Home / Κοινωνια / Ολοκληρώνεται το έργο σύνδεσης λιμένος με σιδηροδρομικό δίκτυο

Ολοκληρώνεται το έργο σύνδεσης λιμένος με σιδηροδρομικό δίκτυο

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να διακινεί εμπορεύματα προς την Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς θα παρακάμπτονται τα Στενά των Δαρδανελλίων, που δημιουργούν σήμερα μεγάλες καθυστερήσεις

ALEX-POLI-LIMANI.7 limani_treno_kolaz

Ολοκληρώνεται το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης που της δίνει προβάδισμα στην επέκταση των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον εμπορευματικό τομέα.
Η αξία της συγκεκριμένης επένδυσης είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερη αν σκεφτούμε ότι πλέον το λιμάνι θα μπορεί να διακινεί εμπορεύματα προς τη Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη σε σύντομο χρονικό διάστημα ενώ γίνεται άμεσα ανταγωνιστική για τη μεταφορά υλικών και εμπορευμάτων προς την Ανατολική Ευρώπη και τη Ρωσία καθώς θα παρακάμπτεται το στενό του Βοσπόρου που σήμερα παρατηρούνται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.
Η σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον διεθνών παικτών και η Αλεξανδρούπολη αλλά και το σύνολο της περιοχής να αναβαθμιστούν εμπορικά, σε μία εποχή που οι επενδύσεις αναζητούνται ως λύση στο πρόβλημα της κρίσης.
Από την άλλη ο ΟΣΕ ενδυναμώνεται ακόμα περισσότερο και ειδικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ένα μεγάλο ατού στο να μεγαλώσει τις δραστηριότητες της κλείνοντας μεγάλες διεθνείς συμφωνίες.
Την ίδια ώρα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης γίνονται έργα εκβάθυνσης του λεκάνης του λιμανιού που θα επιτρέπει την είσοδο μεγάλων πλοίων με στόχευση τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και καυσίμων.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2015, πιθανότατα προς το τέλος του έτους.
Φορέας Υλοποίησης του έργου ήταν η ΕΡΓΟΣΕ.
Το έργο ξεκίνησε στις 20 Σεπτεμβρίου 2013 (επί προεδρίας Σπηλιόπουλου) και χρειάστηκαν περίπου 17 μήνες για να ολοκληρωθεί, σε σχετικά σύντομο, για τα ελληνικά δεδομένα χρόνο.
Η γραμμή προς το παρόν δεν διαθέτει ηλεκτροκίνηση καθώς όλο το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τους Κήπους περιμένει τα επόμενα χρόνια ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα για να εκσυγχρονιστεί η γραμμή και να γίνει πλήρως ηλεκτροκινούμενη.
Νίκος Καραγιάννης