9.4 C
Alexandroupoli
Friday, March 29, 2024

ΟΤΑΝ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΗΝ “COSCO” ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ 

Χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα Λιμάνια μας – Η Σιδηροδρομική “Εγνατία” αναγκαία, για να μην μείνει στο περιθώριο και το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης  

LIMANI-OSE-ALEXANDROUPOLHS

Οι τακτικοί αναγνώστες της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ είναι πλήρως ενημερωμένοι για τα θέματα που συνδέονται με το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Αυτό το Λιμάνι που μένει “Αμανάτι” (βλέπε φύλλο 22 Σεπτεμβρίου 2015) όπου γράφαμε ότι η COSCO ανέκτησε το 65% των μετοχών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Λιμάνι AMBARLI, στην θάλασσα του Μαρμαρά.

- Advertisement -

Διαβάστε σήμερα περισσότερο για το θέμα αυτό.

***

Διαβάζοντας την είδηση αγοράς του Kumport Terminal από την COSCO, θεωρήσαμε επιβεβλημένο να γίνει ευρύτερα γνωστό τι κίνδυνοι παρουσιάζονται με αυτή την αγορά.

Στο internet, διαφορετικά από την Ελληνική ανακοίνωση, γράφεται ότι:

“Το Kumport Terminal βρίσκεται στο λιμάνι Αmbarli, απέχοντας 0 (μηδέν) ναυτικά Μίλια απ’ αυτό!», διαθέτει προβλήτες, 2,18 χλμ. ακτογραμμής και draft 16,5 μέτρων. Το Ambarli είναι μεγάλο λιμάνι, που διακίνησε το 2011 2.700.000 TEU (1 TEU= 1 container των 20x8x8,2 TEU= 1 των 40x8x8), ενώ το Kumport Terminal διακίνησε 1.414.000 TEU.

»Με τις πολλά υποσχόμενες προοπτικές της Τουρκίας, τη θέση της ενδοχώρας του Kumport κατά μήκος της “Οικονομικής Ζώνης τού Δρόμου του Μεταξιού” και με το motto της κινεζικής κυβέρνησης “μία λωρίδα, ένας δρόμος”, προσδοκάται σημαντική αύξηση της ζήτησης για λιμένες containers», δήλωσε ο CEO της COSCO.

Η ανησυχία λοιπόν εκπηγάζει από τον φόβο μήπως η COSCO, απαυδήσασα από τις παλινωδίες και τις αναβολές της δημοπρασίας και τον πόλεμο των Συνδικάτων του ΟΛΠ, έλαβε την απόφαση εναλλακτικής λύσεως για εξασφάλιση των Μεταφορών.

Συνεπώς οφείλουν οι επιφορτισμένοι (αν υπάρχουν) με την διαφύλαξη του φιλικού περιβάλλοντος που τόσο έχουμε ανάγκη, να συστήσουν στα λυσσαλέα συνδικάτα των λιμενεργατών, τον Υπουργό και τους λοιπούς του ΟΛΠ, να πάψουν τις υπερβολές, τα ψέματα και τις παράλογες διεκδικήσεις.

Δυστυχώς το κοινό είναι ακατατόπιστο για την σπουδαιότητα της συνεργασίας με την Cosco και κατ’ ακολουθίαν με την Κίνα.

Λίγη ιστορία:’Ή Commission, για να εξαφανίσει τις διαφορές ανάμεσα στα κράτη-μέλη, απεφάσισε να επιταχύνει την ανάπτυξη των καθυστερημένων περιοχών της Ε.Ε., δημιουργώντας τον ΤΕΝ-Τ το 1990 για την συγκρότηση Πανευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου ομοιογενούς, ενιαίου, ισόπυκνου, υψηλών ταχυτήτων και όμοιων κοινών προδιαγραφών.

Έχοντας γνώση από την μεταπολεμική ανάπτυξη των Ιαπωνικών τραίνων shinkansen και των Γαλλικών THV, σκύβοντας πάνω από ένα χάρτη σιδηροδρόμων της Ευρώπης, απορήσαμε για την ερημιά γραμμών στα Βαλκάνια και τη πυκνότητα δικτύων στην Β, Ευρώπης.

Από τότε ασχολούμεθα με τι ευκαιρίες παρουσιάζονται για την Ελλάδα, από την εξέλιξη των τραίνων και τα νέα δεδομένα λόγω της τεράστιας παραγωγής της Κίνας στο νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, με την αναπότρεπτη μετατροπή της Ελλάδος σε σύγχρονο κόμβο μεταφορών, σταυροδρόμι τριών ηπείρων, «Πύλη της Ευρώπης»!

Μέχρι την εποχή που η Κίνα άρχισε να εξάγει τα προϊόντα της στην Ευρώπη, όλες οι ροές κατέφθαναν δια θαλάσσης στα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας, διασχίζοντας την Μεσόγειο και παρακάμπτοντας την Ιβηρική Χερσόνησο.

Διαδρομή χρονοβόρα και διόλου οικονομική.

Αν όμως βγαίνοντας  τα colrtainer-ships από το Σουέζ εύρισκαν ένα λιμάνι με facilities βόρειων λιμανιών και σύνδεση με THV τραίνα, θα εξοικονομείτο πολύτιμος χρόνος και χρήμα.

Αφού έψαξαν για τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου (Trieste, Koper, GioiaTauro, Livorno, Marsaxlokk στην Μάλτα, Valencia, Algeciras, κτλ.), κατέληξαν στον Πειραιά, παρά την πλήρη απουσία τότε σύγχρονων εγκαταστάσεων και μηχανημάτων διακίνησης containers.

Είχε όμως το μοναδικό τεράστιο πλεονέκτημα του αντικρύσματος, σε λίγες ώρες μόνο, του διαμετακομιστικού λιμανιού, έστω και με σιδηροδρομικά standards εποχής Χαρ. Τρικούπη.

Προχώρησαν, με την ελπίδα ότι όλα αυτά τα προβλήματα θα λύνονταν με συνεργασία. Άμ δέ!

Αντί να περιβληθεί η επένδυση με στοργή, και τι δεν έκαμαν για την διώξουν.

Ακόμα και τώρα η Ομοσπονδία των λιμενεργατών, με αμοιβές 120.000 ευρώ, με εργασία στο σπίτι, αναμονή τηλεφωνικά αν χρειασθεί αντικαταστάτης, κόπτεται για τα συμφέροντα της Ελλάδας!

Με την COSCO έγινε το λιμάνι του Πειραιά το 3ο στη Μεσόγειο και το γρηγορότερα ανερχόμενο λιμάνι στον κόσμο στην διακίνηση containers!

Το 2013, στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της COSCO με 2.500.000 TEU, έναντι του κρατικού ΟΛΠ, με μόνο 644.000.

Για να μεταφερθούν οι εκατοντάδες χιλιάδες containers με τραίνα THV στην καρδιά της Ε.Ε. μέσω Βουλγαρίας, ή αργότερα από μιαν ανακαινισμένη γραμμή της τέως Γιουγκοσλαβίας, θα πρέπει πρώτα να συνδεθούν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο.

Να φτιαχτεί κάποτε το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου, να λειτουργήσει ένα Freight Village και Logistics και να συνδεθούν με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά.

Να κατασκευασθεί η δύσκολη γραμμή Ηγουμενίτσας-Ιωάννινα-Καλαμπάκα-Κοζάνη, και αυτή με την οριζόντια σιδηροδρομική Εγνατία.

Είναι το μόνο σίγουρο complex έργο ανάπτυξης πού μπορεί να αποδώσει αμέσως στην έρημη από επενδύσεις οικονομία.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θρασύτατα επαίρεται ότι έχει δρομολογήσει 31 αμαξοστοιχίες σε τρεις μήνες.

Κάθε τρεις ημέρες ένα τραίνο (!) και κομπάζει ότι θα μεταφέρει εκατοντάδες χιλιάδες containers με κομμένη την γραμμή στην Τιθορέα-Δομοκό;

Με τα Εμπορευματικό Κέντρο που… θα τελειώσει το 2016; Με 13 δισ. χρωστούμενα;

Η Ευρώπη, στην προσπάθεια να ενοποιήσει ακόμα περισσότερο τον σιδηρόδρομο, προχώρησε σε νέα σχέδια και χρηματοδοτήσεις, υιοθετώντας ένα πρόγραμμα δημιουργίας εννέα τεράστιων διαδρόμων (corridors), πέρα από τα τριάντα Priority Projects πού κατασκευάζονται.

Από αυτούς, ο 5ος Διάδρομος Orient/East-Med, που  συνδέει τις θαλάσσιες διασυνδέσεις των cluster λιμένων του Βορρά, Βαλτικής, Ευξείνου και Μεσογείου, οδηγεί στην βελτιστοποίηση της χρήσης των λιμένων με τις συναφείς θαλάσσιες αρτηρίες.

Οι δύο άξονες αφορούν στην Ελλάδα. Σόφια-Θεσ/νίκη-Αθήνα-Πειραιάς-Λεμεσός-Λευκωσία και Αθήνα-Πάτρα-Ηγουμενίτσα.

Αυτό δείχνει την σπουδαιότητα που έχει η σιδηροδρομική Εγνατία, της οποίας το κομμάτι Ηγουμενίτσα-Κοζάνη δεν έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται.

Βασίλειος Αναστασίου

Διπλωματούχος Μηχανικός της Βιομηχανίας

spot_img
Friday, March 29, 2024

Latest News

Τέλος τα κινητά τηλέφωνα μαθητών στα σχολεία !!!

Αυστηρότερα μέτρα παίρνει το Υπουργείο Παιδείας - Τα κινητά θα παραδίδονται πριν την έναρξη των μαθημάτων Νέα αυστηρότερα μέτρα για...

More Articles Like This