Home / Κοινωνια / ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ

ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ

Η ανακαίνηση της Σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξ/πολη-Ορμένιο-Βουλγαρικά σύνορα, έχει ολοκληρωθεί από το 2011 – Όμως το σχέδιο για τα “Σιδηροδρομικά Δαρδανέλια” παραμένει ακόμα στα χαρτιά –  Για την Θράκη δεν περισσεύουν χρήματα;

 Η Ελλάδα δεν μπορεί να καυχάται για τους Σιδηροδρόμους της, καθώς το σιδηροδρομικό της δίκτυο, απέμεινε στον καιρό του Χαριλάου Τρικούπη.

Όλες οι κυβερνήσεις και ιδίως εκείνες του Κωνσταντίνου Καραμανλή, έριξαν το βάρος τους μέχρι την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, που έφεραν στο προσκήνιο τους “εφοπλιστές” της ξηράς αφήνοντας στην άκρη τους Σιδηροδρόμους που διατηρούν ακόμα το προνόμιο της μεταφοράς επιβατών-εμπορευμάτων με το μικρότερο κόστος και κυρίως με τον μικρότερο αριθμό ατυχημάτων.

Και όμως το τραίνο ήταν εκείνο που στάθηκε πηγή ανάπτυξης για τον τόπο μας, ενώ στην δεκαετία του ’60, σημαντικό τμήμα του πληθυσμού της Αλεξανδρούπολης, αποτελούσαν οι οικογένειες των Σιδηροδρομικών που εργαζόταν τόσο στους Ελληνικούς, όσο και στους Γαλλικούς σιδηροδρόμους.

Από εδώ, από τον Έβρο, ήταν το πέρασμα του περίφημου “Όριαν Εξπρές” όπως από εδώ γινόταν το πέρασμα των φορτίων προϊόντων, από Δύση σε Ανατολή και αντίστροφα.

Ύστερα ήρθαν όπως είπαμε, οι αυτοκινητόδρομοι, ήρθε το Αεροπλάνο και άρχισε η συρρίκνωση των Σιδηροδρόμων.

Αλήθεια πόσον καιρό έχετε ν’ ακούσετε  το σφύριγμα του τραίνου στον τόπο μας;

Τα τραίνα σταμάτησαν να περνούν στην Θράκη, γιατί εδώ και ένα χρόνο περίπου, το τραίνο από την Θεσσαλονίκη φθάνει μέχρι τους Τοξότες και από εκεί η μεταφορά των επιβατών γίνεται με λεωφορεία του ΟΣΕ, επειδή γίνεται η ανακαίνιση της Σιδηροδρομικής γραμμής, που ακόμα να τελειώσει.

Εν τω μεταξύ το σχέδιο για τα περίφημα “Σιδηροδρομικά Δαρδανέλια” που θα μετέφεραν εμπορεύματα, από το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στα Βουλγαρικά Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, ή προς Ρουμανία και Ρωσία, μένει ακόμα στα χαρτιά.

Και αυτό συμβαίνει την ώρα που ο σιδηροδρομικός άξονας Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου-Ελληνοβουλγαρικών συνόρων, μήκους 178 χιλιομέτρων, έχει πλήρως ανακαινισθεί, με τα καλύτερα υλικά, ήδη από το 2011 που περατώθηκε το έργο και ακόμη περιμένει φορτία.

Τώρα, όπως έγραψε προχθές η Ε.Θ., το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να βγάλει ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με δέλεαρ την σύνδεσή του, με το σιδηροδρομικό δίκτυο Αλεξ/πολης-Ορμενίου-Βουλγαρικών συνόρων.

Το πότε θα γίνει αυτό παραμένει αβέβαιο.

Η ουσία όμως είναι πως τα τραίνα στην Θράκη έπαψαν να σφυρίζουν.

Και το επιβατικό κοινό πληρώνει… “κερατιάτικα” για τα αεροπορικά δρομολόγια Αλεξ/πολης-Αθήνας. – Τα γράψαμε αυτά, αλλά κανείς δεν συγκινήθηκε.

Ουσιαστικά η Θράκη βρίσκεται σε απομόνωση με την υπόλοιπη Ελλάδα, χωρίς κανείς να ενοχλείται ή να διαμαρτύρεται.

Όμως ρωτούμε:

Μήπως αυτή η απομόνωση, από τον Ελληνικό κορμό, σημαίνει και κάτι άλλο, που δεν το γνωρίζουμε;

Γιατί οι υποσχέσεις και τα εύκολα λόγια για την Ανάπτυξη της Θράκης, δεν γεμίζουν πια την κοιλιά μας.

Προχθές είδαμε στις Αθηναϊκές τηλεοράσεις την παρουσίαση των νέων σταθμών και γραμμών, του προαστιακού Σιδηροδρόμου, από Αθήνα προς Χαλκίδα.

Για εκεί υπάρχουν λεφτά.

Για την Θράκη δεν περισσεύουν;

Σ. Κ.