Ζητείται η παρέμβαση της Τροχαίας Αλεξανδρούπολης, για να εκλείψουν τα μποτιλιαρίσματα των οχημάτων στον κόμβο της Βελανιδιάς
Στις χώρες του εξωτερικού μάλλον έχουν περισσότερο μυαλό, γιατί ξέρουν τι να κάνουν για να διευκολύνουν τις ζωές τους και να μην ταλαιπωρούνται.
Ειδικά, στις κυκλοφοριακές τους ρυθμίσεις, φαίνεται να λειτουργούν σωστά, αφού γελοία μποτιλιαρίσματα δεν παρατηρούνται.
Στην Ελλάδα όμως, με τον νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, λειτουργούν μάλλον ανάποδα τα πράγματα σε σχέση με την Ευρώπη, αφού καταστρατηγείται η κοινή λογική.
Στο διά ταύτα όμως, στην Αλεξανδρούπολη, στον περιβόητο κόμβο της Βελανιδιάς μπροστά στο παλαιό Νοσοκομείο, σε ώρες αιχμές, επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ!
Για ποιο λόγο; Μα, γιατί αντί να έχουν προτεραιότητα οι κυκλικά κινούμενοι, μπαίνουν συνεχώς αυτοκίνητα από την 14ης Μαΐου και από την Ηροδότου, με αποτέλεσμα να φρακάρει ο κόμβος!
Κι αυτό γιατί έχει προτεραιότητα ο οδηγός εκ των δεξιών, σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Όμως όλοι έχουν τον δεξιό τους, ακόμη κι ο ακροδεξιός!
Ας αποφασίσουν λοιπόν οι ιθύνοντες της Τροχαίας Αλεξανδρούπολης να βάλουν τις σωστές ταμπέλες, για να διευκολύνουν την κατάσταση.
Η λύση είναι να μπουν πινακίδες υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας (ανάποδο τρίγωνο), στους ήδη κινούμενους επί τω κύκλω.
Μόλις αδειάσει ο κύκλος, τότε μπορεί να μπει και ο επόμενος οδηγός. Απλά πράγματα. Όλοι παραπονιούνται τόσο καιρό, μα κανείς δεν πράττει το αυτονόητο.
Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Και να δείτε τι ωραία που θα «ανασάνει» ο κόμβος και όλα θα λειτουργούν ρολόι.
Στην τελική, ας δοκιμάσουν οι υπεύθυνοι να το εφαρμόσουν για να δουν αν λειτουργεί και ανάλογα ας κρίνουν…
Μ.Κ.
***
Σημείωση Ε.Θ.:
Σε όλες τις χώρες του κόσμου εφαρμόζουν την κυκλική πορεία των οχημάτων, όπου συμβάλλουν διασταυρούμενες οδοί, χωρίς να χρειάζεται η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών για την ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Όλα λειτουργούν κανονικά, χωρίς κόστος ηλεκτρικών εγκαταστάσεων και χωρίς να δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα.
Εμείς οι παλαιοί κάτοχοι διπλωμάτων οδήγησης, μάθαμε ότι ο κινούμενος επί κυκλικής πορείας, έχει προτεραιότητα.
Αυτός όμως ο απλός κανόνας που εφαρμόζεται διεθνώς, έπαψε να ισχύει στην Ελλάδα του παραλόγου.
Αλήθεια, εκεί στο πάλαι ποτέ Υπουργείο Συγκοινωνιών, οι Αστυνομικοί και οι Βουλευτές που νομοθετούν, δεν οδηγούν αυτοκίνητο;
Δεν βλέπουν πως η ανατροπή που επέφεραν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) δημιουργεί μποτιλιαρίσματα, εκνευρισμό των οδηγών από τις καθυστερήσεις και σπατάλη καυσίμων;
Σ. Κ.