Home / Κοινωνια / ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΗΣ “ΕΓΝΑΤΙΑΣ”

ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΗΣ “ΕΓΝΑΤΙΑΣ”

Συνάντηση και ομόφωνη πρόταση των Περιφερειαρχών Βορείου Ελλάδος προς την κυβέρνηση για το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό – Η Δήλωση του Χρ. Σπίρτζη

Συνάντηση των τεσσάρων Περιφερειαρχών –Ηπείρου κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρου Καρυπίδη, Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου- πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

Κατόπιν ενημέρωσης από τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ. Απόστολο Αντωνούδη και τους εργαζόμενους στην εταιρία και μετά από συζήτηση για το θέμα των διοδίων επί του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, οι τέσσερις Περιφερειάρχες κατέληξαν ομόφωνα στη διατύπωση των εξής προτάσεων προς την Κυβέρνηση:

1. Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.

2. Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.

3. Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.

4. Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.

6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.

 

Η δήλωση Χρ. Σπίρτζη

Απάντηση ύστερα από τον θόρυβο που ξέσπασε αναφορικά με το υπέρογκο κόστος των διοδίων στην Εγνατία οδό, έδωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ενημερώνοντας τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, έκανε γνωστό ότι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος θα εφαρμοστεί σ’ όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι τέλος του 2018.

«Με το συγκεκριμένο σύστημα», εξήγησε «καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης, άρα και με διαφορετική τιμή».