9.4 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 3 Αυγούστου, 2020

ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ-ΜΑΚΡΗ

Ένα έργο-Σταθμός σε βάθος δεκαετίας, που θα δώσει προσανατολισμό πραγματικής Ανάπτυξης στον Δήμο της Αλεξανδρούπολης – Από την στροφή Εγνατία, μέχρι το Λιμανάκι της Μάκρης 

Παραλείπουμε τον πρόλογο, τους στόχους, την προοπτική, κι ευθύς περνούμε στο δια ταύτα: Το μέλλον της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται στο επίμηκες παραλιακό μέτωπο. Και αυτό θα αναδειχτεί στο σύνολό του με ένα και μοναδικό έργο. Τον παραλιακό δρόμο πλάτους 3-4 μέτρων που θα αρχίζει από τη στροφή Εγνατία και θα καταλήγει στο λιμανάκι της Μάκρης. Ένας δρόμος που η κατασκευή του πρέπει να ξεκινήσει από την παρούσα δημοτική αρχή για να ολοκληρωθεί μετά από αρκετές… θητείες. Ένας δρόμος που θα προταθεί και θα σχεδιαστεί –τάχαμου- ως δρόμος άμεσης ανάγκης και επέμβασης για ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά οχήματα. Στην -ας την ονομάσουμε- «παραλιακή» μήκους περίπου 11 χλμ θα απαγορεύεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων. Ουσιαστικά θα λειτουργεί ως πεζο-ποδηλατό-δρομος, από τον οποίο θα έχουν ΟΛΟΙ άμεση πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο της παραλίας.

Ο τελικός σταθμός, το λιμάνι της Μάκρης, αποτελεί ίσως «μακρινό» στόχο, ωστόσο, η έναρξη κατασκευής της παραλιακής, από τη στροφή Εγνατία και η παράδοσή της κομμάτι- κομμάτι μέχρι τη Νέα Χηλή, θα φανερώσει την προοπτική ανάπτυξης και θα ανοίξει την όρεξη πολιτών, νέων επιχειρηματιών και καθημένων επί των εδράνων του δημοτικού συμβουλίου.

- Advertisement -

Τα «εμπόδια»

Οι ιδιοκτήτες. Σε ιδιοκτησίες- περιφράξεις νόμιμες και παράνομες. Θα ξεπεραστούν με διαδικασίες, πειθούς, απαλλοτρίωσης, ή «εξαναγκασμού».

Η απαλλοτρίωση,

δε γνωρίζω πως και πότε επιβάλλεται. Πάντως το έργο, εξ ορισμού αποτελεί ένα δρόμο άμεσης ανάγκης για λόγους πυρόσβεσης, ασφάλειας και επείγουσας ιατρικής πρόσβασης. Σοβαρά κριτήρια θαρρώ, για να κριθούν απαραίτητες οι απαλλοτριώσεις μιας λωρίδας 4 μέτρων επι του αιγιαλού.

Ο «εξαναγκασμός»

Όταν η παραλιακή, βήμα βήμα κατασκευάζεται και φτάνει στην περίφραξή μου, (συνήθως σε καταπατημένο αιγιαλό), θα είμαι τουλάχιστον αφελής να πιστεύω ότι θα σταματήσω το μεγαλύτερο έργο της πόλης. Και πώς να αντιμετωπίσω τους περιπατητές, που θα φτάνουν μέχρι στη σκουριασμένη περίφραξή μου θα παρατηρούν με περιέργεια το κιτς αυθαίρετό μου και θα αναρωτιούνται φωναχτά… «ποιος ….ς σταματάει το δρόμο!».

Η πειθώ,

θα επέλθει με την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την ενημέρωση για την προοπτική που διαμορφώνεται για όλους τους «εφαπτόμενους» στο έργο. Για όλους τους πολίτες αυτού του τόπου. Η πειθώ θα επέλθει εκ του αποτελέσματος. Βήμα βήμα, όσο διαμορφώνεται η παραλιακή, στο δρόμο της προς Χηλή – Μάκρη, θα προσθέσει αξία σε όλες τις παρακείμενες ιδιοκτησίες. Πολλές εξ αυτών θα εξελιχθούν σε rooms to let, beach bar και sea view tzatziki souvlaki. Οι επόμενοι ιδιοκτήτες θα παρακολουθούν με την παλάμη πάνω από τα φρύδια, πότε το εργοτάξιο θα φτάσει στο οικόπεδό τους. Μερικοί βιαστικοί υποψήφιοι επιχειρηματίες, θα προθυμοποιούνται να πληρώσουν για να συνεχίσουν οι ίδιοι το έργο μέχρι την αυλή τους.

Τα φυσικά εμπόδια

Τα Κόκκινα… και άλλα βράχια. Με μπλόκια μέσα στη θάλασσα ή στη φθηνότερη έκδοση, με παράκαμψη ζικ ζακ από ψηλά, ανάμεσα στις ιδιοκτησίες.

Ρέματα. Ιρλανδικές διαβάσεις ή γεφυράκια για τη δέουσα ρομαντσάδα…

Το αποτέλεσμα

Ένας δρόμος όλος θάλασσα… που το καλοκαίρι θα μυρίζει αντηλιακές κρέμες, τσίκνα και mojitos, και το χειμώνα θα στέλνει selfies στην Κωνσταντινούπολη.

Και όπως συνήθως γίνεται… Όταν ο δρόμος παραδοθεί στο κοινό,  όλοι όσοι άλλοτε αντιδρούσαν και απειλούσαν μέχρι τον… Άρειο Πάγο, θα ευγνωμονούν τον εκάστοτε δήμαρχο που ένωσε την πόλη με το προικώο χωράφι τους. Θα μου πείτε «μα θα περπατάει ο άλλος δέκα χιλιόμετρα να πάει στη θάλασσα;».  Όχι φυσικά. Οι υπάρχοντες κάθετοι αγροτοχωματόδρομοι θα καταλήγουν στην παραλιακή. Οπότε οι περισσότεροι θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στους ελαιώνες και στις καλαμιές και θα καταλήγουν πεζή στην παραλιακή.

Το κόστος

Προτείνουμε έναν παραλιακό πλακόστρωτο δρόμο περιπάτου, ο οποίος θα ακολουθεί την ακτογραμμή στα όρια του αιγιαλού. Χωρίς μπάρες, χαμηλής εκσκαφής και υπόβασης με μικρά τεχνικά έργα όπου ρέματα και ροές όμβριων υδάτων.

Πρόκειται ουσιαστικά για  ένα «μονοπάτι» 3,5 – 4 μέτρων όπου το σημαντικότερο κόστος βρίσκεται στο μέτωπο προς τη θάλασσα. Με φωτισμό και παγκάκια ή κιόσκια θέας όπου η υπάρχει η δυνατότητα.

Το δημοτικό συμβούλιο διαθέτει έναν ευφυή και διορατικό δήμαρχο, ικανότατους επικεφαλής στην αντιπολίτευση και μερικές δεκάδες υποψιασμένους  και ανήσυχους δημοτικούς συμβούλους. Όλοι τους, διαρκώς χρεώνονται το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα.

Να η απόλυτη εφικτή πρόσβαση: Η παραλιακή Αλεξανδρούπολης – Μάκρης.

Η τεχνική υπηρεσία του δήμου Αλεξανδρούπολης διαθέτει πλειάδα ικανών μηχανικών που θα φανταστούν και θα σχεδιάσουν την παραλιακή προοπτική της πόλης, μόλις λάβουν το ok του δημοτικού συμβουλίου. Και δεν είναι απαραίτητη η μελέτη και κατασκευή ολόκληρου του έργου μέχρι τη Μάκρη. Μπορεί να γίνει κομμάτι – κομμάτι, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες και δυνατότητες.

Το Σχέδιο Πόλης…

Η επέκταση του σχεδίου στην περιοχή Καλλιθέας – Ν. Χηλής δεν προβλέπει παραλιακή οδό «επείγουσας ανάγκης». Και καλά κάνει.  Άλλες οι ανάγκες πριν 20 χρόνια που ξεκίνησε, άλλες σήμερα και διαφορετικές σε 10 χρόνια.

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο μας παρουσιάζει λαμπρά παραδείγματα «διάνοιξης» παραλιακών πεζοδρόμων σε πόλεις από τη βόρεια Ελλάδα μέχρι την Κρήτη. Σε πόλεις που σε πείσμα των περιφράξεων, έφεραν χιλιόμετρα θάλασσας κοντά στους πολίτες, επισκέπτες και επιχειρήσεις.

Περίπατος – τζόκινγκ – ποδήλατο πλάι στη θάλασσα, φιλοφρονήσεις σε ελληνικά, τουρκικά, βουλγαρικά, χιλιόμετρα ξαπλώστρες στην άμμο κάτω, ή σε γκαζόν επάνω, ορίζοντας η Σαμοθράκη και οδηγός από τη μια ο φάρος και από την άλλη, η δύση του ήλιου. Ας φανταστούμε την εικόνα, ο καθένας, με τα μέτρα της φαντασίας του.

Σταύρος Παπαδόπουλος

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

www.elthraki.gr Δυσαρέσκεια των πολιτών από την Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Τι δήλωσαν στην ηλεκτρονική δημοσκόπηση της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ», για τα έργα που μέχρι στιγμής έχουν γίνει 

Πεζοπόροι και ποδηλάτες στην Παν/πολη Κομοτηνής

Υπεγράφη η Σύνδεση για δημιουργία Δικτύου μονοπατιών-πεζοπορικών διαδρομών και θέσεων υπαίθριας αναψυχής Υπογράφηκε την...

Τι ήθελε ο Ακάρ στα σύνορα του Έβρου;

Επισκέφθηκε μονάδες στην Αδριανούπολη, με όλη την ηγεσία των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων Στα σύνορα...

Αντικατάσταση οργάνων σε παιδικές χαρές Νέας Χηλής

Και τοποθέτηση δαπέδου ασφαλείας για την προστασία των παιδιών από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης Στο...

Ποιάν ΑΟΖ θα… υπερασπισθούμε;

Αυτήν που δεν ανακήρυξαν ποτέ οι Πολιτικοί μας; - Στόχος της Τουρκίας είναι η Ιστορική Ταπείνωση της Ελλάδος, με την κατάληψη του...

More Articles Like This