9.4 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 10 Αυγούστου, 2020

ΣΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ

Γραμμές έχουμε στον ακριτικό Νομό μας, αλλά κατά πως φαίνεται, μυαλά δεν έχουμε… – Όταν το τραίνο από Αλεξ/πολη φθάνει στο Ορμένιο, με έναν (1) επιβάτη

Ο λόγος που αναδείχθηκε το ψαροχώρι του Ντεντέ Αγάτς σε σύγχρονο μεγάλο Αστικό Κέντρο, ήταν ο Σιδηρόδρομος, που συνέδεσε την Αδριανούπολη με το Θρακικό Πέλαγος.

Από εκεί και πέρα, αναπτύχθηκαν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, με καράβια να ξεφορτώνουν ανθρώπους και εμπορεύματα, χωρίς να υπάρχει ακόμα Λιμάνι, ενώ λίγο αργότερα έγινε η σύνδεση με την Κωνσταντινούπολη.

- Advertisement -

Αν γυρίσει κανείς στην μνήμη των δεκαετιών του 1950-1960, θα διαπιστώσει ότι κύριο κομμάτι του πληθυσμού της Αλεξανδρούπολης αποτελούσαν οι Σιδηροδρομικοί, καθώς από εδώ περνούσαν τόσο οι Γαλλικοί, όσο και οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι που είχαν και διαφορετικούς Σταθμούς.

Παράλληλη ήταν και η ανάπτυξη των πόλεων της ενδοχώρας του Έβρου, με ανάπτυξη μεγάλων Σταθμών, όπως το Πύθιο στα Ελληνοτουρκικά και τα Δίκαια, στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Δεν είναι του παρόντος να παρουσιάσουμε την Ιστορία του Σιδηροδρόμου στον ακριτικό νομό Έβρου.

Είναι όμως μία ευκαιρία να κρίνουμε το χθες με το σήμερα, διαβάζοντας την επιστολή του κ. Ιωάννη Συμφορίδη, που χαρακτηρίζει τον εαυτό του «φίλο του Σιδηροδρόμου» και που μας μεταφέρει την εικόνα που επικρατεί σήμερα στον τόπο μας.

***

ΟΡΜΕΝΙΟ… ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Σαββάτο 14/7/2018 πρωί και πήρα το τρένο για Ορμένιο από την Αλεξανδρούπολη εκμεταλλευόμενος την παραμονή μου στην ομώνυμη πόλη για τριήμερο.

Η επαναλειτουργία της άγονης αυτής γραμμής μου κίνησε το ενδιαφέρον να «περπατήσω» το μεταίχμιο της Ελλάδος με την Τουρκία όντας ερωτευμένος με τον σιδηρόδρομο από μικρή ηλικία.

Το τρένο έφυγε στην ώρα του και μέχρι την άφιξη του στον ακριτικό σταθμό του Ορμένιου τήρησε με απόλυτη ακρίβεια το χρονοδιάγραμμα του.

Με καθαρό καιρό οι δυόμιση ώρες του ταξιδιού κύλησαν ομαλά με τα παραμεθόρια χωριά να περνάνε το ένα μετά το άλλο έξω από το παράθυρο μου.

Οι περισσότεροι σταθμοί παραμένουν παρατημένοι στην μοίρα τους χωρίς καμία απολύτως συντήρηση ή αξιοποίηση αναδεικνύοντας για πολλοστή φορά την αδιαφορία του κράτους για την πολιτιστική κληρονομία και Ιστορία που κουβαλούν στις πλάτες τους με τους περισσότερους να είναι οι ίδιοι από την κατασκευή και την πρωτολειτουργεία τους από το 1896.

Όπως ο σταθμός του Πυθίου που κάποτε γνώρισε μεγάλες δόξες μιας και από δω περνούσε το ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ για το ταξίδι του από την ανατολή προς δύση.

Ή το παρατημένο παλιό κτήριο του σταθμού της Ορεστιάδας και το πανέμορφο πετρόκτιστο των Λαγυνών.

Φτάνοντας στον σταθμό του Ορμένιου ήμουν ο μόνος στον συρμό και μόνος αναχώρησα. Στην μισάωρη παραμονή μας στον σταθμό έπιασα ολιγόλεπτη κουβέντα με τον μηχανοδηγό ό οποίος κατάλαβε αμέσως το «κόλλημά» μου με τον Σιδηρόδρομο.

Θα’ χει δει πολλούς «τρελούς» με φωτογραφικές μηχανές στα πιο περίεργα σημεία να χαζεύουν τα τρένα που περνούν.

Ο σταθμός του Ορμένιου ευτυχώς «συμμαζεύτηκε» κάπως, βάφτηκε και δεν παρουσιάζει το χάλι της εγκατάλειψης που είχα αντικρίσει πριν μερικά χρόνια όταν είχα κάνει ένα οδοιπορικό στον Έβρο.

Η σύνδεση με την Βουλγαρία αργεί όπως και με την Τουρκία αν και θα αναβάθμιζαν κατακόρυφα την περιοχή. Οι γραμμές υπάρχουν, τα μυαλά όχι.

Αυτά μου τόνιζε στις κουβέντες μας και ο συνοδός του συρμού κ. Κυριακίδης Ηλίας με 34 χρόνια εμπειρίας στις πλάτες του γνωρίζοντας τα πάντα για τις χρόνιες παθογένειες του ΟΣΕ.

Με μπόλικο ελληνικό φιλότιμο, χαβαλέ και όρεξη να εξυπηρετήσει τον κόσμο φαινόταν πως αγαπάει αυτό που κάνει και πονάει τον δύσμοιρο ΟΣΕ, άλλα όπως σε πολλά άλλα πράγματα οι τεχνοκράτες των διοικήσεων πότε δεν ακούνε αυτούς που πραγματικά μπορούν να προτείνουν σωστές λύσεις μιας και έχουν άμεση επαφή με τα προβλήματα.

Το ταξίδι αυτό μου άφησε μια γλυκόπικρη γεύση. Από την μία χαρά που τα ακριτικά αυτά χωριά απέκτησαν πάλι τρένο το οποίο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσει ξανά, και από την άλλη η πλήρης εγκατάλειψη του τόπου σε όλα τα επίπεδα.

Πάντως συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους να γνωρίσουν αυτές τις άγνωστες και άγρια όμορφες περιοχές γιατί και εκεί Ελλάδα είναι. Και το τρένο είναι ο καλύτερος τρόπος.

ΣΥΜΦΟΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΑΠΛΟΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΌΜΟΥ

***

Σημείωση Ε.Θ.

ΠΡΩΤΟΝ: Στους πρωτοετείς φοιτητές όλων των οικονομικών Σχολών, απανταχού της γης, διδάσκεται ότι το φθηνότερο μεταφορικό μέσο, είναι ο Σιδηρόδρομος.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το κύριο μέσο μετακίνησης των πολιτών είναι το τραίνο που λειτουργεί με πυκνά και ακριβόχρονα δρομολόγια, συνδέοντας τις πόλεις με τα Βιομηχανικά, Εμπορικά Κέντρα.

ΤΡΙΤΟΝ: Στον Έβρο, ξεχάσαμε τον Σιδηρόδρομο. Και γι’ αυτό δεν φταίνε οι Εβρίτες, αλλά οι πολιτικές που εφαρμόσθηκαν από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Τα Σιδηροδρομικά Δαρδανέλια ακόμα τα περιμένουμε να υλοποιηθούν.

Έτσιμ μένουμε στα λόγια, στα μεγαλόπνοα σχέδια που όμως εξακολουθούν να μένουν στα χαρτιά.

Με λίγα λόγια, τα τραίνα σήμερα παραμένουν στην αφάνεια στον Έβρο.

Γι’ αυτό και έχουμε έναν (1) επιβάτη από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο.

Πράγματι γραμμές έχουμε στον Έβρο, αλλά… μυαλά δεν έχουμε.

Σ.Κ.

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

www.elthraki.gr Δυσαρέσκεια των πολιτών από την Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Τι δήλωσαν στην ηλεκτρονική δημοσκόπηση της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ», για τα έργα που μέχρι στιγμής έχουν γίνει 

Πεζοπόροι και ποδηλάτες στην Παν/πολη Κομοτηνής

Υπεγράφη η Σύνδεση για δημιουργία Δικτύου μονοπατιών-πεζοπορικών διαδρομών και θέσεων υπαίθριας αναψυχής Υπογράφηκε την...

Τι ήθελε ο Ακάρ στα σύνορα του Έβρου;

Επισκέφθηκε μονάδες στην Αδριανούπολη, με όλη την ηγεσία των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων Στα σύνορα...

Αντικατάσταση οργάνων σε παιδικές χαρές Νέας Χηλής

Και τοποθέτηση δαπέδου ασφαλείας για την προστασία των παιδιών από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης Στο...

Ποιάν ΑΟΖ θα… υπερασπισθούμε;

Αυτήν που δεν ανακήρυξαν ποτέ οι Πολιτικοί μας; - Στόχος της Τουρκίας είναι η Ιστορική Ταπείνωση της Ελλάδος, με την κατάληψη του...

More Articles Like This