Home / Πολιτικη / ΠΡΟΧΩΡΕΙ Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

ΠΡΟΧΩΡΕΙ Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

Ως το τέλος Ιουλίου 2015, θα είναι έτοιμος ο πλήρης φάκελος για την έκδοση του συνόλου των αδειών, όπως δήλωσε ο Υπουργός Οικονομίας, κ. Γιώργος Σταθάκης – Η νέα γραμμή από τη Νέα Σάντα, θα έχει μήκος 130 χιλιομέτρων και θα αυξήσει την μεταφορά ισχύος στην Βορειοανατολική Ελλάδα

pilones

Την ωριμότητα του έργου «Διασυνδετική γραμμή Νέας Σάντας (Ελλάδα) και Μaritsa East 1 (Bουλγαρία)» επιβεβαιώνει με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης.
Μετά τον έλεγχο του σχετικού φακέλου ξεκινά η διαδικασία χορήγησης των απαραίτητων αδειών για την υλοποίησή του.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στα 12 επενδυτικά σχέδια που αναμένεται να αλλάξουν τον ενεργειακό χάρτη της χώρας και περιλαμβάνονται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος.
Οι αδειοδοτήσεις έχει προβλεφθεί ότι θα προχωρήσουν με διαδικασίες fast track, γι’ αυτό και στις αποφάσεις εμπλέκεται η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας (Αρμόδια Εθνική Αρχή).
Ως το τέλος Αυγούστου πρέπει να καταρτίσουν και να υποβάλουν ένα σχέδιο σχετικά με τη συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία χορήγησης των αδειών και στην εξασφάλιση έγκαιρης πληροφόρησης του κοινού.
Η προθεσμία για τη χορήγηση του συνόλου των απαιτούμενων αδειών για την υλοποίηση του έργου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18μηνο από την ημερομηνία αποδοχής του φακέλου των αιτήσεων.
Το συγκεκριμένο έργο, όπως αναφέρεται σε σχετικό κείμενο του ΑΔΜΗΕ, αφορά την κατασκευή μιας νέας διασυνδετικής γραμμής που θα συνδέει την περιοχή της Νέας Σάντας Ροδόπης με τη Βουλγαρία, θα έχει μήκος 130 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περίπου 30 χλμ. θα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους.
Το έργο θα επιτρέψει την αύξηση της ικανότητας μεταφοράς ισχύος στα σύνορα Ελλάδας – Βουλγαρίας, αλλά θα συνεισφέρει και στην ασφαλή μεταφορά της παραγόμενης ισχύος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη Βορειοανατολική Ελλάδα και στη Βορειοανατολική και Νότια Βουλγαρία.
Η ενίσχυση που θα επιφέρει το συγκεκριμένο έργο αναμένεται ότι θα έχει θετική επίπτωση στην ασφαλή λειτουργία των διασυνδέσεων μεταξύ του ευρωπαϊκού και του τουρκικού συστήματος μεταφοράς.