Home / Κοινωνια / ΚΑΙ ΠΑΛΙ… ΑΝΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

ΚΑΙ ΠΑΛΙ… ΑΝΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που σαν άλλο “γεφύρι της Άρτας” επί είκοσι (20) χρόνια
φτιάχνεται και ακόμα γίνεται, έρχεται στο προσκήνιο από την κατασκευή της νέας διώρυγας του Σουέζ,
που θα αυξήσει την ημερήσια διακίνηση φορτίων – Αδυνατούμε και πάλι να επωφεληθούμε

nea_diorgia_souez

nea_dioryga_souez2
Πριν ένα μήνα, (βλέπε φύλλο Ε.Θ 16-7-2015), γράφαμε για την έναρξη λειτουργίας του λιμένα ΑSYAPORT. Ενός υπερσύγχρονου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (containers terminal) στη Ραιδεστό (Tekirdag), στη Θάλασσα του Μαρμαρά, στο μέσον της διαδρομής Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη, που ξεκινούσε τη λειτουργία του με κάθε επισημότητα. Αυτό το έργο ξεκίνησε, εκ του μηδενός το 2010, όταν στην πατρίδα μας άρχιζε η κρίση και τα μνημόνια, ολοκληρώθηκε και άρχισε να λειτουργεί μέσα σε πέντε χρόνια.
Τότε, η υπόθεση ΑSYAPORT έφερε στο προσκήνιο το λιμάνι μας για το οποίο, θέταμε συγχρόνως στους αρμοδίους το ερώτημα ‘Εμείς εδώ τι κάνουμε και τι περιμένουμε;
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που σαν άλλο «γεφύρι της Άρτας» επί είκοσι χρόνια φτιάχνεται και ακόμα γίνεται…, έρχεται και πάλι στο προσκήνιο μέσα από ένα άλλο έργο που δημιουργεί νέα δεδομένα στη ναυσιπλοΐα και το διεθνές εμπόριο.
Πρόκειται για την κατασκευή της νέας διώρυγας στο Σουέζ (η παλιά λειτουργεί από το 1869) που δίνει τρεις επιπλέον δυνατότητες:
(ι) Αμφίδρομης κυκλοφορίας
(ιι) Διέλευσης μεγαλύτερων πλοίων και
(ιι) Μείωσης του χρόνου διάπλου της από 18 σε 11 ώρες.
Αυτές οι νέες δυνατότητες, με απλά λόγια, σημαίνουν το διπλασιασμό του όγκου της τρέχουσας ημερήσιας διακίνησης φορτίων στη Μεσόγειο με αναλογική ποσοστιαία αύξηση και στη Μαύρη Θάλασσα.
Μέρος της αυξημένης διακίνησης θα το επωφεληθεί σίγουρα το λιμάνι του Πειραιά ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σε θέση-κλειδί για τις εμπορευματικές μεταφορές στη Βαλκανική χερσόνησο και τις Παρευξείνιες χώρες, ως εναλλακτική λύση των Στενών, είναι ανέτοιμο.
Στις 6 Αυγούστου 2015, ακριβώς ένα χρόνο από την έναρξη του έργου στις 6 Αυγούστου 2014, ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι μαζί με ηγέτες από όλο τον κόσμο (παραβρέθηκε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας), παρακολούθησαν για πρώτη φορά την ταυτόχρονη ροή προς βορρά και νότο.
Το μεγαλύτερο έργο εκβάθυνσης παγκοσμίως, αποκαλούμενο και ως “το δώρο της Αιγύπτου στον κόσμο”, ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα χρόνο.
Η νέα διώρυγα του Σουέζ θα συνδυαστεί με την κατασκευή μιας βιομηχανικής περιοχής γύρω της, η οποία θα είναι γνωστή ως «η Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ».
Η ‘Ζώνη’ θα γίνει εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολλούς κλάδους και κυρίως στον κατασκευαστικό, τα logistics και την επισκευή πλοίων, παρέχοντας πρόσβαση σε 1,6 δισεκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Τελικά, το δρόμο της ανάπτυξης, στο Ευρωπαϊκό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, τον δείχνουν τα λιμάνια των Χωρών του Τρίτου Κόσμου.
Το Tekirdag στη Θάλασσα του Μαρμαρά, το Port Said στη Μεσόγειο και το Suez στην Ερυθρά Θάλασσα.

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)