Η γλώσσα μας έχει μία διαχρονική συνέχεια 3.000 ετών, από την Αρχαία στη νέα ελληνική – Αντί να βελτιώσουν τον τρόπο διδασκαλίας, θέλουν να καταργήσουν τα Αρχαία Ελληνικά στα Σχολεία
Αφού καταστρέφουν επί 17 μήνες την οικονομία οι κυβερνώντες, με γνώμονα το πελατειακό κράτος και την επανεκλογή τους και με στόχο την κρατική οικονομία χάριν των ιδεοληπτικών εμμονών τους, τώρα βάλθηκαν να καταστρέψουν και την Παιδεία στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Θα αναφερθώ σε μια πτυχή του θέματος των ημερών, που αφορά την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών.
Σε εκπομπή της Ελληνικής Ραδιοφωνίας («Αναμενόμενα και μή», 7-6-2016,12-1 μ.μ.) προσκεκλημένος πανεπιστημιακός καθηγητής, μέλος της συσταθείσας Επιτροπής Διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας, μεταξύ άλλων είπε: «Τα αρχαία ελληνικά είναι ξένη γλώσσα για τους Έλληνες.
Τα νέα ελληνικά είναι μια άλλη γλώσσα, που δεν έχει σχέση με τα αρχαία, και αυτά μόνο (τα νέα ελληνικά) πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά.
Οι φοιτητές στα πανεπιστήμια δεν γράφουν σωστά ελληνικά, γι’ αυτό να διδάσκονται τα αρχαία στο Γυμνάσιο και Λύκειο.
Τα αρχαία είναι μόνο για λίγους, αυτούς που θέλουν να ακολουθήσουν κλασικές σπουδές».
Η γλώσσα μας έχει μια διαχρονική συνέχεια 3.000 ετών από την αρχαία στην νέα ελληνική.
Αντί να βελτιώσουν τον τρόπο διδασκαλίας, θέλουν να τα καταργήσουν ή να τα αχρηστεύσουν, δηλ. «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι», που λέει ο λαός.
Είναι γνωστό ότι η Αριστερά θέλει να ιδεολογικοποιήσει την γλώσσα και έχει ιδεοληπτικές έμμονες στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών.
Αυτό είναι φανερό από τα προτεινόμενα μέτρα στην εκπαίδευση από την Επιτροπή Διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και από τα κατά καιρούς παιδαριώδη επιχειρήματα της Αριστεράς:
1) Ότι τα αρχαία ελληνικά στήριξαν αστικά καθεστώτα και
2) με την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών υπάρχει κίνδυνος επαναφοράς της καθαρεύουσας.
Εκτός από «νεκρή γλώσσα», που έχουν πει πρόσφατα τα αρχαία (βουλευτής της Αριστεράς) τώρα την λένε και «ξένη γλώσσα.
Αδιαφορούν για το αν τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται στα σχολεία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (στην περιοχή της Οξφόρδης στα Δημοτικά) και, τώρα, και στην Κίνα.
Αδιαφορούν ή ξεχνούν στο Υπουργείο Παιδείας αυτό, που είναι παραδεκτό από ειδικούς και γνώστες της σημασίας της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών, από τους παλαιότερους μέχρι τους νεώτερους, ότι η γλώσσα και η σκέψη λειτουργούν αλληλένδετα.
Ήδη από το 1824 ο ελληνιστής φιλόλογος Humboldt (ιδρυτής και πρώτο πρύτανης του Πανεπιστημίου του Βερολίνου) είχε αποφανθείσα για την σημασία τής διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και συνιστούσε την αποστήθιση των αρχαίων ελληνικών κειμένων από την παιδική ακόμη ηλικία (Δημοτικό), γιατί είχε διαπιστώσει ότι, στις περιπτώσεις αυτές στο μυαλό του ανθρώπου σχηματίζονται κατηγορίες στις οποίες εντάσσονται, και από τις οποίες ανακαλούνται, με πολύ μεγάλη ευκολία οι γνώσεις σε όλους τους τομείς του επιστητού.
Να προσθέσω, μεταξύ πολλών άλλων ειδικών επί του θέματος, και αυτό που είχε πει σε διάλεξη του στην Αθήνα ο αείμνηστος ακαδημαϊκός Ιωάννης Θεοδωρακόπουλος, ότι ή γνώση των αρχαίων ελληνικών προάγει την οργάνωση της σκέψης.
Κατόπιν αυτών, διερωτάται κανείς μήπως οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας αποσκοπούν στο να ποδηγετήσουν την σκέψη και τον λόγο των μαθητών.
Γεώργιος Πεκλάρης
Γεωπόνος