Home / Κοινωνια / Η ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Η ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Αποτελεί εθνική ανάγκη η έρευνα του παρελθόντος και της Ιστορίας των μυθικών προγόνων μας

   

Η Θράκη των Προϊστορικών χρόνων. Αποτελεί εθνική ανάγκη η ιστορική έρευνα του παρελθόντος, η έρευνα της Ιστορίας των προγόνων μας.

Η προϊστορία της Θράκης που χάνεται στα βάθη των μυθικών χρόνων. Γιατί η γνώση της Ιστορίας είναι προϋπόθεση να κατανοήσουμε και να χαράξουμε το μέλλον.

Η έκτασή της ήταν απέραντη. Εκτείνετο από το Βέρμιο και την Πιερία με τον Πηνειό ποταμό μέχρι τον Ελλήσποντο, τον Βόσπορο και την Προποντίδα, από τα παράλια του Αιγαίου έως τον Δούναβη. 

Και άλλοι θεωρούσαν δυτικό όριο την Αδριατική. Κατά τον Διόνυσο τον περιηγητή οι Θράκες κατείχαν «απείροντα γαίαν». Ο πατέρας της Ιστορίας Ηρόδοτος γράφει «Θρηίκων δε έθνος μέγιστον έστι μετά γε Ινδούς πάντων ανθρώπων» -το μεγαλύτερο σε πληθυσμό μετά τους Ινδούς.

Εάν εκυβερνώντο όλοι οι Θράκες από έναν αρχηγό ή ήσαν όλοι σύμφωνοι θα ήσαν αήττητοι και άριστοι όλων των Εθνών. 

Θα μπορούσαν να στρατολογήσουν 215.000 άνδρας (200.000 πεζούς και 15.000 Ιππείς), ο δε πληθυσμός αριθμούσε περί τα δύο εκατομμύρια κατοίκους. 

Αυτό δεν ήταν δυνατόν να γίνει, όπως μας μνημονεύει ο γεωγράφος Στράβων, γιατί η Θράκη αποτελείτο από 22 διαφορετικά εθνολογικά θρακική φύλα.

Το καθ’ ένα είχε το όνομα του δικού του γένους από το όποιον εκατοικείτο με τον δικό του αρχηγό η βασιλιά.

Η Θράκη θεωρείτο Πατρίδα των μύθων των θρύλων και των παραδόσεων. Οι ανθρωπολόγοι και αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι η Θράκη αποτελούσε την αρχέγονη κοιτίδα των πρωτοελλήνων (700.000 ο αρχάνθρωπος των Πετραλώνων ανάβων φωτιά). 

Κατά τον Guthrie το όνομα Θράκη για τους ποιητάς και φιλοσόφους (τον Πυθαγόρα, τον Πλάτωνα-στον Κρατίλο, τον Πίνδαρο, τον Αισχύλο-στον Αγαμέμνονα και Ορέστη) έχει συμβολική σημασία. 

Είναι η χώρα της αγνής διδασκαλίας και προελεύσεως του κόσμου από ένα θείο πνεύμα. Οι Έλληνες αποδίδουν μεγάλη σημασία στην παράδοση που αναφέρετο στην Θράκη.

Συνδέουν την ανάπτυξη και άνθιση τού πνεύματος της μουσικής, τον μυστικιστικό και εκστατικό τρόπο σχετικά με την «Γέννηση τής Τραγωδίας», την αποδίδει ο Νίτσε στην Διονυσιακή λατρεία.

Την αντίληψη της μονοθεϊστικής θρησκείας και υπάρξεως του Σύμπαντος έχουμε από τον λυρωδό και ποιητή Ορφέα, υιός του Οίαγρου και της Μούσας Καλλιόπης. Πρώτος εδίδαξε το «Εις Θεός, εις Κόσμος» και την αθανασία της ψυχής.

Στην ιστορία της Θράκης η μυθική εποχή και η προϊστορία συγχέονται. Οι αρχαίοι Ιστορικοί Θουκυδίδης και Ξενοφών που έγραψαν για τους Θράκες αναφέρονται σε σύγχρονα γεγονότα της εποχής, των εκτός από τον Ηρόδοτο, που ανατρέχει λίγο στο παρελθόν. 

Η προϊστορία της Ελληνικής μας Θράκης καρκινοβατεί. Δεν έχει ερευνηθεί καθόλου ιστορικά ούτε αρχαιολογικά, γι’ αυτό στραγγαλίζεται από ύπουλους εχθρούς των βορείων συνόρων μας.

Οι ιστοριοδίφες εάν επιδίδοντο στην έρευνα της Θρακικής προϊστορίας θα προχωρούσαν στην αποκάλυψη του κώδικος ερμηνείας της μυθολογίας, στα αρχαία κείμενα της Κοσμογονίας, των Ορφικών και του Ησιόδου.

Αν προχωρούσε η αποκάλυψη δια των αρχαιολογικών ανασκαφών στην Θράκη που συστηματικά παραμελείται -αν όχι και καταπολεμείται. 

Τότε όπως γράφει η ιστορικός Βασιλ. Παπούλια «οι Θράκες τοποθετούνται προϊστορικά σε μια άλλη αξιόλογη ιστορική εποχή. Ίσως το μέλλον μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.»

Η πνευματική και πολιτική ηγεσία ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για την διανόηση και αξιοποίηση της άφθαστης και σπάνιας αυτής πνευματικής κληρονομιάς μας.

Η Πανάρχαια Θράκη και μετέπειτα Βυζαντινή χάνει τα πλούτη και τις δόξες, περιορίζεται στα γεωγραφικά της όρια. 

Μετά την Συνθήκη του Βερολίνου (1878) κατόπιν πραξικοπήματος προσαρτάται η Βόρειος Θράκη (Ανατολική Ρωμυλία)- τα 5/9 στην Βουλγαρία. 

Το 1922 η διχόνοια τών κυβερνήσεων και ο διχασμός, με την Συνθήκη των Μουδανίων, παραδίδουν αμαχητί τα 3/9 τής γεωγραφικής Θράκης (την Ανατολική Θράκη) στην Τουρκία. 

Σήμερα η Ελληνική μας Θράκη είναι το 1/9 της γεωγραφικής, παραγκωνισμένης από τους πολιτικούς, η μεταξύ των ποταμών Νέστου Κα Έβρου. Δεν έχουν μελετήσει ούτε το Βουλγαρικό Εθνικό Δόγμα (ΒΕΔ) της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών, υπογραφέν από τον πρόεδρο της Κυβερνήσεως των «Για την Βουλγαρική Εθνική Στρατηγική». 

Στο κεφάλαιο (2) 3-1-3 γράφει «η Βουλγαρία ερευνάται από παγκοσμίως επιστήμονας Ιστορικούς και πολιτισμολόγους», ότι είναι ένα από τα παλαιότερα κράτη και ένα από τα λίκνα του Ευρωπαϊκού πολιτισμού- είναι αρχαιότερος του Κρητομυκηναϊκού πολιτισμού.

Αναφέρονται στους ανασκαφέντας στην Νεκρόπολη της Βάρνας, οι «Χρυσοί θησαυροί» του 4ου π.Χ. αιώνος.

Οι Βούλγαροι εμφανίζονται τα 679 μ.Χ. ΒΔ του Δουνάβεως. Τα 668 μ.Χ. περνούν τον Δούναβη και εγκαθίστανται να του Δουνάβεως στην περιοχή Δορβουτσά.

Ο Αυτοκράτωρ Κων/νος Δ’ Πωγωνάτος προβλέπων τον κίνδυνο τους παραχωρεί την περιοχή την μεταξύ Δουνάβεως και Αίμου, την Μυσία, και της δίδουν τα όνομά τους Βουλγαρία.

Ο χρυσός αυτός θησαυρός και πολιτισμός δεν είναι άλλων, από των Θρακών της Αρχέγονης Θράκης.

Τον 5 π.Χ. αιώνα οι Οδρύσαι ήσαν η πιο ισχυρά αρχαία Θρακική Φυλή και η περιοχή είναι γνωστή ως η Κοιλάδα των Θρακών Βασιλέων των Οδρυσών.

Το 515 π.Χ. το κράτος των Οδρυσών είχε βασιλέα τον δυναμικό Τήρη. Μετά αναλαμβάνει ο Σιτάλκης και τον διαδέχεται τα 424 π.Χ. ο Σεύθης.

Επί Σεύθη γνωρίζει μεγάλη δόξα και περίοδο ακμής πλούτου, κόβει νομίσματα άργυρό και χρυσά με τα έμβλημα «κυψέλη».

Τα Θρακικά φύλα κατέχουν την Κεντρική Μακεδονία έως τις εκβολές του Πηνειού ποταμού, τα Τέμπη και τον Όλυμπο. Ο βασιλεύς Περδίκκας Α’ καταλαμβάνει την Πιερία έως τον Αλιάκμονα και εκδιώκει τα 479 π.Χ. τους Θράκες στην περιοχή του Παγγαίου.

Τα βασίλειο των Οδρυσών δημιουργείται εκ νέου. Ο Κότυς Β’ το 180 π.Χ. συνάπτει συμμαχία με τον Περσέα διάδοχο του Φιλίππου Ε’ εναντίον των Ρωμαίων. Στην μάχη της Πίνδας το 168 καταλύεται το Μακεδονικό κράτος από τους Ρωμαίους. Οι Ρωμαίοι από το 46 μ.Χ. δεν βιάζονται να κάνουν την Θράκη Ρωμαϊκή επαρχία. Ανακηρύσσουν αυτονομία στις θρακικές παραλιακές πόλεις Άβδηρα, Μαρώνεια, Αίνο, Σαμοθράκη. 

Δεν υπάρχει Ρωμαίος Διοικητής έως την εποχή του Διοκλητιανού το 297 μ.Χ. Τελευταίος βασιλεύς στην Θράκη ήταν ο Κότυς Δ’.

Στην χρυσή κοιλάδα των Θρακών βασιλέων, στο κεντρί-κότερο και ευφορότερο μέρος της Θρακικής Χερσονήσου, υπάρχουν 1.500 αρχαίοι τάφοι -οι 300 έχουν ανασκαφεί από αρχαιολόγους. 

Υπάρχουν περίπου 10.000 τύμβοι από την νεολιθική εποχή (6.500-2.800 π.Χ.) και την περιόδου του Χαλκού (2.800-1.900 π.Χ.). Ανασκάπτονται συνεχώς τάφοι και έρχονται στο φως αμύθητοι θησαυροί. 

Σε ασύλητο τάφο βρέθηκαν 74 αντικείμενα: 19 χρυσά, ένα χρυσό στεφάνι με φύλλα και καρπούς βελανιδιάς, θώρακας, περικεφαλαία, χρυσή μάσκα 690 γραμμ., ασημένια κούπα με το όνομα του νεκρού βασιλιά-«σκεύος Σεύθη» και άλλα πολύτιμα. 

Διοργανώθηκε την 25η Αυγούστου 2017 το 13ο Διεθνές Συνέδριο Θρακολογίας στην Σόφια με τίτλο «Αρχαία Θράκη. Μύθος και πραγματικότητα», από το εθνικό ινστιτούτο και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Για ποια αρχαία Θράκη ομιλούν;

Η Θρακολογία είναι επιστήμη στην Βουλγαρία. ΟΙ Βούλγαροι διαφημίζουν τον χρυσό Θρακικό θησαυρό. Ποιων Θρακών; Δεν σας προβληματίζει; Στις 14 Οκτωβρίου 2006-31 Ιανουαρίου 2007 εκτίθεντο σε Μουσείο των Παρισίων, και την προηγούμενη χρονιά στην Νέα Υόρκη. Τί λέτε, οι Βούλγαροι διαφημίζουν τον προϊστορικό Θρακικό Ελληνικό θησαυρό; 

Στην πονηριά τών καιρών ο «δούρειος ίππος» προβληματίζει τους έχοντας ώτα ακούειν, γιατί οι πράξεις ομιλούν.

Στα μέσα ’Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν στην Κομοτηνή α) ένα τριήμερο Συνέδριο (12-14 Οκτ.) με τίτλο «Ελλάδα- Βουλγαρία: Παράλληλοι δρόμοι και διασταυρώσεις στην ιστορία και τον πολιτισμό». 

Από το τμήμα Ιστορίας Εθνολογίας και Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΔΠΘ, σε συνεργασία με το ’Ινστιτούτο Βαλκανικών Σπουδών και το κέντρο Θρακολογίας της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών. β) Διεθνές συμπόσιο (18-21 Όκτ.) με τίτλο «Η Θράκη στη Ρωμαϊκή περίοδο και την ύστερη Αρχαιότητα». 

Γιατί δεν ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού να εκθέσουν τον «χρυσό θησαυρό» και στην Ελλάδα;

Ο Αριστοτέλης γράφει «εξ αρχής τα πράγματα βλέψειεν, εν τούτοις κάλλιστ’ αν ούτω θεωρήσειεν».

Αιμιλία Λαδοπούλου

Επίτιμος Πρόεδρος Ένωσης Κομοτηναίων