Από την αύξηση του ειδικού φόρου καυσίμων, φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές και τις αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ – Ειδικό τέλος μπαίνει στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Τσουνάμι αυξήσεων στα καύσιμα, οι οποίες θα προκαλέσουν αλυσίδα ανατιμήσεων σε τρόφιμα και σε άλλα Προϊόντα, καθώς και αυξήσεις φόρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έφτασε στο σημείο να προτείνει η κυβέρνηση στο κουαρτέτο των δανειστών, προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό.
Παράλληλα, η ελληνική πλευρά εμμένει στην πρότασή της, που περιλαμβανόταν και στο προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, για επιβολή φόρου 1‰ στις τραπεζικές συναλλαγές, υποστηρίζοντας ότι έτσι θα αντληθούν περί τα 500.000.000 ευρώ.
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει ακόμη και ενδεχόμενο αλλαγών στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ ώστε η δημοσιονομική απόδοσή του να ξεπεράσει τα 2,65 δισ. ευρώ.
Αν προστεθούν σε όλα αυτά οι επώδυνες αλλαγές που κυοφορούνται στη φορολογική κλίμακα, ο τελικός λογαριασμός για τους Έλληνες φορολογουμένους από το νέο πακέτο μέτρων γίνεται εφιαλτικά υψηλός!
Τς προηγούμενες ημέρες οι εκπρόσωποι των πιστωτών μας είχαν, πάντως, απορρίψει την ιδέα του χαρατσιού στις τραπεζικές συναλλαγές, το οποίο μάλιστα η ελληνική πλευρά είχε προτείνει να φθάσει ακόμα και το 2‰.
Αντιθέτως, οι δανειστές δεν φαίνονται αρνητικοί στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα, την οποία «ευνοούν» η πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και ο χαμηλός πληθωρισυός.
Όσον αφορά τη φορολογία των Ι.Χ. εξετάζονται σενάρια επιβολής ειδικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ενώ δεν αποκλείονται ευρύτερες ανατροπές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων.
Η ελληνική πλευρά καλείται να βρει μέτρα που θα κλείσουν δημοσιονομική τρύπα 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ), ώστε να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.