Home / Κοινωνια / Κομπάρσος η Καβάλα – Πρώτη η Αλεξ/πολη

Κομπάρσος η Καβάλα – Πρώτη η Αλεξ/πολη

Παράπονα εκφράζουν οι Καβαλιώτες για το προσχέδιο του 10ετούς
Περιφερειακού πλαισίου, Χωροταξικού Σχεδιασμού – Η Δήμαρχος Καβάλας
κ. Δ. Τσανάκα ζητά από την Τοπική Κοινωνία, να λάβει θέση

kavala

Tsanaka_Dimitra
Έντονα παράπονα εκφράζουν οι Καβαλιώτες για το προσχέδιο του 10ετούς Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης του Υπουργείου Περιβάλλοντος γιατί, όπως λένε, σύμφωνα με το προσχέδιο, υποβαθμίζεται ο ρόλος της Καβάλας, ενώ μιλούν για υποσκέλιση της πόλης τους και των δομών της έναντι της Αλεξανδρούπολης!
Απογοητευμένη δηλώνει με το ΠΠΧΣΑΑ Αν. Μακεδονίας και Θράκης η Δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα και καλεί την διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και τον πολιτικό κόσμο και όλη την τοπική κοινωνία της Καβάλας να πάρουν θέση.
Όπως γράφει η εφημερίδα της Καβάλας ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ, σε ρόλο κομπάρσου βρίσκεται η Καβάλα, όπως προκύπτει από το προσχέδιο του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που συντάχθηκε από τη Διεύθυνση Χωροταξίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, καθώς υποβαθμίζονται μεγάλα έργα της, όπως το επιβατικό λιμάνι «Απόστολος Παύλος», απουσιάζουν μεγάλα αναπτυξιακά έργα, όπως η σιδηροδρομική σύνδεση «Φίλιππος Β΄» – Τοξότες, ενώ προωθείται η μετακόμιση της Ιχθυόσκαλας από τη σημερινή της θέση στο εμπορικό λιμάνι.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Χ», το συγκεκριμένο προσχέδιο έφτασε στο γραφείο της Δημάρχου Καβάλας, Δήμητρας Τσανάκα, στις 14 Αυγούστου και μάλιστα ζητά από τον Δήμο να προχωρήσει σε τυχόν παρατηρήσεις ή ενστάσεις μετά από μια διαβούλευση μόλις ενός δεκαημέρου, στο διάστημα 15-25 Αυγούστου και εν συνεχεία να αποστείλει τις θέσεις του στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.
Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης για την επόμενη δεκαετία.
Οι ενστάσεις, σύμφωνα με την εφημερίδα της Καβάλας, είναι:
Ενεργειακός κόμβος η… Αλεξανδρούπολη
Παρά τη ματαίωση κατασκευής του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, εντούτοις η ακριτική πόλη συνεχίζει να αναφέρεται ως ενεργειακός κόμβος στο ίδιο προσχέδιο, εν αντιθέσει με την Καβάλα, παρόλο που διαθέτει προοπτικές αποθήκευσης φυσικού αερίου, ενώ για περίπου 40 χρόνια από τα εδάφη της εξορύσσεται πετρέλαιο.
Αποδυναμώνεται η θέση της Καβάλας
Στο ίδιο σχέδιο και πιο συγκεκριμένα σε όλο το τεύχος Β1 η δυναμική και ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης υπερτερούν έναντι αυτού της Καβάλας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αποδεκτό από τις τοπικές κοινωνίες, εντείνοντας μάλιστα τα φαινόμενα εσωστρέφειας και διατηρεί σε χαμηλό βαθμό τη συνοχή της περιφερειακής συνείδησης.
Μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου, η Καβάλα αναγνωρίζεται ως δευτερεύων εθνικός πόλος διαπεριφερειακής εμβέλειας με διεθνή ρόλο, όταν ο πρωτεύων δίδεται χωρίς να αιτιολογείται σε Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη, τη στιγμή που η πόλη μας εντοπίζεται χωρικά στον αναπτυξιακό άξονα «S» (Πάτρα – Αθήνα, Βόλος – Λάρισα, Θεσσαλονίκη – Καβάλα).
Η σιδηροδρομική σύνδεση «Φίλιππος Β΄» – Τοξότες θεωρείται Β΄ Προτεραιότητας για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, ενώ η επαναχάραξη της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής της Αλεξανδρούπολης αναφέρεται ως Α΄ Προτεραιότητα.
Από το συγκεκριμένο σχέδιο λείπουν οι αναφορές για τον τουρισμό κρουαζιέρας, δυνατότητα που προσφέρει το λιμάνι «Απόστολος Παύλος», τον ιαματικό τουρισμό, που μπορεί να αναπτυχθεί στο Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων και στα Λουτρά Ελευθερών, αλλά και τον θρησκευτικό τουρισμό με το Βαπτιστήριο της Λυδίας και τα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, ενώ δε γίνεται καμία αναφορά στα Αρχαιολογικά Μουσεία Θάσου, Φιλίππων, το Μουσείο Καπνού, καθώς και τη σύνδεση με Αμφίπολη και Ακόντισμα.
Από το ίδιο προσχέδιο απουσιάζουν αναφορές για τη δημιουργία υποστηρικτικών υποδομών στο «Απόστολος Παύλος» για την εξυπηρέτηση του τουρισμού κρουαζιέρας, ενώ δεν αναφέρεται η σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας – Αμφίπολης.
Καταληκτικά, σε ότι αφορά τον τουρισμό, η Αλεξανδρούπολη θεωρείται διεθνής τουριστική πύλη, ενώ η Καβάλα τουριστική πύλη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ!
Εκτός κάδρου και η Θάσος
Εκτός από την Καβάλα, σε δεύτερη μοίρα περνάει και η Θάσος, που συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα τουριστικά ρεύματα το καλοκαίρι. Δεν προβάλλονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της σε δύο σημεία από το χερσαίο τμήμα της Καβάλας, όταν γίνεται σαφής αναφορά της σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης.
Ξέχασαν και τον εναλλακτικό τουρισμό
Μαζί με όλα τα παραπάνω, ενώ για την πόλη της Αλεξανδρούπολης γίνεται αναφορά στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον, με το περίφημο Δέλτα του Έβρου, δεν καταγράφεται το αντίστοιχο πλούσιο περιβάλλον για την περιοχή της Καβάλας ή της Ξάνθης και της σύνδεσής τους με το Δέλτα του Νέστου ή το Εθνικό Πάρκο της Βιστωνίδας.
xronometro.com