9.4 C
Alexandroupoli
Thursday, July 3, 2025

ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Επί 24 χρόνια η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ ασχολείται με το θέμα της χερσαίας Ζώνης του Λιμένος Αλεξ/πολης – Πομπώδεις εξαγγελίες, που έμειναν λόγια – Απαιτούνται τώρα άμεσες ενέργειες  

Για το θέμα της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, κάτω από το Φάρο, η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ ασχολείται, από το 1993 που πρόεκυψε.

Δυστυχώς σήμερα, 24 χρόνια μετά, παρά τα όσα έχουν γραφτεί και προταθεί από τις στήλες μας.

Παρά τα όσα έχουν εξαγγελθεί από τους αρμόδιους Φορείς, για το θέμα αυτό, το οποίο έχει άμεση σχέση και με την περιβόητη  Ανάπλαση της Παραλιακής, εξακολουθεί να παραμένει άλυτο.

- Advertisement -

Ο καιρός περνά και μένουμε μόνο στις πομπώδεις εξαγγελίες, που μπορεί προς στιγμή να ικανοποιούν τα αυτιά των Αλεξανδρουπολιτών, αλλά στο τέλος δημιουργούν απογοήτευση, εξ αιτίας της αναποτελεσματικότητος των Τοπικών Φορέων να βρουν λύση.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά μόνο από τα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματά μας (βλέπε φύλλα ΕΘ 18-4-2007, 22-01-2008, 27-5-2008, 19-9-2008, 03-10-2008, 01-11-2013, 17-02-2015, 25-8-2015 και 09-3-2017) τα οποία ως κοινό παρονομαστή είχαν την τροποποίηση της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα  προς όφελος της πόλης.

***

Διαβάστε λοιπόν τα νεώτερα με τη βοήθεια του συνεργάτη μας Υποναυάρχου (ε.α) του Λιμενικού Σώματος κ. Ν. Παπανικολόπουλου.

Αφορμή η πρόσφατη  Εγκύκλιος Αριθ. 3113.6/28669/20-4-2017 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία προτρέπει τους Φορείς Διοίκησης των Λιμένων της χώρας να επανακαθορίσουν τις Χερσαίες Ζώνες Λιμένα αν αυτές δεν εξυπηρετούν ή δεν σχεδιάζεται να εξυπηρετήσουν λιμενικούς σκοπούς.

***

Στην Αλεξανδρούπολη, από το 1993, με αφορμή τη λειτουργία της «Λαϊκής αγοράς», στο χώρο κάτω από το Φάρο, ένα χώρο έξω από το κυρίως λιμάνι που προέκυψε από τις πολυετείς προσχώσεις και κατέληξε να είναι το «μήλον της έριδος», οι εκάστοτε εκπρόσωποι αυτών των δυο Φορέων, άλλοτε βρέθηκαν αντίδικοι στις Δικαστικές αίθουσες, άλλοτε κοκορομάχησαν, άλλοτε διαπληκτίστηκαν, άλλοτε αγαπήθηκαν, άλλοτε εναγκαλίστηκαν, άλλοτε πανηγύρισαν, άλλοτε συσκέφτηκαν με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, άλλοτε υπέγραψαν  ’προγραμματικές συμβάσεις’, άλλοτε επικαλέστηκαν το ΤΑΙΠΕΔ, άλλοτε πήραν διαβεβαιώσεις από Υπουργούς, άλλοτε …

Η ουσία είναι ότι πέρασαν τόσα  χρόνια και το πρόβλημα, με το χώρο κάτω από το Φάρο, παραμένει.

Σύμφωνα με το ‘γράμμα του νόμου’ ο χώρος αυτός ανήκει στον ΟΛΑ ΑΕ, καθώς από το 1966 είναι χαρακτηρισμένος ως Ζώνη Λιμένα (ΦΕΚ 447Β/18-7-1966) αλλά ‘δικαιωματικά’ ανήκει στο Δήμο καθώς δεν εξυπηρετεί «λιμενικές δραστηριότητες».

Πολλές φορές στο παρελθόν δόθηκε η ευκαιρία  για λύση με διάφορες αφορμές.

Για την ιστορία τις αναφέρω:

• Οκτώβριος 1993 με την επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. ΚΑΤΣΙΦΑΡΑ Γεωργίου.

• Ιούνιος 2001 με την έναρξη ισχύος του Ν.2932/2001 για την μετατροπή του Λιμενικού Ταμείου Έβρου σε Οργανισμό Λιμένα ΑΕ.

• Ιανουάριος 2002 με την έναρξη ισχύος του Ν.2971/2001 για το νέο καθεστώς καθορισμού του αιγιαλού-παραλίας και των Ζωνών  Λιμένα.

• Οκτώβριος 2002 με την επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. ΑΝΩΜΕΡΙΤΗ Γεωργίου.

• Αύγουστος 2008 με την Αριθ. 4244/16-7-2008 Απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης με την οποία τροποποιήθηκε η Ζώνη Λιμένα.

Αρκούσε μια «απλή διοικητική πράξη» αποχαρακτηρισμού του χώρου από Ζώνη λιμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρου 17 του Α.Ν 2344/1940 μέχρι το 2001 και στη συνέχεια με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 2971/2001.

Στα δυο αυτά νομοθετήματα, ως προς το καθεστώς καθορισμού της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα δεν άλλαξε τίποτα.

Απλά με το νέο νομοθέτημα, οι Φορείς Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης των λιμένων απέκτησαν το δικαίωμα να επεκτείνουν τα όρια της Θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα μέχρι την ισοβαθή των 30 μέτρων.

Γιατί άλλοι Παραλιακοί Δήμοι βρήκαν τη λύση, στο ίδιο πρόβλημα, μέσα από τη διαδικασία τροποποίησης της Ζώνης Λιμένα;

Ενδεικτικά σας παραθέτω μερικά ΦΕΚ:  Καλαμάτα (539 Δ / 19-7-1999), Ηγουμενίτσα (876 Β / 28-6-2005),  Ελευσίνα (111 / 27-5-2011) και Πάτρα (ΦΕΚ 45 Δ / 24-2-2017).

Η Εγκύκλιος 3113.6/28669/20-4-2017 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει αποδέκτες όλα τα λιμάνια εκτός του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Εδώ είναι η ουσία όλου του θέματος.

Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, έχουν περιέλθει σε ξένα funds. Εκεί πλέον δεν μπορεί τώρα να γίνει καμία τροποποίηση. Άλλοι κάνουν κουμάντο.

Το πιο πιθανόν είναι ότι το Υπουργείο έστειλε την εγκύκλιο για να προλάβει καταστάσεις.

Ειδικά για το λιμάνι μας, για το οποίο ακόμα έχει λόγο το ΤΑΙΠΕΔ, απαιτούνται άμεσες ενέργειες…

Αύριο ίσως είναι αργά…

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος  Λ.Σ (ε.α)

Thursday, July 3, 2025

Latest News

Αναδιάρθρωση του Αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης… και στο βάθος ιδιωτικοποίησή του

Του Δημοσθένη Π. Δούκα Το σχέδιο για τη ριζική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έχει στα σκαριά η κυβέρνηση. Η ολοκληρωμένη...

More Articles Like This