντουσαν στο υπουργείο, κάναμε αναδιαρθρώσεις και ήδη έχουμε αρχίσει και παίρνουμε αυτόν τον εξοπλισμό, τον οποίον εγκαθιστούμε στα υπολογιστικά μας κέντρα. Παράλληλα, τον βελτιώνουμε ώστε να μπορέσουμε να έχουμε και τηλεδιοίκηση και τηλεκπαίδευση, ακόμα και τηλεδιασκέψεις σε περιπτώσεις όπως οι εκλογές καθηγητών. Όταν έχουμε ένα μέλος εκλεκτορικού στις ΗΠΑ δεν μπορούμε να τον φέρουμε εδώ και να του πληρώσουμε τα εισιτήρια. Όταν τα παιδιά μας χρησιμοποιούν καθημερινά το skype δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε αντίστοιχες πλατφόρμες στο πανεπιστήμιο.
Πάντως, ήδη ορισμένα μαθήματα μεταπτυχιακών γίνονται με τηλεκπαίδευση. Με την πάροδο του χρόνου, σε όσα μεταπτυχιακά μπορούμε και δεν έχουν πειράματα, όπως στην ιατρική, θα έχουμε τηλεκπαίδευση. Επίσης, εγώ θα έβλεπα και ορισμένους κύκλους ειδικής εκπαίδευσης επαγγελματιών, ταχύρυθμους και αποκλειστικά με τηλεκπαίδευση. Παραδείγματος χάριν, κάποιος θέλει να μάθει μία καινούρια μέθοδο εγχείρισης, είτε τον καινούριο κώδικα φορολογικών στοιχείων είτε τον καινούριο κώδικα δικηγόρων. Αυτά θα μπορεί να τα μάθει μέσω τέτοιων σεμιναρίων διάρκειας δύο ή τριών μηνών.
«Με την ψηφιακή υπογραφή οι διαγωνισμοί μας στην ΕΕ, οι προκηρύξεις και όλα όσα χρειάζονται την υπογραφή του πρύτανη και των αντιπρυτάνεων θα φεύγουν άμεσα»

ΠτΘ: Έχετε προσωπικό όμως εξοικειωμένο με υπολογιστές και δίκτυα, φορείς της νέας νοοτροπίας που μέσω της ηλεκτρονικής ξέρουν να καταργούν την απόσταση;
Α.Κ.: Δεν σας κρύβω ότι σιγά σιγά τη νοοτροπία την αλλάζουμε. Παραδείγματος χάριν, την προηγούμενη εβδομάδα πήρα ψηφιακή υπογραφή, οπότε, όταν χρειάζεται, θα υπογράφω ψηφιακά έτσι ώστε οι διαγωνισμοί μας στην ΕΕ, οι προκηρύξεις και όλα όσα χρειάζονται την υπογραφή του πρύτανη να φεύγουν άμεσα. Το ίδιο πράγμα έκαναν και οι αντιπρυτάνεις μας. Επίσης, προχθές είχαμε ένα σεμινάριο για το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο και πιστεύω ότι αυτό θα γίνει μέσα στο ’15. Δεν χρειάζεται να πηγαίνουν χαρτιά στις τέσσερις πόλεις.

ΠτΘ: Τα σεμινάρια αυτά γίνονται με εκπαιδευτές από την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα;
Α.Κ.: Άλλες φορές από την ίδια, άλλες φορές καλούμε ανθρώπους από τα υπουργεία ή οπουδήποτε αλλού. Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, που αρχίζουν από την 1η Φεβρουαρίου, προσκαλέσαμε ανθρώπους από το υπουργείο Εμπορίου για να έρθουν να κάνουν σεμινάριο στους υπαλλήλους μας, ώστε την 1η Μαρτίου να είμαστε έτοιμοι να βγάλουμε δημοπρασία.
«Θα πρέπει όλοι μαζί να ξέρουμε τις δυνατότητες του Πανεπιστημίου και όταν ο δήμος ή η περιφέρεια θέλει να λύσει ένα πρόβλημα να απευθύνεται σε αυτό»

ΠτΘ: Γιατί όλη αυτή η τεχνογνωσία που υπάρχει στο Δημοκρίτειο δεν έχει μετασχηματίσει το κοινωνικό γίγνεσθαι της Θράκης; Γιατί π.χ. έχουμε συγκοινωνιακό πρόβλημα σε πρωτεύουσες της Θράκης, και στην Κομοτηνή, όταν στο Δημοκρίτειο υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι, ή λιγότερο ενεργοβόρα κτίρια όταν υπάρχουν ειδικοί για την ενέργεια;
Α.Κ.: Προσωπικά με έχει απασχολήσει αυτό το ζήτημα. Και, μάλιστα, σε μία πρόσφατη σύσκεψη, είχα πει ότι το λάθος είναι και από τις δυο πλευρές, το ότι δεν γνωριζόμαστε. Πρέπει να γνωριστούμε από την αρχή. Και το Πανεπιστήμιο και η κοινωνία. Από τη μία, έχουμε το Πανεπιστήμιο με τρομερές δυνατότητες, που δυστυχώς δεν τις ξέρει ο κόσμος, και, από την άλλη, έχουμε ανάγκες του τόπου, που δυστυχώς δεν τις ξέρει το Πανεπιστήμιο. Θα πρέπει όλοι μαζί λοιπόν να ξέρουμε τις δυνατότητες του Πανεπιστημίου και όταν ο δήμος ή η περιφέρεια θέλει να λύσει ένα πρόβλημα να απευθύνεται σ’ αυτό. Έτσι λύνεται άμεσα το πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύεται και το ίδιο το Πανεπιστήμιο. Ήδη έχω κάνει κάποιες συζητήσεις και με τον περιφερειάρχη μας, ο οποίος πραγματικά μας βοηθάει, ώστε το Πανεπιστήμιο να εμπλακεί όπου μπορεί, ακόμα και σε κοινωνικά ζητήματα όπως η φτώχεια και το πρόβλημα των ναρκωτικών. Πρόσφατα, μάλιστα, υπογράψαμε μια σύμβαση με τον ΟΚΑΝΑ, για να δίνουμε τεχνικές συμβουλές στα κέντρα αποθεραπείας πανελλαδικά.
«Στο ζήτημα των αγωγών ενέργειας που θα διέρχονται από τη Θράκη μπορούν να εμπλακούν επιστήμονες από πολλά τμήματα του Πανεπιστημίου μας»

ΠτΘ: Το ζήτημα της περιστολής των δαπανών μέσω της εξοικονόμησης πόρων, π.χ. εξοικονόμησης ενέργειας, όπως έχει γίνει με τις φοιτητικές εστίες Κομοτηνής, σας έχει απασχολήσει;
Α.Κ.: Το 2010, πριν φύγω από τη διοίκηση του Πανεπιστημίου, ήταν πολύ στη μόδα τα φωτοβολταϊκά. Είχαμε ξεκινήσει λοιπόν τη σύνταξη ενός φακέλου για 3 megawatt στο campus της Κομοτηνής έτσι ώστε να μη χρειάζεται το 1 εκατομμύριο ευρώ που μας στοιχίζει το ηλεκτρικό ρεύμα και, παράλληλα, να έχουμε και έσοδα. Δυστυχώς δεν το καταφέραμε, δεν ξέρω για ποιους λόγους. Τώρα ξεκινάμε ξανά αυτές τις προσπάθειες αλλά όχι μόνο με φωτοβολταϊκά. Έσοδα δεν νομίζω ότι μπορούμε πλέον να έχουμε αλλά, τουλάχιστον, να μην έχουμε έξοδα σε ό,τι αφορά στην ενέργεια. Ήδη έχω αναθέσει στον πρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών και στη διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών να ψάξουν όλο αυτό το πλέγμα.
Το θέμα όμως δεν είναι μόνο η εξοικονόμηση ενέργειας. Εγώ το πάω λίγο πιο πέρα και είχα την ευκαιρία να κάνω κάποιες κουβέντες με τον απελθόντα υπουργό κ. Μανιάτη. Όταν ξέρουμε ότι από τη Θράκη θα διέλθουν όλοι οι ενεργειακοί αγωγοί, δεν είναι δυνατόν το Δημοκρίτειο να είναι απόν. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε μηχανικούς περιβάλλοντος, άρα θα μπορούσαμε να αναλάβουμε εμείς τους όρους περιβαλλοντικής προστασίας. Όπως και τα διεθνή νομικά, την ασφάλεια και διαχείριση των αγωγών και το management. Μέχρι και τους γιατρούς μπορούμε να εμπλέξουμε σε ό,τι αφορά στην υγιεινή και την ασφάλεια. Έχουμε αρχίσει και αναπτύσσουμε τέτοιες δράσεις. Πρόσφατα πέρασα από τη Σύγκλητο ένα νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που αφορά σε όλη την Ελλάδα και, συγκεκριμένα, στην ενέργεια και τους ορυκτούς πόρους.
«Όταν θα συσταθεί το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας, θα είναι παρόν και το Δημοκρίτειο»

ΠτΘ: Σε επίπεδο πραγματικής οικονομίας και σε σχέση με την καινοτομία που θα μας καταστήσει ανταγωνιστικούς, είστε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της σύζευξης Πανεπιστημίου- εντοπίας επιχειρηματικότητας μέχρι τώρα;
Α.Κ.: Κατ’ αρχάς, όταν μιλάμε για καινοτομία, ας μην πηγαίνει το μυαλό μας μόνο σε υψηλή τεχνολογία. Καινοτομία μπορεί να σημαίνει ότι φτιάχνω ένα άροτρο που δουλεύει λίγο καλύτερα και ότι χρειάζεται λιγότερο πετρέλαιο το τρακτέρ για να κινείται μέχρι και ότι φτιάχνω έναν υπολογιστή. Αρκεί να μειώνεται το κόστος παραγωγής ενός προϊόντος ή να παρουσιάζεται μια καινούρια δυνατότητα. Βέβαια, δεν θα πρέπει να στραφούμε σε καινοτόμα προϊόντα που έχουν ανακαλύψει άλλοι εδώ και χρόνια. Μπορούμε όμως να επενδύσουμε σε πράγματα με τα οποία μπορούμε να ξεπερνάμε τους άλλους.
Παραδείγματος χάριν, θα μπορούσαμε σε μικροκλίμακα Θράκης να δούμε τις καλλιέργειες μέσα από το τμήμα Μοριακής Βιολογίας, τη διαχείριση των μεγάλων έργων της περιοχής, το κυκλοφοριακό και πολλά άλλα. Για μένα επίσης, ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία στην Ελλάδα δεν παύει να είναι η εκπαίδευση. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε διεθνείς συνεργασίες για καινοτομία, δεν χρειάζεται να είμαστε πάντα μόνοι μας. Μπορούμε λοιπόν να ξεκινήσουμε από το χωράφι και να καταλήξουμε στα εργαστήρια υψηλής τεχνολογίας. Ακόμα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Διαστήματος. Στο Δημοκρίτειο φτιάχνονται σένσορες που στέλνονται στο διάστημα. Θα κάνουμε και μια σχετική ημερίδα, όπου θα συμμετάσχουν και το βιομηχανικά επιμελητήρια, και θα κουβεντιάσουμε σχετικά με έρευνα στην περιφέρεια με το RIS3. Ήδη είχα ετοιμάσει μια εισήγηση σχετικά με το ποιοι θα πρέπει να είναι οι άξονες έρευνας στην περιφέρεια, έγινε ομόφωνα αποδεκτή και, πλέον όταν θα συσταθεί το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας, θα είναι παρόν και το Δημοκρίτειο.
«Οι φοιτητές πρέπει να μένουν εδώ εάν λοιπόν τους έχουμε εξασφαλίσει τη στέγαση και τη σίτιση από το υπουργείο Παιδείας, δεν υπάρχει λόγος να φύγουν»

ΠτΘ: Υπάρχει βέβαια και το μείζον θέμα της στέγασης των τμημάτων Ελληνικής Φιλολογίας και Κοινωνικής Διοίκησης, που μέχρι τώρα στεγάζονται σε προκάτ κτίρια.
Α.Κ.: Πριν από μερικά χρόνια τους είχα προτείνει να πάνε στις εγκαταστάσεις δίπλα από τη Σχολή Αστυνομίας. Δεν το θέλησαν γιατί δεν είναι στο κέντρο και, αυτή τη στιγμή, οι εγκαταστάσεις αυτές είναι κενές. Ένα κομμάτι των κτιρίων, περίπου το ένα τρίτο, θα το χρησιμοποιήσουμε για το νέο αγγλόφωνο τμήμα. Τα υπόλοιπα, αν δεν τα χρησιμοποιήσουν τα τμήματα, σκέφτομαι να τα δώσουμε στην περιφέρεια για να κάνουμε την Τεχνόπολη.
Παρ’ όλα αυτά, κάναμε μία κίνηση μέσα από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων να ζητήσουμε όλοι μαζί ως πανεπιστήμια δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία, αν η ελληνική πολιτεία συμφωνήσει να μπει εγγυητής, μπορεί να μας δώσει το 50% για μεγάλες κτιριακές υποδομές. Έχω ζητήσει για το πανεπιστήμιό μας 180 εκατομμύρια, μέρος από τα οποία –περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ– θα πάει στα δύο μεγάλα κτίρια Κοινωνικής Διοίκησης και Ελληνικής Φιλολογίας και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση εστιών και εστιατορίων. Αναβάθμιση και επέκταση των εστιών στην Κομοτηνή, ίδρυση νέων εστιών στην Αλεξανδρούπολη, επέκταση των εστιών στην Ξάνθη και στην Ορεστιάδα.
Πιστεύω ότι οι φοιτητές πρέπει να μένουν εδώ. Εάν λοιπόν τους έχουμε εξασφαλίσει τη στέγαση, με ένα ελάχιστο τίμημα για συντήρηση, και τη σίτιση από το υπουργείο Παιδείας, δεν υπάρχει λόγος να φύγουν. Και τα άλλα πανεπιστήμια είχαν τα αιτήματά τους αλλά εμείς έχουμε το πλεονέκτημα ότι έχουμε σχεδόν έτοιμες μελέτες για τα δύο κτίρια ενώ για τις εστίες είχαμε ξεκινήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα), μέσα από την Εθνική Τράπεζα.
«Το Δημοκρίτειο ανέλαβε, σε ό,τι αφορά στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης, να μελετήσει τα οστά αναφορικά με την ιστορία και την παλαιοανθρωπολογία»
Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το Δημοκρίτειο ανέλαβε, σε ό,τι αφορά στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης, να μελετήσει τα οστά αναφορικά με την ιστορία και την παλαιοανθρωπολογία. Θα βγουν συμπεράσματα δηλαδή σχετικά με τη χρονολόγηση, αλλά και σχετικά με τη διατροφή, τον τρόπο ζωής κ.λπ. Θα κάνουν συγκριτικές μελέτες για να δουν αν όλα αυτά τα οστά που βρέθηκαν προέρχονται από ίδιες γενετικά φυλές κ.ά. Αυτό δεν μας το χάρισαν, είμαστε ανταγωνιστικό Πανεπιστήμιο, είχαμε την επιστήμονα, την κ. Χριστίνα Παπαγεωργοπούλου, η οποία ήταν εξειδικευμένη, πείσαμε και καταφέραμε να είμαστε ένα από τα δύο πανεπιστήμια που ερευνούν την υπόθεση.
«Δεν έχουμε μόνο σχολές hi tech ή υψηλής διεισδυτικότητας στην αγορά αλλά και σχολές που θεραπεύουν τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τα γράμματα»
Στο Δημοκρίτειο αυτή τη στιγμή υπάρχει μία πολύ μεγάλη κρίσιμη μάζα που αφορά στις κλασικές σπουδές και η οποία αλληλοσυμπληρώνεται, ειδικά μέσα από τη Σχολή των Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Είτε έχει να κάνει με την ιστορία είτε με την ανθρωπολογία είτε με τον πολιτισμό των παρευξεινίων χωρών είτε με την ελληνική γλώσσα. Συνεχώς την ενδυναμώνουμε. Δεν θα πω ότι αδικήθηκε τα προηγούμενα χρόνια αλλά ίσως δεν ενισχύθηκε όπως θα έπρεπε και εκ των έσω αλλά και εκ των έξω ώστε να μπορέσουμε να δείξουμε ότι είναι και αυτό ένα δυνατό κομμάτι. Ξεκινώντας, όπως έλεγα παλαιότερα, από την αναδιοργάνωση και την αναστήλωση παραδοσιακών οικισμών μέχρι το να καταλήγει κανείς να κάνει summer school με την ιστορία και τον αρχαίο πολιτισμό της περιοχής αλλά και με εκδρομές στο αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας. Δράσεις, οι οποίες δείχνουν ότι δεν έχουμε μόνο σχολές hi tech ή υψηλής διεισδυτικότητας στην αγορά αλλά και σχολές που θεραπεύουν τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τα γράμματα.

Τζένη Κατσαρή – Βαφειάδη
e-mail: tkatsari@gmail.com

Aegean
Sunday, June 29, 2025

Latest News

Ο ΘΡΑΚΗ FM ακούγεται δυνατά έως την Φινλανδία!

Το σήμα του ραδιοφωνικού σταθμού έφτασε από τον Έβρο μέχρι το Πόρβο, δηλαδή 2.100 χιλιόμετρα μακριά! - Μήνυμα του...

More Articles Like This