Τι σημαίνει η συμφωνία της “COSCO” που απέκτησε το 65% του τρίτου μεγαλύτερου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας στην θάλασσα του Μαρμαρά – Εμείς μένουμε, ως συνήθως στις υποσχέσεις…
Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ δεν έχει καθόλου άδικο όταν γράφει και ξαναγράφει για τις «χαμένες ευκαιρίες» αυτού του τόπου.
Μόνιμα γίνεται «κακή» όταν γράφει για θέματα υπέρ των συμφερόντων του, διεκδικώντας την επίλυσή τους και καταγγέλλοντας τις ολιγωρίες των υπευθύνων.
Επί σειρά ετών γραφούμε, επισείοντας τον κώδωνα του κινδύνου για να μη χαθεί η ανάπτυξη του λιμανιού μας εκμεταλλευόμενοι τη γεωπολιτική του θέση. Όμως όπως δείχνουν οι εξελίξεις, μάταια …
Στο φύλλο Ε.Θ 26-9-2013, γράφαμε άρθρο με τίτλο «Το ΑSYAPORT Ραιδεστού απειλεί το λιμάνι μας».
Στο φύλλο Ε.Θ 23-11-2013 γράφαμε «Η Ευρώπη παρακάμπτει την Αλεξανδρούπολη».
Στο φύλλο Ε.Θ 24-9-2014 γράφαμε «Η Θράκη μένει έξω από τα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών»,
Στο φύλλο Ε.Θ 31-12-2014 γράφαμε «Ο δρόμος του μεταξιού δεν θα περνά από τον Έβρο» .
Στο φύλλο Ε.Θ 19-8-2015 γράφαμε «Η νέα Διώρυγα του Σουέζ μας βρίσκει πάλι ανέτοιμους».
Στο φύλλο Ε.Θ 22-9-2015 γράφαμε «Αμανάτι μένει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης».
***
Ένα νέο άρθρο, του συνεργάτη μας Υποναυάρχου ΛΣ (ε.α) Παπανικολόπουλου Νικολάου, που αναφέρεται σε μια τεράστια υποδομή διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της COSCO, με το διακριτικό τίτλο ’’ NEΤ (North Europe Turkey) Express’’ που θα συνδέει τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης με αυτά της Μεσογείου, έρχεται – δυστυχώς – να μας επιβεβαιώσει.
***
Να υπενθυμίσουμε δυο σημαντικά γεγονότα του 2015 :
Ι. Στις 6 Ιουλίου 2015, στη «γειτονιά» μας, τη Θάλασσα του Μαρμαρά, ξεκίνησε τη λειτουργία του το ΑSYAPORT Conteiner terminal, υπογράφοντας συμφωνία με την MSC (Mediterranean Shipping Company) τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Σε μια έκταση 320.000 τετραγωνικών μέτρων, έχει τη δυνατότητα διακίνησης ετησίως μέχρι και 2,5 εκατ. TEU.
ΙΙ. Στις 16 Σεπτεμβρίου 2015, η COSCO (China Ocean Shipping Company) μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον πλανήτη, σχηματίζοντας μια κοινοπρακτική εταιρεία με τις εταιρείες China Merchants Holding International (CMHI) και China Investment Corporation (CIC) απέκτησε το 65% των μετοχών του KUMPORT Terminal, του τρίτου μεγαλύτερου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην Τουρκία, στο λιμάνι Ambarli, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, στην βορειοδυτική ακτή της Θάλασσας του Μαρμαρά.
…Και να προσθέσουμε και ένα πρόσφατο:
Πριν από δυο μέρες, στις 9 Απριλίου 2017, η COSCO (China Ocean Shipping Company) στα πλαίσια μιας συμμαχίας με την OOCL (Orient Overseas Container Line) δημιούργησαν και ξεκίνησαν την υπηρεσία NEΤ (North Europe Turkey) Express, καλύπτοντας κυκλικά τα λιμάνια Felixstowe, Hamburg, Antwerp, Piraeus, Ambarli (Kumport), Gebze (Yilport), Izmir και Salerno.
Δηλαδή μία νέα περιφερειακή υποδομή διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία συνδέει τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης με αυτά της Μεσογείου.
Μιλώντας στην τελετή έναρξης της λειτουργίας του, ο αντιπρόεδρος της COSCO Shipping για την Ευρώπη, περιέγραψε τη νέα αυτή υποδομή ως «αποφασιστικής σημασίας» για τις ναυτιλιακές μεταφορές, καθώς είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά από την κινεζική εταιρεία για την άμεση εξυπηρέτηση περιφερειακών αναγκών, ενισχύοντας το ενδο-ευρωπαϊκό εμπόριο, το οποίο την περίοδο 2015-6 κατέγραψε αύξηση 70%, με την COSCO να προσφέρει 12 νέες εμπορικές-ναυτιλιακές υπηρεσίες μεταφοράς και διαχείρισης εμπορευμάτων στην περιοχή της Βόρειας Ευρώπης, αλλά και της Μεσογείου.
Εμείς, εδώ στην Αλεξανδρούπολη, συνεχίζουμε να ακούμε υποσχέσεις και υποσχέσεις. Μέχρι πότε;
Αν συνεχίσουμε έτσι, και δυστυχώς δεν διαφαίνεται κάτι διαφορετικό, θα χάσουμε το σημαντικότερο γεωστρατηγικό και οικονομικό όπλο μας, που για πολλά χρόνια καυχόμαστε ότι είναι το λιμάνι μας.
Όσο εμείς καθυστερούμε, τόσο, εδραιώνουμε τη θέση της Τουρκίας στο παγκόσμιο εμπορικό και οικονομικό γίγνεσθαι.
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)
Αλεξανδρούπολη