Home / Κοινωνια / ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ο Δήμος θα πρέπει να διεκδικήσει τη νέα χάραξη του Περιφερειακού δρόμου – Υπάρχουν αρνητικά στοιχεία στη μελέτη – Κυκλοφοριακό έμφραγμα της Εθνικής οδού Αλεξ/πολης-Χηλής-Μάκρης, τους θερινούς μήνες      

Όπως είναι γνωστό με τις υπ’αριθ.1121656/5367/Α0010 (ΦΕΚ ΑΑΠ 445 2010) και 1152249/6554/Δ0010 (ΦΕΚ ΑΑΠ 586 2010) κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των τότε Υφυπουργών Οικονομικών Δημητρίου Κουσελά και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Ιωάννη Μαγκριώτη αντίστοιχα κηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση για λόγους δημόσιας ωφέλειας και ειδικότερα για την κατασκευή του τμήματος της Ανατολικής Περιφερειακής οδού Αλεξανδρούπολης του Κάθετου Άξονα 78 (τμήμα 78.2) καθώς και της Δυτικής Περιφερειακής οδού Αλεξανδρούπολης του Κάθετου Άξονα 78 (τμήμα 78.3) της Εγνατίας Οδού αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την ίδια την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ «η Περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης στο ανατολικό τμήμα της (78.2) ακολουθεί σε όλο το μήκος της το όριο του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.).

Ομοίως και στο δυτικό Τμήμα της (78.3) ακολουθεί το εξωτερικό όριο του Γ.Π.Σ. Πόλεως Αλεξανδρούπολης, όπως αυτό χορηγήθηκε από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και εμφανίζεται στα επίσημα κτηματογραφικά διαγράμματα αυτού.

Ο ίδιος ο Δήμαρχος το 2014 δήλωνε ότι «με την υλοποίηση του έργου του μεγάλου περιφερειακού ο οποίος θα συμπίπτει με τον μικρό στην αρχή του, θα μπορούν οι Αλεξανδρουπολίτες, να ξεκινούν από το ύψος του ΕΟΤ και να φθάνουν στην γέφυρα του Μαΐστρου, μέσα σε μόλις 3 λεπτά.»(Ελ.Θρακη 29-11-2014)

Σύμφωνα όμως με τους μελετητές της κυκλοφοριακής μελέτης Αλεξανδρούπολης – Α φάση εκτενής περίληψη της οποίας τέθηκε πριν τρια χρόνια προς διαβούλευση η εξωτερική περιφερειακή έχει πολλά αρνητικά στοιχεία για την κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης και πρέπει να επανασχεδιαστεί (σελίδα 31) :

«Επίσης, εξετάζοντας με βάση τα σχέδια της μελέτης (της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ) τη χάραξη και τα άλλα λειτουργικά χαρακτηριστικά της Ανατολικής Περιφερειακής, εντοπίσαμε και επισημαίνουμε τα παρακάτω αρνητικά στοιχεία για την κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης.

1) Προβλέπονται ανισόπεδα περάσματα – όχι ανισόπεδοι κόμβοι – στη συμβολή με τη Λ. Δημοκρατίας, με την Άβαντος και με τη Στενημάχου και τρεις μόνο ισόπεδοι σηματοδοτούμενοι κόμβοι σύνδεσης με το δίκτυο της πόλης – με την οδό Δημοκρίτου, με την ανώνυμη οδό (αδιάνοιχτη σήμερα) που διέρχεται από την ανατολική πλευρά του Κολυμβητηρίου και με την Ηροδότου (Κονδύλη).

2)Δεν προβλέπεται σύνδεση με τη Μικρή Δυτική Περιφερειακή, με την οδό Γεωργιάδη, η οποία βέβαια υποβαθμίζεται λειτουργικά.

Έτσι λοιπόν κάποιος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την Ανατολική Περιφερειακή για να συνεχίσει στην οδό Άβαντος, ή προς στην Παλαγιά ή στη Μικρή Δυτική Περιφερειακή.

Πρόκειται επομένως για χάραξη (της Ανατολικής Περιφερειακής) η οποία εξυπηρετεί κυρίως τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό, και αυτό είναι απόλυτα σαφές.

3) Οι παράπλευροι οδοί της Ανατολικής Περιφερειακής που είναι αμφίδρομης κίνησης έχουν πολύ μικρό πλάτος που με δυσκολία μπορεί να εξυπηρετήσει τη συνάντηση δύο φορτηγών αυτοκινήτων που είτε κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση είτε που επιχειρεί το ένα να προσπεράσει το άλλο.

Πρότασή μας είναι να αναθεωρηθεί η χάραξη και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της οδού έτσι ώστε να εξυπηρετεί σε μεγαλύτερο βαθμό την πόλη.

Όσον αφορά στη χάραξη και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της Μεγάλης Δυτικής Περιφερειακής, όπως αυτά εμφανίζονται στις σχετικές μελέτες που μας χορήγησε η Υπηρεσία, και αυτή δεν συνδέεται με την Μικρή Δυτική Περιφερειακή.

Αν δηλαδή κατασκευασθούν σύμφωνα με τις μελέτες η Ανατολική Περιφερειακή και η Μεγάλη Δυτική Περιφερειακή τότε η Μικρή Δυτική Περιφερειακή η οποία βρίσκεται υπό κατασκευή και θα ολοκληρωθεί και θα δοθεί σε λειτουργία πολύ σύντομα, μετατρέπεται σε μια εσωτερική οδό της πόλης η οποία μάλιστα δεν έχει προϋποθέσεις για να παίξει κάποιο σημαντικό ρόλο στην κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης.

Καταλήγοντας με το θέμα των περιφερειακών οδών προτείνουμε επανεξέταση των χαράξεων και των λειτουργικών χαρακτηριστικών τους με στόχο την καλλίτερη εξυπηρέτηση της πόλης.

Αν κατασκευασθούν οι οδοί αυτές όπως προβλέπονται στις μελέτες με ισόπεδους κόμβους και σηματοδοτήσεις δεν θα αποτελούν μια ελκυστική εναλλακτική λύση για την παράκαμψη της πόλης από τη διερχόμενη κυκλοφορία η οποία μάλιστα εκτιμάται ότι θα είναι, λόγω της λειτουργίας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ, σημαντικά χαμηλότερη από αυτή που είχε εκτιμηθεί κατά την εκπόνηση των μελετών για τις περιφερειακές οδούς»

Ήδη από τα τέλη του 2017 η αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών αναφέρει σε σχετικά έγγραφα της προς το Δικαστικό Γραφείο Κομοτηνής ότι τμήμα της απαλλοτρίωσης θα πρέπει να ανακληθεί ως μη νόμιμο αφού εμπίπτει πλέον σε εντός σχεδίου περιοχή, μετά την τελευταία επέκταση του σχεδίου πόλεως Καλλιθέας-Ν. Χηλής.

Όλοι έχουμε διαπιστώσει  ότι η Εθνική οδός Αλεξανδρούπολης Χηλής – Μάκρης παθαίνει κυκλοφοριακό έμφραγμα κυρίως τους θερινούς μήνες των διακοπών και σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μόνο ένας και μοναδικός οδικός άξονας που συνδέει την πόλη με το Γ.Π.Ν.Α..

Μήπως είναι ευκαιρία ο Δήμος να διεκδικήσει τη νέα χάραξη του περιφερειακού αυτού δρόμου που πραγματικά θα δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα και ανακούφιση στην πόλη, αν θα ξεκινά από το ΠΓΝΑ και θα περνά πιο βόρεια από την υφιστάμενη χάραξη, ώστε να μην εγκλωβίζει την πόλη σε μελλοντικές πολεοδομικές επεκτάσεις της;»

ΠΕΤΡΟΣ Γ. ΑΛΕΠΑΚΟΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ