Home / Κοινωνια / Ομάδες επενδυτών ξεκινούν αυτοψίες για την «Εγνατία» 

Ομάδες επενδυτών ξεκινούν αυτοψίες για την «Εγνατία» 

Ζωηρό ενδιαφέρον από επτά (7) Εταιρείες-Κολοσσούς, που «σκανάρουν» αυτό τον μήνα την Εγνατία οδό, για να καταθέσουν τις προσφορές τους στο ΤΑΙΠΕΔ, στις αρχές του 2019 

 

Τέσσερις ή πέντε επισκέψεις υποψήφιων επενδυτών θα πραγματοποιηθούν εντός του Σεπτεμβρίου στην Εγνατία Οδό, ενώ οι υπόλοιπες θα πραγματοποιηθούν εντός του Οκτωβρίου καθώς στο ΤΑΙΠΕΔ δίνουν μάχη με τον χρόνο, ώστε να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019.

Ταυτόχρονα, οι επτά υποψήφιοι έχουν λάβει την πρώτη έκδοση της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους.

Αφού ολοκληρωθεί η συλλογή και επεξεργασία των παρατηρήσεων, θα διαμορφωθεί το τελικό κείμενο της σύμβασης, με βάση το οποίο θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι.

Το ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό παραμένει ζωηρό, ενώ ο συγκεκριμένος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αποτέλεσε και «πύλη» ώστε να εμφανιστούν στην Ελλάδα ισχυροί παγκόσμιοι παίκτες στον χώρο της διαχείρισης υποδομών.

Στους επτά ενδιαφερόμενους συγκαταλέγεται, για παράδειγμα, η ιταλική ANAS International Enterprise S.p.A., η οποία ανήκει στον όμιλο της Ferrovie dello Stato Italiane που εξαγόρασε τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, μέσω των σχετικών διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ.

Περιλαμβάνεται, επίσης, και ένας από τους ισχυρότερους διεθνείς επενδυτές στον τομέα των υποδομών, η αυστραλιανή Mackuarie, που διεκδικεί την Εγνατία Οδό μέσω του «οχήματος» FREYJA HOLDINGS SARL.

Νέα είσοδο στην ελληνική αγορά αποτελεί και η ROADIS, που διεκδικεί την Εγνατία Οδό σε κοινοπραξία με τον όμιλο Ελλάκτωρ. Η Roadis είναι θυγατρική του καναδικού ομίλου PSP που ελέγχει το 40% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Η Roadis διαχειρίζεται σήμερα αυτοκινητοδρόμους σε Ινδία (710 χιλιόμετρα), Βραζιλία (681 χιλιόμετρα), Μεξικό (155 χιλιόμετρα) και Ισπανία (64 χιλιόμετρα).

Στην Ελλάδα επανακάμπτει μέσω κοινοπραξίας με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο γαλλικός όμιλος Egis Projects (στο παρελθόν είχε εμπλακεί στην Αττική Οδό, όπου διατηρεί πολύ μικρό ποσοστό), η οποία αναπτύσσει και διαχειρίζεται έργα υποδομής μεταφορών και είναι μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS.

Ο τελευταίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας.

Με τους Γάλλους της Vinci (με ισχυρότατη παρουσία στην Ελλάδα μέσω ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου, Ολυμπίας Οδού, κ.λπ.) συνεργάζεται ο όμιλος Μυτιληναίος ΜΥΤΙΛ +1,82%.

Με τον κινεζικό όμιλο Sichuan Communications Investment Group διεκδικεί την Εγνατία Οδό η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου, συνέταιρος των Καναδών της PSP στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (η οικογένεια Κοπελούζου ελέγχει το 5% της ΔΑΑ).

Την επτάδα συμπληρώνει η Διόλκος Κατασκευαστική, η οποία είναι μέλος του ομίλου Ravago, που έχει παρουσία στη διανομή πολυμερών χημικών προϊόντων και υλικών κατασκευής.

Φώτης Κόλλιας