Home / Κοινωνια / Να ασκηθούν πιέσεις για νέα γέφυρα στους Κήπους

Να ασκηθούν πιέσεις για νέα γέφυρα στους Κήπους

Δεν μπορεί το Ελληνικό Κράτος να περιμένει, πότε η Τουρκική Κυβέρνηση θα αποφασίσει την έγκριση του σχετικού Πρωτοκόλλου – Αναγκαία η νέα Γέφυρα

 Με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Εξωτερικών επανήλθε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, στο εθνικής σπουδαιότητας θέμα της κατασκευής Νέας Γέφυρας στην συνοριακή δίοδο Κήποι – Ύψαλα.

Το Υπουργείο απαντώντας στην από 23/04 Ερώτηση, διευκρίνισε ότι έχουν ολοκληρωθεί από Ελληνικής πλευράς οι προαπαιτούμενες ενέργειες, καθώς κατατέθηκε το απαραίτητο Πρωτόκολλο για την χωροθέτηση της Νέας Γέφυρας και τον καθορισμό της οριογραμμής, ήδη από το 2014.

Ωστόσο η γείτονα χώρα δεν έχει προβεί στις αντίστοιχες ενέργειες.

Έχουν παρέλθει τρία χρόνια αναμονής κι αδράνειας για αυτό και καλείται ο Υπουργός να απαντήσει αν υπάρχει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τις συμβαλλόμενες χώρες, καθώς επίσης και σε ποιές ενέργειες έχει προβεί ή προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Εξωτ. σε επίπεδο διμερών διπλωματικών επαφών αλλά & ενώπιον Διεθνών Οργανισμών προκειμένου να πιέσει την Τουρκία να προχωρήσει τις διαδικασίες προς όφελος και συμφέρον των δύο χωρών & όχι μόνον …

Αναλυτικά η Eπίκαιρη Ερώτηση:

ΠΡΟΣ: Υπουργό Εξωτερικών

ΘΕΜΑ:  Διπλωματικές πιέσεις προς την πλευρά της Τουρκίας για την κατασκευή της Νέας Γέφυρας στους Κήπους

Κύριε Υπουργέ

Στις 28 Απριλίου σας είχα καταθέσει Ερώτηση σχετικά με την κατασκευή Νέας Γέφυρας στη συνοριακή δίοδο Κήπων – Ύψαλα. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης εθνικής σημασίας και υψηλής προσθετικής αξίας για το τόπο.  Ένα έργο υποδομής και για την Ελλάδα και για την Τουρκία, με στόχο να εξυπηρετηθούν καθημερινές ανάγκες της αυξημένης κίνησης από και προς τη γείτονα χώρα, αλλά και να διευκολυνθεί η μεταφορά των εμπορευμάτων καθώς το σημείο βρίσκεται σε στρατηγική θέση ανάμεσα σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Ασία. Η καθυστέρηση του έργου έχει επιπτώσεις και στη Ν. Εγνατία, καθώς λόγω καθυστερήσεων δεν φορτώνεται με κυκλοφοριακούς φόρτους προσώπων και πραγμάτων με αποτέλεσμα να ενισχύεται η λεγόμενη Παραεγνατία.

Στην απάντηση που μου δώσατε στις 17 Μαΐου υπογραμμίζετε ότι η Ελληνική πλευρά έχει ολοκληρώσει την έγκριση του σχετικού Πρωτοκόλλου με Κοινή Υπουργική Απόφαση ήδη από τις 2 Απριλίου του 2014.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζετε, είναι από την Τουρκική πλευρά που πρέπει να προβεί στην αντίστοιχη έγκριση για να προχωρήσει η κατασκευή της Γέφυρας.

Δεν μπορούμε όμως, ως Ελληνικό Κράτος, να παραμένουμε αδρανείς, περιμένοντας πότε κι αν αποφασίσει η Τουρκική Κυβέρνηση να προχωρήσει στην έγκριση του σχετικού Πρωτοκόλλου. Οφείλετε κι εσείς, σε διπλωματικό επίπεδο, να ασκήσετε πιέσεις για την επίτευξη ενός εθνικά σημαντικού έργου, με πολλαπλές θετικές επιπτώσεις στην οικονομία και τον τουρισμό

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

1. Σε ποιες διπλωματικές ενέργειες έχει προχωρήσει η Κυβέρνηση για να πιέσει την Τουρκία για την κατασκευή της Γέφυρας; Θα απευθυνθείτε για το συγκεκριμένο θέμα στην Κομισιόν, στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου και σε άλλους Οργανισμούς που είμαστε μέλη μαζί με την Τουρκία και εξυπηρετούνται μέσω του Σημείου Εισόδου – Εξόδου Κήπων;

2. Υπάρχει κάποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και για τις δυο συμβαλλόμενες πλευρές; Υπήρξε κάποια πρόοδος και κάποιο αποτέλεσμα γι’ αυτό το θέμα στη συνάντηση των Πρωθυπουργών Ελλάδας – Τουρκίας στη Σμύρνη, τον Μάρτιο του 2016, όπως γνωστοποιήσατε με δελτία Τύπου;