Home / Πολιτικη / Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ… “ΡΕΤΣΙΝΙΑ”

Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ… “ΡΕΤΣΙΝΙΑ”

Η αριστερή Κυβέρνηση καλλιεργεί συστηματικά την ισοπέδωση και επιβραβεύει την ήσσονα προσπάθεια – Τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια

Filis-Mpaltas-1 Filis-Mpaltas

Πριν από μερικά χρόνια, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς είχε αναρτηθεί αφίσα ή οποία ανέγραφε τα εξής:
«Πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο της καθηγήτριας Σ., στο τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας, με αφορμή το μαζικό κόψιμο των φοιτητών (περίπου το 80%) και τα εξαιρετικά δύσκολα θέματα στο μάθημα “Επιχειρησιακή Έρευνα 2”.
Μέσα από την συλλογική αυτή διαδικασία, η καθηγήτρια παραδέχθηκε τη δυσκολία των θεμάτων και δεσμεύτηκε ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί.
Είναι σαφές ότι μόνο μέσα από συλλογικές διαδικασίες μπορούμε να επιτύχουμε νίκες που βελτιώνουν τη φοιτητική καθημερινότητα και τους ρυθμούς σπουδών μας.
Κάτω οι νόμοι και οι κανονισμοί. Νόμος οι ανάγκες του κάθε φοιτητή».
Η αφίσα -και η διαμαρτυρία-προήρχετο από φοιτητές προσκείμενους στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά, που επί δεκαετίες ολόκληρες επιδιώκει την εξίσωση (προς τα κάτω) των φοιτητών και την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας.
Κι όμως, αυτό που στα μάτια πολλών φάνταζε ίσως γραφικό, ως διεκδίκηση μιας περιθωριακής ομάδας, έχει πλέον γίνει κεντρική πολιτική επιλογή.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Ανεξαρτήτων Ελλήνων, σταδιακά και μεθοδικά, εξοβελίζει την αριστεία από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια και προωθεί συστηματικά την αρχή της ελάχιστης δυνατής προσπάθειας.
Η εμβληματική αρχή έγινε με την περιβόητη πλέον φράση «η αριστεία είναι ρετσινιά… είναι μια στρεβλή φιλοδοξία», που διατύπωσε τον Φεβρουάριο του 2015 ο τότε υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς.
Ακολούθησε η ουσιαστική υποβάθμιση των προτύπων πειραματικών σχολείων, η κατάργηση των συμβουλίων διοικήσεως των ΑΕΙ, η επαναφορά του «θεσμού» των «αιωνίων φοιτητών».
Στο ίδιο πνεύμα και ο Αντώνης Λιάκος, επί κεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία.
«Μιλήσαμε για αξιολόγηση αδιαφορώντας για τις αξίες και, κυρίως, τις αξίες αλληλεγγύης, που πρέπει να καλλιεργεί ή εκπαίδευση», σημειώνει στην εισαγωγή του πορίσματος της Επιτροπής, η οποία εισηγήθηκε την κατάργηση των εξετάσεων στο Γυμνάσιο.
Η λογική της ήσσονος προσπάθειας διέπει και τον διάδοχο του κ. Μπαλτά, Νίκο Φίλη, ο οποίος θεσμοθέτησε την απονομή υποτροφιών από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών σε φοιτητές με βαθμολογία «λίαν καλώς» (6,5-8,4) και όχι μόνο με «άριστα» (8,5-10), όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας τείνει να γίνει κυρίαρχη.
Τα αποτελέσματα, σε μία παγκοσμιοποιημένη και άκρως ανταγωνιστική κοινωνία, θα είναι ολέθρια.

-Ε-