9.4 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2020

ΓΙΑΤΙ ΚΑΒΑΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ;

Στον δρόμο της υλοποίησής του μπαίνει το σχέδιο για τα “Σιδηροδρομικά Δαρδανέλλια” – Πιθανή η υπογραφή Συμφωνίας Τσίπρα-Μπορίσοφ, την προσεχή Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

Την προσεχή Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου πέφτουν οι υπογραφές των Πρωθυπουργών Ελλάδος κ. Αλέξη Τσίπρα και Βουλγαρίας κ. Μπόικο Μπορίφοφ, για την Σιδηροδρομική Εγνατία.

Η σχετική τελετή θα πραγματοποιηθεί στην Καβάλα και συγκεκριμένα στις αίθουσες του ξενοδοχείου IMARET.

- Advertisement -

Μιλώντας για το θέμα αυτό ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζης, δήλωσε συγκεκριμένα τα εξής:

Το Τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα ξεκινά από το Δούναβη και διαμέσου των λιμανιών Βάρνας και Μπουργκάς θα φτάνει σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη που θα δημιουργήσει ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία, με τις υπογραφές να μπαίνουν την Τετάρτη από τον Αλέξη Τσίπρα και τον Βούλγαρο ομόλογό του, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον Ρ/Σ “Στο Κόκκινο”.

Θα περιλαμβάνει νέα χάραξη για σιδηροδρομική σύνδεση με την Καβάλα και η επένδυση θα φτάσει τα 3,5-4 δισ. ευρώ.

Αρχικά, αναφερόμενος στα νέα οδικά δίκτυα, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «με την Ιονία Οδό τελειώσαμε, επόμενη την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου γίνονται τα επίσημα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα … ήδη τον Αύγουστο οι συμπολίτες μας χρησιμοποίησαν αυτό το δρόμο, που έχει πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, ασφάλεια και ελπίζουμε με μειωμένα διόδια μόλις καταφέρουμε τις αλλαγές των συμβάσεων … και με τη Γέφυρα θα γίνουν επίσης συζητήσεις».

«Πέφτουν υπογραφές» στην Καβάλα

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στην προσπάθεια «να προχωρήσουμε υποδομές που είναι στενά συνδεδεμένες με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και γι’ αυτό, την επομένη των εγκαινίων της Ιονίας Οδού, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, ο πρωθυπουργός στην Καβάλα μαζί με τον ομόλογό του της Βουλγαρίας «κλείνουν» την συμφωνία για να «τρέξουμε» ενιαία τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη), με γραμμή που θα υποστηρίζει ηλεκτροκίνηση».

Σημείωσε μάλιστα ότι «θα υπάρξει νέα χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης και Καβάλας, που όλα αυτά τα χρόνια το λιμάνι της (όπως και της Θεσσαλονίκης) δεν συνδέεται με σιδηρόδρομο, ούτε με την Εγνατία».

«Πρόκειται για ένα μεγάλο μέρος της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στη συνέχεια, ακολουθούν η δεύτερη σύνδεση που έχει προγραμματιστεί με Βουλγαρία, Ρουμανία και τα διευρωπαϊκά δίκτυα, η αναβάθμιση της γραμμής με τη Σερβία και η σύνδεση με την Αλβανία. Σε όλα, θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση», όπως είπε ο υπουργός.

Γεωπολιτική αναβάθμιση και προσέλκυση επενδύσεων

Η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, μέσα από δράσεις συνδυασμένων μεταφορών, αλλάζει, τόνισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι ο προϋπολογισμός για την ελληνική πλευρά του έργου φτάνει τα 3,5-4 δισ. ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί με κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία … ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Δεν έχουμε πλέον κοινοπραξίες εταιρειών, αλλά στενή συνεργασία κρατών, που δίνουν και τις εγγυήσεις για να ολοκληρωθεί το έργο με τη «βούλα» της Κομισιόν».

Τελικός σκοπός, όπως είπε, δεν είναι μόνο οι συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και η προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποίηση και την παραγωγή, σε εμπορευματικά κέντρα στη βόρεια Ελλάδα, που αναβαθμίζουν γεωπολιτικά τόσο τη χώρα μας όσο και τα Βαλκάνια.

Ανέφερε ότι «ήδη το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο είναι σε φάση υλοποίησης, όπως και άλλα τμήματα μέχρι το Νέστο. «Ωριμάζουν» επίσης οι μελέτες της σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας και της νέας χάραξης μέχρι τη Θεσσαλονίκη, καθώς η υφιστάμενη γραμμή κάνει ένα μεγάλο κύκλο ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα … Αυτό πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε γρήγορες ταχύτητες και σύγχρονο σιδηρόδρομο».

Σημείωση Ε.Θ.:

Οι πληροφορίες που είχαμε μέχρι προχθές ήταν ότι ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας θα μετέβαινε στην Βουλγαρία για την υπογραφή της Συμφωνίας, με τον ομόλογό του κ. Μπορίσοφ.

Τώρα οι υπογραφές θα πέσουν στην Καβάλα

Όμως γιατί στην Καβάλα και όχι στην Αλεξανδρούπολη;

Αυτή την στιγμή το σιδηροδρομικό Δίκτυο υφίσταται και ενώνει την Ελλάδα με την Βουλγαρία.

Για την Καβάλα δεν υπάρχει ακόμα Σιδηροδρομική γραμμή, της οποίας η κατασκευή θα αργήσει χρόνια.

Ουσιαστικά δηλαδή, το σχέδιο της Σιδηροδρομικής σύνδεσης των Λιμανιών της Βουλγαρίας, θα υλοποιηθεί σχεδόν άμεσα από την Αλεξανδρούπολη.

Γιατί λοιπόν η φιέστα γίνεται στην Καβάλα και όχι στην Αλεξανδρούπολη;

Ερωτηματικά που έχουν την σημειολογία τους.

Ας είναι όμως.

Ευελπιστούμε για το καλύτερο.

Σ. Κ.

Προηγούμενο άρθροΜε σχολή οι Δασοφύλακες
Επόμενο άρθροΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΛΤΣΧΑΪΜΕΡ

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Στον EAST-MED προσχωρεί και η Γαλλία

Αλλάζει ριζικά το ενεργειακό παιχνίδι στην Ανατ. Μεσόγειο – Απάντηση στις προκλήσεις της Άγκυρας

Η Τουρκία έχει αναγνωρίσει την στρατικοποίηση νησιών του Αιγαίου από το… 1936!!!

Η μελέτη του Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΝ Ναυάρχου Κοσμά Χρηστίδη – Η Τουρκία να ξεχάσει την αποστρατικοποίηση των νησιών μας

Θα είναι η τελευταία αλλαγή της ώρας;

Την Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020, γυρίζουμε στην χειμερινή ώρα – Η Ελλάδα δεν αποφάσισε ακόμα

Οι Απόστρατοι Αξιωματικοί υπέρ του κτηνοτρόφου

Με ανακοίνωσή τους στηλιτεύουν την καταδίκη του 32χρονου από τις Φέρες – Μήπως έχει… ποινικοποιηθεί η υπεράσπιση της Πατρίδος μας; - Τιμωρία...

Για να γνωρίσουμε την ιστορία του τόπου μας

Το τζαμί - Το πρώτο Νηπιαγωγείο των Φερών - Οι Φέρες τον 17ο αιώνα

More Articles Like This